Inrijden 3 jarige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Re: Inrijden 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:03

Iedereen denkt er heel anders over. Persoonlijk vind ik het "ideaal" om eind van de zomer zadelmak te maken en in de winter de wei op wel wat grondwerk blijven doen en daarna volgende zomer weer oppakken. Leeftijd vind ik minimaal 3 maar beter wat later dan te vroeg.
De mijne is nu 3 kent nog niet veel. Wil haar over een paar weken aan het werk gaan zetten(longeren end). Zadelmak maken weet ik nog niet wanneer maar als we er aan toe zijn ben ik wel van plan het begin in de bak te doen maar zodra de controle er is vooral naar het bos te gaan. Lekker rechte stukken zodat ze goed op der eigen benen gaat lopen. En dan af en toe zo eens in de bak.

2,5 vind ik echt te vroeg of ze er echt veel schade aan ondervinden ligt er denk ik ook aan hoe je daarna aan het werk gaat. Maar waarom zou je geen half jaar/ jaar kunnen wachten lijkt me zeker voor een particulier niet zo'n probleem?

quibje

Re: Inrijden 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:03

ik denk ook dat ik het paard zeker als het nog eenm beetje puppie is om na het inrijden wat rust te gunnen en het daarna weer verder op te pakken..
kunnen ze het even rustig verwerken

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:06

Noortje_xxx schreef:
alleen als je hem dan weer op de wei zet moet je weer alles overnieuw oppakken.

Dat is dus niet waar!! Ze weten alles nog hoor. Het is nog net niet opstappen en wegrijden!

Ik heb mijn eigen paard vorig jaar met 3 jaar zadelmak gemaakt en nu heb ik er weer een. Het jaar dat ze 3 zijn rijd ik 3x in de week 20 minuten ofzo. Dat gaat hartstikke goed. Ze krijgen een week of 3 vakantie in de zomer.