Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:17

Kadankovitch schreef:
Heer FaberSmid maar nu dacht ik juist dat u niet meer wilde praten maar juist tot kloeke daden wilde overgaan. U hebt het over discussies, terwijl HorseyFries en Vestasiana juist zo uibundig uw idee van daden omarmd hebben. HorseyFries heeft haar deelname ,onder voorwaarde, al aangekondigd. Nu U en de PROfessor nog.
Er moet toch niet gediscussieerd worden omwille van de discussie (mijn schiet een leuk liedje te binnen dat de professor ongetwijfeld. Annabel ach Annabel, van Rheinhart Mey) dat hebben we al gehad in de jaren zestig en zeventig, en wat heeft dat opgeleverd????

Misschien zou men in een kleine groep iets moeten uitwerken, dat dan voorstellen en het commentaar afwachten. Nu schiet het niet op.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Vele denken wat u denkt, al vanaf mijn eerste reactie wensen mensen deze hoefsmid weg? Waarom men zoveel angst voor een hoefsmid heeft, is mij een raadsel?
U gaat nu van het feit weg, dat mevrouw Modie, meneer Professor en ik met het voorstel zijn gekomen de discussie met de theorie en praktijk in de praktijk waar te maken. Waarom u dan zo moed schrijven, kan ik niet begrijpen? Maar als u het beter weet, wat let u?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:49

Toch is het ook mij idee om met een klein groepje eens bij elkaar te kruipen om van gedachten te wisselen. Lukt dit goed, dan zou je verder kunnen gaan met de daadwerkelijke organisatie. Het lijkt mij erg moeilijk om via dit forum concrete afspraken te maken die je niet kent.

Daarnaast ben ik het ermee eens, dat je zo'n dag niet moet gebruiken om dingen met paarden uit te proberen. Dat heeft geen enkele zin. Zoiets zou je moeten doen voor een langere termijn en dan heel misschien kun je er iets over zeggen, maar voor 1 keer, echt niet.

Misschien is het zowiezo iets om het zonder levend materiaal te doen. De echte geinteresseerden komen dan volgens mij echt wel. Misschien zouden we dan zelf wat videomateriaal mee kunnen nemen om ons standpunt te verduidelijken van onze eigen ruiterkunsten op onze eigen paarden. ;)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:10

Dank U Vur, zeker in de eerste twee allinea's verwoord U precies mijn gedachte!
Echter Ik zou toch vooral het orginele voornemen willen handhaven; laat de exponten van de richtingen hun kunsten tonen, het uitleggen en daarna praten. Maar zoals de initiatiefnemers bedoelde; in de praktijk tonen wat men alhier zo mooi verwoord heeft.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:32

Geachte FaberSmid,

Waar staat het, dat ik U weg wens? Dat is nergens uit mijn tekst op te maken. Of wilt U dat erin lezen? Moet ik daaruit opmaken dat het U zo wellicht gemakkelijker uit zou komen. Dat kan ik mij van zo'n moedig mens dat geen blad voor de mond neemt, die altijd met open visier strijd, niet voorstellen. Neen, driewerf neen, integendeel. Ik popel gewoon U, en de Professor uiteraard, in de praktijk aan het werk te zien. Schiere bewondering gewoon. Mensen die zo eloquent hun bezwaren kunnen uiten over de toestand van de huidige hippische wereld en haar rijkunst, zullen ons, mij toch zeker, beelden kunnen tonen hoe het wel moet, ter lering als het ware.
U leest dus iets, dat ik ABSOLUUT niet geschreven heb. Mag ik U herinneren aan uw eigen onderschrift? En zoudt U dat dan ook niet toepassen op de teksten van anderen?

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:31

Kadankovitch bedankt voor uw uitleg.
Die daden bij hun woorden willen voegen en nakomen, kunnen zich opgeven.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:22

Ik geef mij dan bij deze op voor de (voor)bespreking die Vur voorstelt en die mij overigens een zeer goed idee lijkt. Ik zou graag enkele van de posters in dit topic in levende lijve ontmoeten om met hen van gedachte te wisselen.

Zelfs al ben ik het aan het eind van de dag misschien(!) niet met ze eens ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 23:41

BBreedveld staat op de lijst, dank je.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:03

Ook ik wil graag bij een ontmoeting zijn zoals Vur het voorstelt; dus om concreet de organisatie uit te werken. Zo heb ik dat tenminste begrepen. Dat alles onder voorbehoud dat mijn gezondheid het toelaat.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 21:32

Kadankovitch schreef:
Ook ik wil graag bij een ontmoeting zijn zoals Vur het voorstelt; dus om concreet de organisatie uit te werken. Zo heb ik dat tenminste begrepen. Dat alles onder voorbehoud dat mijn gezondheid het toelaat.

Dank u,
En ik hoop inderdaad dat uw gezondheid het toelaat.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 21:34

Op de "lijst" staan nu:

BBreedveld,
Vur?
Kandankovitch,

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:20

Maar ik mis de heer FaberSmid en De zeeredelgeleerde heer Professor.
En waar vindt het plaats?

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 22:31

Kadankovitch schreef:
Maar ik mis de heer FaberSmid en De zeeredelgeleerde heer Professor.
En waar vindt het plaats?

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Die komen ook natuurlijk, voor zover ik begrepen heb.

Ik kom ook.

Over de plaats weet ik nog niets, hopelijk een beetje centraal, zodat iedereen in de gelegenheid is, om te kunnen komen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:27

Zo centraal mogelijk lijkt ons alle de beste oplossing, als ik het goed begrepen heb?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:42

Het vraagteken achter mijn naam kan weg. Ik kom graag meedenken/-praten. ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:18

modie schreef:
Op de "lijst" staan nu:

BBreedveld,
Vur
Kandankovitch,

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:30

Wellicht is het een goed idee om het in de buurt van Utrecht te houden? Kan er misschien een kantine gehuurd worden in een manege o.i.d.?

Ik woon zelf in Zuid Holland en heb helaas geen al te grote woning, dus tenzij we met minder dan 10 mensen zijn die het redelijk aan kunnen rijden, heeft het weinig nut dit voor te stellen, lijkt me.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:59

Zo, dat was het dan. Dat dacht ik al wel.
Zogauw concrete plannen worden gemaakt, is het gedaan met de pret. Dat geeft het doorzettingsvermogen van de gebruikers van dit forum wel aan en ik ben blij dat ik mij niet te kijk heb laten zetten met mijn paard in een clinic voor een dergelijk publiek wat zelf nul inzet toont.

Dank u wel. Mijn mening is weer bevestigd. Je wordt toch iedere keer teleurgesteld in je medemens en kunt beter maar je eigen plan trekken en gelukkig kan dat in de paardensport ook. Daar heb je in de dressuur gelukkig geen teamleden voor nodig behalve je paard. ;(

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:38

vur u bent weer te snel met uw verkeerde conclusie trekken. Maar nog maal als u het beter weet en kan, waarom regelt u dan niet alles?
Wij zijn afhankelijk van de deelnemende bokkers, een prive clinic is niet de bedoeling toch?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:27

FaberSmid: Begrijp ik uit uw reactie dat er momenteel bokker gepolst worden voor deelname?

Kom op bokkers, niet zo snel opgeven! Zijn er dan echt zo weinig paardeliefhebbers die voor één middag hun ego thuis kunnen laten en eens voorbij hun gebruikelijke referentiekader willen en durven kijken?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:50

Ik kan Vur wel begrijpen, er gebeurd weinig of niets. Op concrete voorstellen wordt geen antwoord gegeven. En geachte heer FaberSmid het gaat niet aan, elke keer als er iets gezegd wordt, dat U niet aanstaat, de gedesavoueerde ambtenaar te spelen. Nogmaals kijk naar uw eigen moto; ook hier schijnt het makkelijker, aansprakelijkheid voor (eigen) handelingen van de hand te wijzen, dan die regel ook toe te passen als andere iets schrijven, waardoor U meent aangesproken te zijn. Maar als dat al zo is, zoudt U dan niet eens in actie schieten. Een bespreking regelen 'en petit commité' zodat er een concreet voorstel op tafel komt, waardoor potentiële deelnemers tenminste weten waarop ze zich inlaten.
U hebt toch geschreven, dat U daar uw taak in zag, in plaats van het concrete demonstreren hoe het allemaal beter, althans anders moet. Overigens blijft het opvallend stil van de kant van uw geachte nevenbroeder, de Hooggeleerde heer Professor. Als ter sprake komt dat hij zijn deel moet bijdragen aan de praktische invulling van deze dag, is er van hem klank nog beeld. Ik heb het vermoeden dat men zijn formidabele prestaties in het zadel wenst te bewonderen. Ook ik popel dit te mogen aanschouwen. Ook ik wil mij graag laten overtuigen door zijn overweldigend 'gelijk' in rijkunstige kwesties.
Neen, geachte FaberSmid uw argumenten zijn te mager. Als het zo blijft, zou de uiting dat het hier gaat om blèiten, of anders gezegd; gebakken lucht, wel eens een grond van waarheid kunnen hebben. Dat kan ik mij moeilijk voorstellen en zou tevens een enorme teleurstelling zijn, gezien de stellige uitspraken die U en de uwen regelmatig hebben gedaan. Trouwens het gaat er niet om dat Vur het beter meent te kunnen: dat is helemaal niet geschreven. Als ik mij goed herinner heeft Vur reeds haar diensten aangeboden of althans constructief meegedacht. U moet het bericht van Vur, mijns inziens, eerder zien als en teken van vrees, en dus teleurstelling, dat uw prachtige initiatief, niet van de grond komt. Het glas is dus eerder halfvol.
Ook dit bericht is mijn persoonlijk beschreven mening en inhoudelijke reaktie op uw berichten. Wie deze schoen passe, trekke hem aan, maar mijn mening is geen persoonlijke aanval. Als ik mij deze parafrasering van uw eloquente moto, permiteren mag, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:52

Kadankovitch, heeft u uw PB gelezen?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 23:52

Om even een beetje duidelijkheid te scheppen, dit berichtje

Achter de schermen is aan een voorbereiding gewerkt om de praktijk/clinic-dag te realiseren.
Er komt een voorbespreking over de organisatie van die dag.
De mensen die zich hiervoor hebben opgegeven, alvast onze dank.
Zonder jullie steun kan zo'n dag eenvoudigweg niet doorgaan.

De personen die aan deze voorbespreking deelnemen zijn:
Professor,
FaberSmid,
Kadankovitch,
Hermelientje,
BBreedveld,
Vur,
Ikzelf.

Zogauw er meer bekend is, wordt dat vanzelfsprekend in dit topic verder vermeld.

Ideëen en suggestie's van belangstellenden zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:04

Mijheer Kadankovitch zo stil ben ik ook niet, heb mij gewoon stil gehouden.
Heb gelezen, en mijn gedachten laten gaan over hoe en wat.
Maar vind deze samenstelling niet slecht.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:09

Hooggeleerde Heer professor,
het was mij geheel duidelijk dat U zich stil gehouden hebt. Daarom stelde ik het ook zo.
Ik ben blij dat 'deze samenstelling bij U in de smaak valt.

Met vriendelijke groet, Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:34

Kadankovitch ik pas uw schoen niet maar zal wel op u reageren.
Opvallend is als wij even ons stil houden in afwachting van reacties van u bokkers. En zie dan wat het resultaat is, als wij stil meelezen en even niet plaatsen? Dan zijn wij ineens de gebeten honden, bijtende honden ben ik wel gewend dus dat kan ik er ook wel bij hebben. Pakwerk is mij niet vreemd, zal de honden ook wel voor de anderen opvangen.