Urielle schreef:yildiz schreef:Uit ervaring weet ik dat driejarigen, in de 'professionele sportstallen', al gelongeerd worden met zware elastieken en slofteugels. Dus niet echt verwonderlijk dat ze met vier 'al' aan de teugel lopen!
Ik longeer mijn jong grut ook met bijzetjes of slof, al naar gelang hun bouw. Schande zeg dat ik hun rugspieren heel hou door ze sterker te maken voor ik er met mijn bot gewicht bovenop klim!![]()
Een slof of bijzet is vriendelijker en eerlijker dan de ruiterhand, denk daar maar eens over na!
(en ja, bij mij loopt idd al het jong grut OOK binnen een week naar de hand toe omdat ze precies weten wat de bedoeling is en niet bang zijn voor aanraking met de ruiterhand. Wederom, schande! Bel de DB!
)
Nou idd Urielle, je bent een schande voor de paardensport
. Wederom, schande! Bel de DB!
)
.
Paard moet het eerst leren, net zoals een kind het abc moet leren voordat je woordjes kan gaan schrijven
), dus trekken en plukken zie je mij niet doen. Druk daarintegen vind ik héél iets anders!
Ik rijd precies zo
..
Je kunt dat ook terugvinden in het Skala. Daar zit voor mij toch echt geen verschil in tussen klassiek en modern?