Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:21

Ik heb altijd geleerd : je bent pas een échte ruiter als je gevallen bent. Want van vallen leer je rijden. En zo lang zélfs Anky van haar paard kan vallen, hoef je geen slechte ruiter te zijn als je van je paard valt hoor ! Elk paard kan wel eens zó gek doen dat je gewoon onmogelijk kunt blijven zitten, of je nou Pietje of Anky heet. Maar als de ruiter het zelf uitlokt door continu te trekken, prikken met sporen en gewoon oneerlijk is tegenover het paard die dan een keer wat terug doet (of niet) en de ruiter laat zandhappen, tja, dán vind ik je ook geen goede ruiter !

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:24

We zeggen altijd, als je niet gevallen bent, kun je ook niet rijden. Het gaat met valllen en opstaan. Volgens mij krijg je pas echt zadelgevoel als je van je paard gevallen bent, je gaat er vaster van zitten.

Wybertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:51

Precies, vallen hoort erbij!

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:48

Ik rij al vanaf ik kan lopen, heb meerdere eigen paarden gehad en rij op een handelsstal, en ik hap regelmatig zand ;) Nou ja, regelmatig... Als je omgaat met drukkere paarden of jonge paarden is er gewoon een risico dat je valt, dus nee, je bent geen slechte ruiter als je valt ;)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:30

Van vallen en op staan leer je toch? dat zegt m,n moeder altijd!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:14

_sparta_ schreef:
Je kan ook zeggen dat als je nooit valt je een sloom paard hebt. :) Het is maar hoe je dingen wilt zien en omschrijven. :)

Of als je paard geen bokker is. Of als hij zo'n bouw heeft dat je er bijna niet af KAN vallen. Vriendinnetje zag gister mijn ros voor het eerst en zei meteen: hier kun je niet af vallen. Paard is model picknicktafel, met ook nog eens een flinke bos manen die je beet kunt grijpen wanneer hij onverwachtse bochtjes maakt :P

_marlinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:26

Niemand kan mij ooit vertellen dat ze nooit van hun
paard/pony gevallen zijn.
Het hoort erg toch bij, soms val je er gewoon af dat kan.
Ook als goede ruiter kun je van je paard afvallen omdat die aan de knetter gaat..

Larosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:30

_sparta_ schreef:
Je kan ook zeggen dat als je nooit valt je een sloom paard hebt. :) Het is maar hoe je dingen wilt zien en omschrijven. :)

Ja idd groot gelijk, vind ik ook :D

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:34

Is altijd tegen mij gezegt, van elke val leer je weer..
Hoe goed of slecht je ook rijd! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:46

_marlinx schreef:
Ook als goede ruiter kun je van je paard afvallen omdat die aan de knetter gaat..

De meeste mensen zullen op mijn paard wel blijven zitten wanneer hij aan de kletter gaat. Heeft niks te maken met of je goed of slecht rijdt, maar meer met het zitcomfort van mijn ros.

Het is 'm 1 keer gelukt om mij eraf te krijgen, maar daar had hij wel een extern hulpmiddel voor nodig. Namelijk die boom, waar mijn knie achter bleef haken }:0

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:32

Dikke onzin, ik vind je pas een goede ruiter als je valt, opstaat en gewoon weer lekker verder gaat! :+

Allesok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:00

Met vallen en opstaan leer je zowel over je rijstijl als over het paard.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:48

na 10 keer er afvallen en er weer op gaan, dan ben je pas een goede ruiter :+

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:25

weet je van welk paard je niet van af kan vallen :)*

een hobbelpaard _O-

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:32

Dan ben ik echt een prutser :')
Ik ben in mijn loopbaan als ruiter heelvaak gevallen, vaak mijn eigen schuld of door mijn onoplettendheid (en waar de paarden graag mee profiteren, want ruitertje pesten is leeeuk! :D)Maar ook soms doordat het paard in een jolige bui was, en daar was ik vaak niet op berekend. Maar ik leer er zoveel van, ik leer echt van. Je leert om te gaan met paarden, je zit word stabieler en ga zo maar door!

Mensen vanaf de zijlijn bluffen vaak maar wat, zij denken vaak dat ze het beter kunnen, maar als ze in de zelfde situatie zitten.... :D En ik durf te wedden dat haast iedereen wel is gevallen, er zijn er zeer weinig die nog nooit zijn gevallen.

MaraMig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:45

Ik vind het dom dat mensen dan gaan zeggen dat je een slechte ruiter bent alleen om dat je er af valt? Ik vind gewoon stoer als je er gewoon weer opklimt en weer verder gaat! :D Wie niet waagt wie niet wint .. Mensen die het hardste schreeuwen vallen er zelf ook een keer van af! :D So i don't care als ik er afval. Ja het doet soms beetje pijn maar verder ook niet. :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:26

Vallen hoort erbij en leer je van! :)

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:31

Ik heb ooit wel eens het gevoel gekregen dat ik gewoon niet kan rijden omdat mijn haflinger mij er altijd afgooide..

Ik heb het gewoon niet in me om te blijven zitten als ze helemaal te keer gaat en bokt en doet ..
Meestal is het zo dat ik het ook niet verwacht.
Ik ben er ong. 5 x afgevallen denk ik .. omdat ze dan net in een bocht denkt ,, "JIIHAAA, daar ga je!".

Meeste gevallen was 't wel grappig.

Ik kan wel rijden, en dat je er dan eens afvalt, laat alleen maar zien dat je paard soms even geen zin heeft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:56

Dat vind ik een hele rare uitspraak.
Dus als een klein meisje van 4 van haar fiets valt kan ze niet fietsen? Van vallen leer je alleen maar ;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:32

van vallen leer je juist alleen maar!
wat denk je van die mensen die paarden inrijden, die vallen ook wel eens.
en hun hebben meestal ook veel ervaring, zijn hun ook slechte ruiters dan? :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:35

ik ben duidelijk een slechte traploper :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:37

van vallen leer je.. dat hoor ik vaak,
je gaat dan juist nog beter op je zit letten,
Vind het wel dom dat mensen zeggen als je valt dat je niet kunt rijden.. Alle ruiters vallen wel eens..

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:44

Espie schreef:
weet je van welk paard je niet van af kan vallen :)*

een hobbelpaard _O-

Ik had vroeger een hobbelpaard gekregen, dat ding bewoog keihard mee doordat er 4 veren aan zaten, maar als ik te hard in een jockey houding op dat ding te keer ging, dan schoten die veren los en lag ik op de grond....

_O-

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:51

Sommige bokken kun je gewoon bijna niet uitzitten haha..
Ik val zelden.. maar rij dan ook paarden meestal waar je niet snel vanaf valt denk ik.
Ben ik nu goed? Eeeh... nee hoor :+ .
Verder laatst heel hard gelanceerd van een vriendin dr fjord. wat kan die gemeen bokken zeg!
En toegegeven: iedereen knalt van die pony af (ook mensen die super goed rijden) dus of dat ligt aan je rijkunsten..
ik betwijfel t haha.
Natuurlijk is t handig als je wel wat kunt uitzitten maar vallen kan sowieso iedereen gebeuren.
Succes met je pony's :-)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:53

Even een kleine opmerking: Ik denk dat ik de titel een verkeerde naam heb gegeven |o In het bericht zelf staat wat ik bedoel....

Ik heb het topic gestart vanwege de mensen aan de zijkant die zo dood leuk over je gaan kwebbelen. Ook ik weet dat door zandhappen je beslist geen slechte ruiter bent. Maar ik vraag me af WAAROM mensen altijd zo lacherig reageren als je valt??? Als er mensen kijken terwijl je rijd en je vraagt achteraf hoe ze het vonden dan geven ze 'opbouwend' commentaar, wat ze zien uiteraard wel punten die verbeterd kunnen worden. Maar ze geven nooit aan waar het fout ging wanneer je er af vloog......Maar een paard dat bokt dat heeft een oorzaak, maar daarmee word je nooit geholpen want het lijkt niet zichtbaar te zijn waarom een paard bokt.
Het lijkt een soort vermaak te zijn.....

Snappen jullie het? Ben niet zo helder in uitleggen :P

Ik ben er een week of 3 voor het eerst afgevallen van mijn jonge pony, daarvoor had ik bijna geen publiek. Wat denk je, de 1e volgende keer dat ik weer opsteeg zaten er veel meer mensen in de bak.....