Bent Branderup grootmeester?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:19

vosroy schreef:
Ga alstublieft eerst eens bij hem kijken en praat eens met hem. Beoordeel niet op uiterlijk!! Een blinde ziet geen kleur.

Ja idd ga niet af op uiterlijk en wat andere zeggen.

Neem het voorbeeld van Susan boyle eens , heel europa stond op zijn kop door deze dame, zingen kan ze en ja Bent kan rijden met gevoel, kan ik van veel nederlandse top ruiters niet zeggen, zeker als je je eigen echt in de techniek gaat verdiepen en ook omdat de gemiddelde leeftijd hier in nederland ongeveer 7 jaar is, dus ja wie rijd zijn paard kapot , nou Bent niet hoor, die geeft kapotten paarden juist die kans om nog een trots dier te worden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:23

FaberSmid schreef:
vosroy schreef:
Bent Branderup mag zich van mij grootmeester noemen, want dat is hij. En ja hij ziet er een beetje bijzonder uit, maar wat is bijzonder? Je eigen referentie kader maakt dat het bijzonder is.
Rijbroek met bijpassend zadeldekje en bandages in dezelfde kleur vind ik bijzonder, is maar net in welk kader je denkt.
IMO is Bent Branderup een absolute autoriteit op gebied van de rijkunst en tuurlijk hij is daar niet alleen in.
De prijzen voor een weekendje kijken zijn idd bijzonder duur maar, is het Bent Branderup aan wie je dit betaald? Nee dat denk is dus niet.
Ga alstublieft eerst eens bij hem kijken en praat eens met hem. Beoordeel niet op uiterlijk!! Een blinde ziet geen kleur.

Ga graag op een persoonlijke uitnodiging in, maar dan niet op een clinic of show.

HIj geeft geen shows, hij komt les geven, dus zou zeggen ga eens naar een les van hem kijken dan , zie het niet als clinic dan , dat is een verzamel naam, hij geeft zijn kennis door en hij maakt daar echt geen show van,

Of verwacht u een persoonlijke uitnodiging van hem dan??

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:45

midgie schreef:
modie schreef:
Daar heb je gelijk in, Elpharo.
Die eer moet men "verdienen" en gegeven worden door een ander?

Waar is zijn thuis, Midgie??
Of moet ik even Googlen?

HIj komt uit Denemarken

Een weekend clinic theorie kost 135 euro.
Dan heb je een vol programma .
Maar dat gaat echt niet allemaal naar Bent hoor ;)

Voor een weekend vind ik dat nog meevallen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 06:34

Bijna 70 euro om alleen te kijken vind ik toch een pittig bedrag :o

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 06:50

ElCid schreef:
Ik kan ook geen prijzen van lessen vinden, wel completer programma's!? Ben eigenlijk wel benieuwd, ook omdat wij ng wel eens horen dat veel mensen de prijzen van de clinics die wij organiseren erg hoog vinden, wij verdienen er geen stuiver aan ;), de trainer in kwestie overigens wel, maar jammer genoeg komt hij ook niet voor een fooitje.

Ik vind die prijzen eerlijk gezegd heel erg meevallen. Mensen lijken te verwachten dat professionele instructeurs les komen geven aan het tarief van de 16jarige om de hoek. 136 € voor 2 dagen met instructie is echt niet gestolen. Ga maar eens een weekendje een taalbad volgen of iets dergelijks..doe maar x 10.
Daarbuiten is het een vorm van selectie. Waarom zou je 50 keer les gaan geven aan 100 € als je dat even goed 10 keer aan 500 kan gaan doen (bij wijze van spreken). Omdat je dan meer mensen bereikt? Misschien is het contact met dat select groepje wel intenser en leuker voor jezelf, en werpt dat meer vruchten af.
Als je echt goed bent, en je wil graag kiezen uit een grote hoop potentieel gemotiveerde studenten, dan zou ik ook in de eerste plaats een examen en een prijsdrempel inbouwen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:04

70 euro voor theorie is toch best pittig, als dat betekent dat er echt theorie les wordt gegeven valt het wel mee of kan je voor dat bedrag alleen maar kijken en luisteren naar de lessen van anderen, dan is het best aan de prijs!
Wat zijn dan de prijzen als je mee wil rijden, want dat is voor mij beter vergelijkingsmateriaal. Voor de lessen van Francisco ( http://www.trailsend.nl/NL/clinics/klas ... /index.php ), die dus bij ons lesgeeft, betaal je 135,- per uur, voor komen kijken/ luisteren betaal je 7,50 ( 12,50 incl. lunch).

Kwaliteit kost nou eenmaal niet niks, persoonlijk betaal ik liever meer ( mijn andere lessen betaal ik 62,- p/u voor) dan dat ik een paar tientjes neertel en er niks wijzer van wordt wat heel vaak het geval is.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:58

Goed les hoeft niet duur te zijn. Goed les moet toegankelijk zijn voor iedereen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:15

hopla schreef:
Goed les moet toegankelijk zijn voor iedereen.

Waarom?

Ten eerste is niet iedereen en goede leerling.

Ten tweede bepaalt de leraar aan wie hij(zij) eventueel tegen welke vergoeding les wil geven.

Het betreft geestelijk eigendom.
Daar heeft alleen de eigenaar recht op.

Wanneer een leerling iets wil, is dat díens probleem. Van niemand anders.

hc

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:30

FaberSmid schreef:
Sinds wanneer is Bent Branderup grootmeester en hoe is hij grootmeester geworden?

FS ben je stelselmatig iedereen aan het afzeiken die niet in jouw plaatje past? Heb je geen leven ofzo? Eerst Sjef , Anky, Edward en nu Brent. who's next?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:48

zipje71 schreef:
FaberSmid schreef:
Sinds wanneer is Bent Branderup grootmeester en hoe is hij grootmeester geworden?

FS ben je stelselmatig iedereen aan het afzeiken die niet in jouw plaatje past? Heb je geen leven ofzo? Eerst Sjef , Anky, Edward en nu Brent. who's next?

Ja ik ben iedereen stelselmatig aan het afzeiken, wat denkt u nu zelf? Ik plaats mijn mening, ook als die niet uw mening is.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:28

hopla schreef:
Goed les hoeft niet duur te zijn. Goed les moet toegankelijk zijn voor iedereen.

Wat is duur???
En wat is niet duur??
Daar kan uren over praten.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:30

zipje71 schreef:
FaberSmid schreef:

Wat is hier aan de hand???
En wat een taalgebruik zipje71.
Hier wordt toch een vraag gesteld en die zou mijnheer FaberSmid graag beantwoord weten.
Trouwens ik ook.
Heb bij instituut Neindorff gekeken, en kon Bent Branderup niet daar vinden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:34

FaberSmid schreef:
[

FS ben je stelselmatig iedereen aan het afzeiken die niet in jouw plaatje past? Heb je geen leven ofzo? Eerst Sjef , Anky, Edward en nu Brent. who's next?[/quote]

Ja ik ben iedereen stelselmatig aan het afzeiken, wat denkt u nu zelf? Ik plaats mijn mening, ook als die niet uw mening is.[/quote]

Hoe kunt u een mening hebben als u niet weet waar u het over heeft in dit geval ?
Ooit met deze man gesproken of les gehad of u in zijn methode verdiept??
Ik vind u ook erg negatief in u antwoorden en niet alleen in dit topic,
Heeft u verder wel plezier in u leven?
Of is alles negatief in u ogen?
Dus zorg dat u een mening kan hebben over iets en verdiep u er in, en praat dan nog eens verder en kijk of u uit iets negatiefs ook iets positiefs kan halen, het is te hopen dat u niet met paarden werkt, want weet niet of u het weet, een paard reageert soms best heftig op negatief in gestelde mensen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:36

midgie neem eens een kijkje in de spiegel.
Ja een hoefsmid werkt niet met paarden?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 14-09-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:37

Zou het zijn omdat Bent Branderup alle rijkunstige oefeningen t/m de Hoge School beheerst en zich daardoor grootmeester mag noemen in de klassieke en Academische Rijkunst.

Jullie zoeken wellicht wel te ver, het is een titel die je mag dragen als je zo ver bent met rijden als hij. Voor de meesten niet weggelegd.

Hij leidt ook weer mensen op, zoals Marijke de Jong. Als het allemaal onzin is zoals jullie beweren, kan dat allemaal niet zo door blijven gaan. Ik denk dat FS en Professor dat ook wel snappen ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:43

De Professor schrijft:
Citaat:

Kennelijk niet goed genoeg gezocht, of u wilt het niet zien - dat kan natuurlijk ook.

Die reine Lehre der klassischen Reitkunst - Neindorff, Egon von
Egon von Neindorff war der letzte große Reitmeister Deutschlands. Er starb am 20. Mai 2004. Sein Werk bleibt jedoch unsterblich.
Reine Lehre, Ethik, Verantwortung und Disziplin waren Worte, die der Reitmeister sein Leben lang formulierte Begriffe, die erst die wahre Reitkunst ausmachen.
Für Egon von Neindorff waren Pferde im Alter von 6 Jahren Jungpferde. Erst dann begann die richtige Ausbildung. Im modernen Dressursport sind Pferde in diesem Alter vielfach bereits fertig ausgebildet, ohne Rücksicht nehmend auf die natürliche und psychische Entwicklung des Pferdes.
Dies ist auch der Grund weshalb sich von Neindorff als international erfolgreicher Turnierreiter in den fünfziger Jahren von der Turnierszene abwendete und sich ausschließlich der „Reine Lehre der Klassischen Reitkunst“ widmete. Als Inhaber des Bundesverdienstkreuzes und des Deutschen Reiterkreuzes in Gold wurden seine Leistungen schon zu Lebzeiten geehrt.
Egon von Neindorff bildete unzählige Schüler aus dem In- und Ausland aus. Hinrichs, Branderup und Marc de Broissia sind einige seiner zur Zeit bekanntesten Schüler. Aber auch in den USA ist der Name von Neindorff hinlänglich bekannt und geehrt.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:45

Jannepauli schreef:
De Professor schrijft:
Citaat:

Kennelijk niet goed genoeg gezocht, of u wilt het niet zien - dat kan natuurlijk ook.

Die reine Lehre der klassischen Reitkunst - Neindorff, Egon von
Egon von Neindorff war der letzte große Reitmeister Deutschlands. Er starb am 20. Mai 2004. Sein Werk bleibt jedoch unsterblich.
Reine Lehre, Ethik, Verantwortung und Disziplin waren Worte, die der Reitmeister sein Leben lang formulierte Begriffe, die erst die wahre Reitkunst ausmachen.
Für Egon von Neindorff waren Pferde im Alter von 6 Jahren Jungpferde. Erst dann begann die richtige Ausbildung. Im modernen Dressursport sind Pferde in diesem Alter vielfach bereits fertig ausgebildet, ohne Rücksicht nehmend auf die natürliche und psychische Entwicklung des Pferdes.
Dies ist auch der Grund weshalb sich von Neindorff als international erfolgreicher Turnierreiter in den fünfziger Jahren von der Turnierszene abwendete und sich ausschließlich der „Reine Lehre der Klassischen Reitkunst“ widmete. Als Inhaber des Bundesverdienstkreuzes und des Deutschen Reiterkreuzes in Gold wurden seine Leistungen schon zu Lebzeiten geehrt.
Egon von Neindorff bildete unzählige Schüler aus dem In- und Ausland aus. Hinrichs, Branderup und Marc de Broissia sind einige seiner zur Zeit bekanntesten Schüler. Aber auch in den USA ist der Name von Neindorff hinlänglich bekannt und geehrt.

geen grootmeester dus, dat bedoelde ik daarmee.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:49

russel schreef:
Zou het zijn omdat Bent Branderup alle rijkunstige oefeningen t/m de Hoge School beheerst en zich daardoor grootmeester mag noemen in de klassieke en Academische Rijkunst.

Jullie zoeken wellicht wel te ver, het is een titel die je mag dragen als je zo ver bent met rijden als hij. Voor de meesten niet weggelegd.

Hij leidt ook weer mensen op, zoals Marijke de Jong. Als het allemaal onzin is zoals jullie beweren, kan dat allemaal niet zo door blijven gaan. Ik denk dat FS en Professor dat ook wel snappen ;)

Dat ben ik niet met u eens, het is een titel die je krijgt en mijn vraag was dan ook van wie die titel verkregen is?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:57

FaberSmid schreef:
midgie neem eens een kijkje in de spiegel.
Ja een hoefsmid werkt niet met paarden?

Mijn vraag is hoe komt u aan u mening??
Weet dat u smid ben , maar een smid zou ook wat meer positief moeten zijn naar mensen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:00

Ik vind Fabersmid hier heel netjes reageren hoor. Hij is heel erg beleefd.
En ik vind de discussie best interessant.

FaberSmid

Re: Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:04

Midgie omdat ik anders van mening ben dan u, wil niet zeggen dat ik alles ben wat u beschreven heeft. Wat u heeft geschreven aan mij kan ik niet positief opvatten, omdat u het netjes geschreven heeft. Vooral uw laatste opmerking is onder de gordel, maar dat is mijn mening.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:11

Ik ga een clinic bekijken: ook al is het een theorie-clinic of volgen.
Een clinic waarin hij ruiters begeleidt zal dan ook nog eens mogelijk zijn, neem ik aan.

Pas dan kan ik, voor mijzelf oordelen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:17

Misschien weten wij morgen meer, of Bent Branderup een Reitmeister is.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:18

Misschien weten wij morgen meer, of Bent Branderup een Reitmeister is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:23

FaberSmid schreef:
russel schreef:

Dat ben ik niet met u eens, het is een titel die je krijgt en mijn vraag was dan ook van wie die titel verkregen is?

Ik denk dat daar wel toetsen voor zijn, dus als je alle oefeningen hebt laten zien dat je dan een soort van beëdiging krijgt. Kan mij nl niet voorstellen dat Klassieke en Academische Rijkunst via de Hoge School zomaar oneerbiedig gebruikt mag worden.