Nikka schreef:Oh,dan zat ik 10 jaar geleden onder een steen
Nee hoor...toen woonde ik al in Spanje dus compleet uit beeld in nederland.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dat is altijd bij personen die het met argumenten niet af kunnen. Die beginnen altijd zo ongegeneerd te blaten. Kwestie van opvoeding, denk ik dan maar. Buiten dat doet alleen die schreeuwlelijk Setteke dat. Voor de rest niemand. Die denkt waarschijnlijk dat het hier geenstijl.nl is!Citaat:Van waar de persoonlijke berichten tegen MarcelDufour?
jasmijn78 schreef:Echt, ik vraag mij dat serieus af.... HOE kan dat? (graag hoe dat kan volgens jou, en niet schermen met allerlei onderzoeken die geen antwoord geven op die vraag)
setteke schreef:Voor t eerst geen tegenargument van mij daar. Ik heb ook niet het flauwste benul wat jij hier te zoeken hebt. En ik denk ook dat je je tijd beter kan besteden dan hier te loeien.Wat heb ik hier dan te zoeken? Nou? Kan dan mijn tijd echt wel beter gebruiken, wat is jouw motivatie?
MarcelDufour schreef:Dat is altijd bij personen die het met argumenten niet af kunnen. Die beginnen altijd zo ongegeneerd te blaten. Kwestie van opvoeding, denk ik dan maar.
MarcelDufour schreef:Er worden hier zaken ernstig door elkaar gehaald. LDR is niet hetzelfde als dat flexen (Rollkur). LDR is een acceptabele manier, flexen is paarden ongeneerd met de kin op de borst trekken.
MarcelDufour schreef:Bedoel je het LDR rijden of echt de Rollkur. Dat zijn twee compleet verschillende dingen. LDR dat doe ik ook dagelijks, maar ik trek echt nooit, maar dan ook nooit een paard zo diep dat het schuim op de borstkast zit. Dat gaat mij gewoon te ver. Dus vraag ik aan jou, welke van de twee bedoel je?
Vandaar dat ik jou ook keer op keer normaal antwoord geef.Citaat:Kun je antwoord geven op mijn vraag? Ik meen dat ik die toch op een fatsoenlijke manier heb gesteld?
Citaat:Welke voordelen hebben ruiters er IN de ring van als ze het doen OP het voor terrein? Dat is me niet duidelijk...
Dat is een pad dat ik dus niet bewandel. Ik zal nooit met vingers wijzen naar personen. De insiders weten precies over wie ik het heb, maar ik vind belangrijker dat de discussie over het systeem gaat en niet over de poppetjes.Citaat:Door wie wordt dit toegepast volgens jou?
MarcelDufour schreef:Vandaar dat ik jou ook keer op keer normaal antwoord geef.Citaat:Kun je antwoord geven op mijn vraag? Ik meen dat ik die toch op een fatsoenlijke manier heb gesteld?Citaat:Welke voordelen hebben ruiters er IN de ring van als ze het doen OP het voor terrein? Dat is me niet duidelijk...
Wat de voordelen ook zijn, ze wegen niet op tegen de nadelen. De nadelen die ik al eerder genoemd heb zijn dat het letterlijk adembenemend is, en dat het uit publieksvriendelijk oogpunt een misbaksel is. Jij doet alsof ik de enige ben die er tegen is. Maar in een dag al 10.000 handtekeningen op een anti-rollkur site, dat kan je niet meer afdoen als een keinigheidje.Dat is een pad dat ik dus niet bewandel. Ik zal nooit met vingers wijzen naar personen. De insiders weten precies over wie ik het heb, maar ik vind belangrijker dat de discussie over het systeem gaat en niet over de poppetjes.Citaat:Door wie wordt dit toegepast volgens jou?
Wat vinden jullie hier nu zelf van?
MarcelDufour schreef:Het is stil ineens. Soms zeggen beelden meer dan 1000 woorden.
.
Jasmijn schreef:Kan je het niet geloven, of wil je het niet? Ik ken Anky vrij goed, en als persoon mag ik haar echt heel graag. Toen ze begon met wedstrijden, zat er nog geen kip op de tribunes, en kwamen wij springruiters altijd massaal voor haar op de tribune zitten om haar aan te moedigen. Zodra ze klaar was gingen wij ook weer, en waren de tribunes weer verlaten. Maar ze is niet heilig en bewandelt, net als een ieder ander, ook wel eens de verkeerde weg. Maar, ik begrijp wel dat het moeilijk is om van een systeem afscheid te nemen waar je zoveel succes mee geboekt hebt.Toch kan ik niet geloven dat de paarden van Anky onderdrukte mishandelde dieren zijn
KiWiKo schreef:Voordat ik de foto's plaatste was de discussie nog zeer levendig, en springlevend. De stilte vond pas daarna plaats.marcel............ dit zijn ook dooddoeners
Ik rij nu al een jaar of 30 op paarden......... van mij zijn ook echt hele ongelukkige momenten te vinden, van jou ook denk ik zomaar.
Als je alleen die ongelukkige momenten laat zien, dan schilder je mij af als de meest onkundige ruiter van de wereld.......... en ik denk dat als je al jouw ongelukkige momenten achter elkaar in een filmpje plaatst dat je ook niet al de allervriendelijkste ruiter bekroond zal worden. Daarom valt de discussie dood, deze is al honderden keren gevoerd hier, en de doorgewinterde bokkers hebben daar geen zin meer in
jasmijn78 schreef:MarcelDufour schreef:Het is stil ineens. Soms zeggen beelden meer dan 1000 woorden.
.
Ik was even aan het eten... Plaatje van de vos vind ik erger dan het plaatje van Anky, die wordt duidelijk ine lkaar getrokken. Toch kan ik niet geloven dat de paarden van Anky onderdrukte mishandelde dieren zijn... Haar paarden zie ik toch met regelmaat fris en fruitig door de ring huppelen (PB laatst nog op JA) en daarom kan ik ook niet begrijpen dat haar wijze van trainen schadelijk zou zijn. Haar paarden zouden wel hele goede acteurs zijn als zij eerst op het voorterrein gemarteld worden, en dan twee minuten later in de ring bij zichzelf denken,'hey, the show must go on' en even hun fris en fruitige pokerface opzetten.
Nogmaals, je kunt mij met allerlei onderzoeken om de oren slaan om aan te tonen dat de methode slecht is, maar het bovenstaande kan ik gewoon niet rijmen. Ooit reed ik een zure merrie met een rugprobleem (dat rugprobleem ontdekte we later pas) Met geen mogelijkheid kreeg ik die fris en fruitig een proefje door tot het dier lekker in haar vel zat en het probleem was behandeld.
modie schreef:Om heel even te reageren op dat "fris en fruitig" door de ring gaan, lijkt mij niet zo moeilijk te verklaren.
Dit is ook al een keer, volgens mij, hier ergens neergezet.
In de ring, lopen de paarden opgericht en krijgen weer "lucht"
Dan gaan ze vanzelf wel "fris en fruitig" door de ring.
Al was het maar van "opluchting"
setteke schreef:Dit zijn geen wannabe dressuurruiters, maar profs. Topruiters, zo je wilt. Waarom die dan vergelijken met wannabe springruiters? Zie je niet in dat dat een vergelijking is die nergens op slaat!Maarre waar blijven de plaatjes van de wannabe springruiters, degenen die niet goed aanrijden en dan hun paard ongelofelijk op hun sodemieter slaan, omdat hij stopt? Of het bit tot de oren flossen? Of het meest gemene ijzerwerk in de mond stoppen om maar te kunnen sturen? Dit was de vraag van de ts, maar het gaat weer de welbekende kant op...