volgroeid zijn ze pas rond 6 jr, maar......wie wacht tot 6 jr?
dat zijn alleen de uitzonderingen en die zitten hier op bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rockwitch schreef:Mja die van mij is ook met 3 en een beetje ingereden, niks aan overgehouden, heel rustig aan gegaan, veel vrije dagen tussendoor en nu nog, hij is nou 5 en wordt nog steeds niet dagelijks gereden. Gaat allemaal prima.
Is nog geen dag in zijn leven kreupel geweest, staat hardstikke stevig op zijn benen en zijn rug doet het ook prima. Hij heeft geen orthopedische problemen, zoals je zo ontzettend veel hoort tegenwoordig, dat hij vast in zijn rug zit of whatever.
Gewoon een normaal goed in zijn vel zittend paard die idd met 3 is ingereden.
mirgino schreef:ik ook niet hoor![]()
in mijn omgeving rijden ze voor hun 3 de jaar al flink in de rondte en het liefst starten ze al een wedstrijdje.
in dit topic valt het mij op dat de meeste wachten met inrijden tot 3 tot 4,5 jaar
ik maak dat echt niet mee in de praktijk![]()
waarom ? geen idee....maar met 2,5 gaat het zadel erop en wat later moet hij presteren![]()
en vroeger [ praat ik over de jaren 70 ] was dat heel normaal ,ik heb dat zo geleerd
met 2,5 een zadel erop en als dat goed gaat stap je er zelf op.
ik vind het super hoor, was iedereen maar zomaar helaas komt het erg weinig voor dat men wacht tot ouder dan 4 jr
linneketeut schreef:Ja maar eerst ga je zeggen dat je het niet vind kunnen dat ze met 2,5 worden ingereden. Dan komt er iemand die zegt dat dat wel kan maar dat op bokt de uitzonderingen zitten (dus mensen die vinden dat het niet kan) en dan zeg ik dat ze jou daar mee bedoelt en dan ga je in een keer zeggen dat het niet zo is.
Nouja niet dat het mij wat uit maakt want ik slaap vannacht toch wel.
Jolliegirl schreef:heaven schreef:wat vind jij een goede leeftijd?
Minimaal 4, dan zijn er een aantal belangrijke gewrichten/botten uitgegroeit.
meen de dat n paard met 6 pas volledig is uitgegroeid, pin me er niet op vast.
Maar ik kan goed begrijpen dat men met 3 supergraag wil beginnen!
Staat hier nog een 9 jarige, en die geeft duidelijk aan dat ze er nog neit klaar voor is.. die laten we dus nog even staan. :)
die proberen we over een paar maanden gewoon weer!
Zeeuwtje68 schreef:Als het stuur en de rem erop zit ga ik ermee naar buiten. Ik rij om de dag, meer niet dan een half uur achter mekaar. Dus ik heb alle tijd en rust die ik ervoor nodig heb. Ik rij recreatief maar het moet wel veilig zijn buiten. Dus alle knoppen zitten er dan wel op.