Hoe vaak les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingrid50

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:03

hetgene wat ik leer in een les wil ik eerst correct kunnen uitvoeren, dan een volgende les

Anoniem

Re: Hoe vaak les

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:04

Ik les nu wekelijks :)

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:54

ik heb alleen dressuurles , dit een keer in de week en dit is precies goed dan kun je in de week oefenen wat je in de les leert, door de weeks krijg ik wel gewoon begeleiding.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:57

Ik heb 3 keer per week les, maandagavond springles, donderdagavond groepsles dressuur, vrijdagmiddag privé les dressuur.
De instructie op donderdagavond wisselt elke week af, het zijn twee instructrices die beide om de week lesgeven. Mijn privé les wordt gegeven door één van hen :) Ben na heel wat jaartjes nog steeds heel tevreden over haar manier van lesgeven, ze moet je liggen, maar ik kan heel goed met haar opschieten :j

Toen ik nog bij de pony's startte had ik 2 keer per week les, alleen dresuur.

RianneRianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:59

Ik heb 3 keer in de week les :o
ik heb dan een keer in de week op de manege(dinsdag)
en 2 keer in de week met een van mijn verzorg pony's, dat is op een manege van de zus van de vrouw van mijn verzorgpony's(hahah, snappen jullie het :o )(woensdag&zondag)
dat doe ik dan gratis, om voor te berijden op wedstrijden. dan krijg ik dressuur en springen afwisselend. ook soms western.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:45

Ik heb 1x in de week 1 uur les van dezelfde instructeur, bevalt mij prima en het is dressuur gericht.

melaniecr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:46

ik heb 3x per week les.

DaniqueKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:06

Persoonlijk heb ik liever steeds van de zelfde persoon les.
Want die weet dan hoe jij en het paard in elkaar zit.
Stel dat er 2 zijn, dan kunnen ze verschillende gedachtes hebben, en dan worden dingen je misschien anders aangeleerd.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:11

Ik heb 2 x per week les van 2 verschillende instructeurs.

Daarnaast rij ik nog 2 x per week mijn verzorgpony,maar alleen buitenritten.

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:01

Ik heb 1 keer in de week les van de zelfde instructrice.
Maar ik zou misschien 2 keer in de week les van haar willen krijgen.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:55

Het aantal keren dat je les neemt hangt af van de ruiter en paard. Heb je nog veel hulp nodig is het slim om 2 keer in de week te lessen zodat je niet de fout in gaat. 1 keer in de week is wel altijd het slimste zodat je niet de fout in gaat en steeds weer een stapje verder gaat. begeleiding is altijd goed.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:57

1x in de week.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:53

Ik rij sportpaarden, voornamelijk inrijden of doorrijden voor de verkoop, en ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit les met die paarden. Ik heb een onwijs sterk team op stal rondlopen, waarvan één vrouwtje die met 4 paarden Z start op dit moment, dus zij helpt mij met die paarden als ik vast loop, maar voor de rest is het op eigen kracht.

Bv.. mijn sportpaard (en haflinger) les ik wel mee, mijn sportpaard voor we even stopten 1/2 keer per week, en mijn haflinger op dit moment 2 keer in de week omdat we wat struikelpuntjes hebben ;)

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:51

ik vind 2 verschillende instructrises erg irritant! ze denken er allebei anders over ... maar ik heb wel een ''favoriet'' waarvan ik denk dat ze wel meer weeet/meer ervaring heeft dan de ander :o

xMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:05

Ik heb meestal 5x in de week privé les. soms 4x ligt eraan of degene die mij les geeft kan ;)
Ik doe ook alleen maar dressuur.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:30

Ik heb 2x in de week (groeps)dressuurles en ik wil binnenkort 1x per maand een priveles nemen.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:50

Met mijn oude paard (ondertussen overleden) reed ik 1x per week een groepsles, maar ik ben er niet echt van onder de indruk :n Ik heb leren paardrijden op het paardje van de buurvrouw en ben vanuit daar eigenlijk uitgebreid naar verzorg- en later eigen paarden. Manegelessen hebben er dus voor mij nooit bij gezeten.

De groepslessen die ik heb gereden waren ongeorganiseerd en chaotisch, de instructrice had maar flarden attentie voor dezelfde persoon, en ging daarna verder met een ander persoon, waardoor jij het paard weer helemaal kon verprutsen, zodat zij het weer kon oplossen.

Ik denk dat privéles hierin zeker een vooruit gang is :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:27

Ik rij 1x per week op de manege in de groepsles!
Als ik niet kan op de woensdag (komt bijna nooit voor, maar voor het geval dat), zorg ik altijd dat ik dezelfde week nog in een andere groep mee kan rijden van mijn niveau, zodat ik niet een week mis.
Je leert heel veel van verschillende groepen/andere paarden en andere instructie, iedereen heeft weer een andere kijk erop.
En als ik tegen iets aan loop, dan neem ik een half uur priveles op de manege en dan gaan we specifiek daar aan werken.

Verder ga ik eens in de 2/3 weken een half uur op de zitsimulator. Deze is speciaal voor je houding, is een " neppaard".
Ben trouwens een manegeruiter, dus geen eigen paard.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:39

Ik vind verschillende instructrices juist héél vervelend, iedereen heeft een andere kijk. Ik heb ook twee verschillende instructrices, maar die zitten op dezelfde richtlijn qua rijden, en als ik het ergens niet me eens ben laat ik dat ook gewoon merken ;) Verschillende paarden.. tsja, ik ben het ermee eens dat je op alle paarden moet kunnen rijden, maar aan de andere kant kan je ook pas leren van een paard als je er vaker op rijdt, ben ik van mening. De meeste paarden hebben knopjes die je moet vinden, ik ken geen enkel paard die ik de eerste keer dat ik erop zit even goed of beter aan het lopen kan krijgen dan de eigenaresse die er dagelijks op zit ;)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:18

Karlijn_xx schreef:
Ik vind verschillende instructrices juist héél vervelend, iedereen heeft een andere kijk. Ik heb ook twee verschillende instructrices, maar die zitten op dezelfde richtlijn qua rijden, en als ik het ergens niet me eens ben laat ik dat ook gewoon merken ;) Verschillende paarden.. tsja, ik ben het ermee eens dat je op alle paarden moet kunnen rijden, maar aan de andere kant kan je ook pas leren van een paard als je er vaker op rijdt, ben ik van mening. De meeste paarden hebben knopjes die je moet vinden, ik ken geen enkel paard die ik de eerste keer dat ik erop zit even goed of beter aan het lopen kan krijgen dan de eigenaresse die er dagelijks op zit ;)

Helemaal mee eens!
Ik zit vrij vaak op dezelfde paarden, de ene keer 4x achter elkaar, de andere keer maar 1x en dan de week erna weer op een ander.
Het heeft allebei voordelen en nadelen. Merk wel dat als ik vaker op hetzelfde paard zit, ik beter weet hoe die is en wat die gaat doen. Maar afwisseling vind ik ook erg leuk!

hanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:48

ik reed eerst op een manege 1 keer in de week nu niet meer. Toen wisselde het af met springen en dressuur. Nu zoek ik eigenlijk naar een andere manege of verzorgpony waar ik 1 keer in de week op kan lessen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:57

ik heb één keer in de week les, rij op een manege. De instructeurs wisselen zich vaak af, en soms vind ik dat wel fijn omdat iedereen ergens anders op let,bijvoorbeeld je houding ofzo.:)

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:34

Ik heb 1 keer in de week (groeps)les.
Van meerderde instructeurs lijkt me niet fijn

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:05

1x per maand dressuur ongeveer...en nog zo'n twee keer mendressuurles

Splendit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:16

2 keer in de week 1 keer springles en 1 keer dressuur.