Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardentango schreef:Onzin Janine1990.. Dat meen je
Citaat:Laten we eerst onderzoeken doen naar de hersenactiviteit van een paard dat op de 'Hollandsche School' wordt gereden.
Paardentango schreef:Citaat:Laten we eerst onderzoeken doen naar de hersenactiviteit van een paard dat op de 'Hollandsche School' wordt gereden.
Het is bijna ongelooflijk wat hier geschreven wordt.
Hopelijk leest er geen 'rijdende advocaat' mee, het zou hem of haar mogelijk op ideeën kunnen brengen bij de verdediging van zedendeliquenten of bij mensen die hun kinderen molesteren.
Bewijs maar eens dat iets moreel niet kàn.
Janine1990 schreef:Huertecilla schreef:De Heren Professor en FS weten meer van paarden en paarden trainen dan Dhr.Janssen met zijn éne dwangoplossing![]()
Hij noemt die zélf heel eenvoudig en dat is het ook; P+ en R-, daarna wijken voor associatie daarmee.
Hoe dat werkt staat uitgelegd onder beenhulpen; spoorgebruik in de Steinbrecht.
Het werkt.
Anno 21ste eeuw heeft de maníer echter geen glans meer.
Heb jij ooit met Sjef persoonlijk gepraat over zijn trainingsmethode. In plaats van te lezen over gespeculeer van zijn methoden? Was je bij de clinic van Anky in JIM?
Dit soort opmerkingen vind ik echt om te kotsen.
peer2005 schreef:Inderdaad heren (3 pseudo-musketiers?) als jullie zo'n heftige mening hebben, doe er dan ook écht iets mee! De hele dag op Bokt zitten neuzelen zet mi weinig zoden aan de dijk.... Maar wel zo makkelijk natuurlijk
Paardentango schreef:Vroeger toen ik klein was deed Hans Ijsvogel (wie?) daar wekelijks verslag van, de draf- en rensport, maar nu is het stil.
FaberSmid schreef:Kan ik een gesigneerd met een leuke tekst exemplaar bestellen?
Huertecilla schreef:FaberSmid schreef:Kan ik een gesigneerd met een leuke tekst exemplaar bestellen?
Helaas. Ik zou je graag het plezier doen, maar dat waren 15 jaar geleden al ´cult´ boekjes.
Ik ben sindsdien tig keer verhuisd en heb geen exemplaren meer.
Ik pb je met de gegevens. Ze zijn echt nog wel te vinden voor weinig op een beurs of in een antiquariaat. Ik heb mijn zoon vorig jaar een exemplaar gegeven. Had zijn opa daarvoor opgespoord.
Janine1990 schreef:Huertecilla schreef:De Heren Professor en FS weten meer van paarden en paarden trainen dan Dhr.Janssen met zijn éne dwangoplossing![]()
Hij noemt die zélf heel eenvoudig en dat is het ook; P+ en R-, daarna wijken voor associatie daarmee.
Hoe dat werkt staat uitgelegd onder beenhulpen; spoorgebruik in de Steinbrecht.
Het werkt.
Anno 21ste eeuw heeft de maníer echter geen glans meer.
Heb jij ooit met Sjef persoonlijk gepraat over zijn trainingsmethode. In plaats van te lezen over gespeculeer van zijn methoden? Was je bij de clinic van Anky in JIM?
Dit soort opmerkingen vind ik echt om te kotsen.
Janine1990 schreef:Volgens mij is het echt niet stil in de draf en rensport hoor![]()
Ik zie het bijna wekelijks op de BBC, probleem is alleen dat je steeds hetzelfde rondje ziet. Is dat leuk voor de kijkers?
Citaat:Bewijs maar eens dat iets moreel niet kàn.
Janine1990 schreef:Volgens mij hoef je alleen mij een kotszakje te geven hoorJe leest het niet goed.
Jammer dat jullie het allemaal zo zwartgallig inzien.
Maar in de vergelijking hondenraces, HC, zouden we dan ook flyball moeten verbieden? En mag ik mijn hond dan ook niet meer in conditie houden door met een ballenwerper de polder in te gaan? Want dat kom allemaal op hetzelfde neer toch?
Mag ik het ISBN van je boek even HC? Ben erg benieuwd!
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Volgens mij is het echt niet stil in de draf en rensport hoor![]()
Ik zie het bijna wekelijks op de BBC, probleem is alleen dat je steeds hetzelfde rondje ziet. Is dat leuk voor de kijkers?
Dat gaat ook helemaal niet over paarden, dat gaat over gokken. De nationale loterij is in België ook iedere dag op tv en radio.Citaat:Bewijs maar eens dat iets moreel niet kàn.
Dat is helemaal niet nodig, veranderende normen en waarden zijn iets waar vanzelf door de tijd mee afgerekend wordt. Al dat onderzoeken kan net zo goed achterwege gelaten worden, de belangrijkste factor in beeldvorming is ... beeld. Zo gauw mensen zien dat iets niet "goed" (als in lief, vriendelijk, positief, verantwoordelijk en in lijn met je geweten) is, is er geen weg terug.
FaberSmid schreef:Janine1990 schreef:Volgens mij hoef je alleen mij een kotszakje te geven hoorJe leest het niet goed.
Jammer dat jullie het allemaal zo zwartgallig inzien.
Maar in de vergelijking hondenraces, HC, zouden we dan ook flyball moeten verbieden? En mag ik mijn hond dan ook niet meer in conditie houden door met een ballenwerper de polder in te gaan? Want dat kom allemaal op hetzelfde neer toch?
Mag ik het ISBN van je boek even HC? Ben erg benieuwd!
Wat lees ik dan niet goed, u en Professor schrijven beide over dat het om te kosten is?
Volgens u komt alles op hetzelfde neer, legt u dat eens uit?
Janine1990 schreef:Dan kan je net zo goed alles verbieden. Er zijn groepen die de televisie verschrikkelijk vinden, en omdat dat een mening is hoeven we dat niet te onderzoeken en kunnen we het gewoon verbieden?
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Dan kan je net zo goed alles verbieden. Er zijn groepen die de televisie verschrikkelijk vinden, en omdat dat een mening is hoeven we dat niet te onderzoeken en kunnen we het gewoon verbieden?
Ik ben niet tegen onderzoek, wel integendeel, ik vind alleen onderzoek in een poging een overduidelijk scheve situatie op vlak van ethiek weer recht te praten niet zo zinvol. En het gaat ook helemaal niet over verbieden, het gaat over een evolutie. Concreet, als het beeld van een Hollandse School paard eentje is van dwang en pijn voor een grote groep mensen (laat ons zeggen, een democratische meerderheid), dan kan je hersenscannen wat je wil om die pijn te ontkrachten -wat in realiteit niet kan, maar als theoretisch voorbeeld-, als dat beeld niet wijzigt kan je je kopstuk op een dag in de takken hangen, tegen een gewijzigde moraliteit in een grote groep mensen is geen verweer.
Of ja, behalve misschien verhuizen naar een groep mensen waar de normen en waarden anders liggen.
Janine1990 schreef:Ik wil de pijn niet ontkrachten, ik wil juist graag weten of het echt pijn doet bij een paard.
Om maar weer terug te gaan naar mijn favoriete metafoor; de ballerina.
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Ik wil de pijn niet ontkrachten, ik wil juist graag weten of het echt pijn doet bij een paard.
Om maar weer terug te gaan naar mijn favoriete metafoor; de ballerina.
Is een ballerina jouw metafoor voor dressuur? Ik mag ten zeerste hopen dat dressuur niet de pijn veroorzaakt die een ballerina haar EIGEN lichaam aan doet om op niveau mee te komen..
Voor de mensen die het niet graag zien is de vraag waarom wel?