Moontje1991 schreef:En niet de mensen die dresuur rijden voor hun plezier en niet voor de wedstrijden en ook wel eens buitenrijden of gaan wandelen met hun paard dat zijn voor mij recreatie dresuur ruiters.
Sorry lieverd, deze zin vind ik eigenlijk nog te dom om op te reageren maar ik kan het echt niet laten.
a) Denk ik gelijk aan subtopBokkers zoals bijvoorbeeld Jasmijn, Kev en nog wat anderen die nu gedegradeerd worden tot recreatieruiters.
b) Is wedstrijd rijden echt niet leuk als je er niks van bakt. En om er iets van te bakken gaan daar uren van training, doorzetten, kiezen op elkaar, tegen je eigen grenzen botsen, zweten, vechten tegen je ego, trots inslikken, hard werken en relativering inzitten voor je paard echt lekker loopt, iedere klasse weer opnieuw. Natuurlijk moet je paardrijden en paarden donders leuk vinden, want met alleen op zaterdag of zondag op je paard stappen en de ring inrijden red je het gewoon niet. Ook het trainen, lesnemen, blessureperiodes, periodes dat je paard het om wat voor reden dan ook niet doet en de periodes dat je het zelf even niet meer ziet zitten, horen er gewoon bij. En alleen wie daar doorheen knokt komt boven water drijven. Of je nu graag in het bos rijdt, of uitsluitend in de bak, dressuur is NOOIT alleen maar netjes zitten op je glanzende gevlochten paard.

Als ik zelf naast de hindernis sta vind ik het juist hoger lijken..