Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
modie schreef:Citaat:En om dàt nu allemaal voor elkaar te krijgen, alleen op stemhulpen, geeft nog meer voldoening
Maar geen nut. Paard moet toch op de hulpen leren reageren?Citaat:Want daar draait het bij mij om, ze toch leren op stemhulpen, dit geeft nog meer voordelen bij het zadelmak maken.
Gehoorzaam maken, maar wanneer men dat met kaptoom met dubbelelonge doet, dan is het logischer voor de paarden ze leren gelijktijdig de ophoudingen en met de stem ondersteuning te reageren,Citaat:Alleen bv al de nuance tussen: langzaam en rustig.
Dat is leuk, maar niet effektief.Citaat:Aan het halster werk ik ook met het übertreten, schenkelen en wijken.
Übertreten en schenkelen is het zelfde als wijken voor de kuit.
Maar deze oefeningen kunt u niet aan een halster doen, omdat u dan alleen het paard zijwaarts laat stappen, dat is grondwerk, en voorbereiding tot, heeft met het werkelijke wijken niets te doen, dat kan men met de dubbele longe wel, en natuurlijk aan de lange teugel,
dan kan natuurlijk ook.FaberSmid schreef:Professor schreef:Mij doet het heel veel pijn, dat een amazone die Anky was, voor dat ze met Sjefke in verbinding was, en dat was met Bonfire, nu zo rijdt.
Ze hadt een mooie zit, het zag er altijd moeiteloos uit, het paard ging van achter naar voren.
En nu, het is een verschrikkelijk beeld, ze hangt naar achteren ze trekt aan de teugels, ze haalt het paard uit takt.
Voor die tijd kon ze zich meten met Klimke en andere grote ruiters, qua zit en inwerking, nu is het nog geen aftreksel meer van wat zij was.
Dat is het beeld wat mij ook bij staat en wat ik mis. Zo een goede ruiter die alles ten gronde laat gaan, door hyperflexi voor wat? Toen was ze een dame te paard, nu een mevrouw op een paard.
theorie modie schreef:En om dàt nu allemaal voor elkaar te krijgen, alleen op stemhulpen, geeft nog meer voldoening![]()
Want daar draait het bij mij om, ze toch leren op stemhulpen, dit geeft nog meer voordelen bij het zadelmak maken.
Alleen bv al de nuance tussen: langzaam en rustig.
En daarom ook het verschil tussen longeren en de lange lijnen (geen dubbele longe).
Ook wel lange teugel-werk genoemd.
Dit gebruik ik dan weer voor stelling.
Aan het halster werk ik ook met het übertreten, schenkelen en wijken.
Alane schreef:ehm met Bonfire werd mevr van Grunsven ook al getraind door dhr Janssen, met dezelfde methode. haar huidige partner is als sinds 1991 haar trainer![]()
![]()
theorie
FaberSmid schreef:Professor schreef:Mij doet het heel veel pijn, dat een amazone die Anky was, voor dat ze met Sjefke in verbinding was, en dat was met Bonfire, nu zo rijdt.
Ze hadt een mooie zit, het zag er altijd moeiteloos uit, het paard ging van achter naar voren.
En nu, het is een verschrikkelijk beeld, ze hangt naar achteren ze trekt aan de teugels, ze haalt het paard uit takt.
Voor die tijd kon ze zich meten met Klimke en andere grote ruiters, qua zit en inwerking, nu is het nog geen aftreksel meer van wat zij was.
Dat is het beeld wat mij ook bij staat en wat ik mis. Zo een goede ruiter die alles ten gronde laat gaan, door hyperflexi voor wat? Toen was ze een dame te paard, nu een mevrouw op een paard.
Alane schreef:Citaat:het beeld dat professor schetst is met Bonfire... en de successen kwamen pas nadat haar man haar geen trainen... Bonfire was toen 8 jaar oud, dus nog een jonkie toen....
Ging trainen, met Sjef Jansen, tja kan je zo en zo denken.
Maar met Bonfire waren ze er niet zo extreem mee.Citaat:de rest van de wereld dacht er anders over... over die trainingsmethode, haar manier van rijden... en vergeet niet, Anky is een vrouw, en die kunnen veranderen als ze ouder worden, kinderen hebben gekregen, qua houding en postuur, waardoor het beeld gelijk anders wordt
Dat veranderen als ze ouder worden???? en kinderen hebben gehad????
Nee een goede zit hou je als je er aan werkt. Die training´s methode die mannier van rijden, daar zit het punt, kijk hoe ze naar achtere hangt, is geen ongedwongen zit meer, niet meer onafhankelijk van de hand, niets meer van over. Men kan wel allemaal verhalen er over vertellen, maar het is een feit. Dat is niet meer rechtop zitten dat is hangen. Er is niets meer over van dat mooie en elegante zitten, en met Bonfire kon ze nog erenronde rijden, die reed ze lang niet zo extreem, en met de laatste paarden word het steeds erger. Dat is jammer heel jammer.
Ik zou wel eens foto's willen zien van de mensen die hier zo praten, kijken hoe het met die houding en dat fantastische rijden gesteld is. Want ik ga er van uit dat als je op deze manier zo overtuigd bent van je gelijk, dat je minstens even goed, zelfs beter bent?pharagirlke schreef:Dat is niet waar. Een vrouw die kinderen krijgt veranderd van lichaam en dus veranderd ook de houding. Bovendien vertel je onzin, Als iemand netjes zit is het Anky, dat achteroverhangen enz doet ze niet.Ik zou wel eens foto's willen zien van de mensen die hier zo praten, kijken hoe het met die houding en dat fantastische rijden gesteld is. Want ik ga er van uit dat als je op deze manier zo overtuigd bent van je gelijk, dat je minstens even goed, zelfs beter bent?
Je kan je mening hebben over iets, maar om 1 persoon nu op deze manier af te breken... Dan moet je al iets aardig achter de hand hebben. Wat ik me dan ook af vraag, heb jij ooit op Salinero gereden?
Ik vind anky niet slechter zitten dan op Bonfire. Dr rainer klimke zit beter? Dus dit is wat we vanaf nu willen zien ind e dressuur sport:pharagirlke schreef:Ja maar u beweerd ook dat Edward gal zijn appuyement een uitgestrekte draf is... Hoe weet jij of ze klemt, zíe je dat? Ik denk dat menig dokter zou willen dat ie door kleding heen kon zien of spieren gespannen staan of nietIk vind anky niet slechter zitten dan op Bonfire. Dr rainer klimke zit beter? Dus dit is wat we vanaf nu willen zien ind e dressuur sport:
http://www.kasparow.com/monte-castello/ ... iotop2.JPG
?
Trouwens, over beweeglijke onderbenen gesproken:
http://www.sportgate.de/typo3temp/pics/ ... 03f0fd.jpg
Vrouwen veranderen oa mentaal, en ik denk persoonlijk dat een groot deel van "ik wil geen prijsuitreiking meer doen" zit in "ik wil niet met twee kinderen en een gebroken been thuis zitten". Het figuur telt niet alleen, bedenk je eens wat die buikspieren moeten doen als de buik uitzet om dat kind plek te geven?
Maar al zeker niet zoals Rainer Klimke... Als ik zo moest zitten zou mijn rug op een jaar helemaal stuk zijn...
Ik mag hopen dat dat niet het toekomstige dressuurbeeld zal worden. pharagirlke schreef:Het is geen gebrek aan vertrouwen, het is de extra verantwoording die zwaar weegt. Maar dat is iets dat sommige mannen nooit zullen begrijpen.... Maar nog steeds ken ik je mening niet over die prachtige houding met dezelfde zwengelbenen als huidige dressuurruiters niet. Want dat is nu toch echt dé dr Rainer Klimke waar u het hele topic zo enthousiast over bent..... Anky's paarden zijn ook van de hand af, haar teugels hangen zelfs in een boogje op sommige foto's... Het enige verschil is dat Salinero fijn blijft en dat Ranier Klimke zijn paard op spant en zich er uit drukt en de verbinding tussen voor en achter verloren gaat. Iets wat ik ook al op een filmpje van hem meende te zien. Dan vraag ik me af wie aan poedeldressuur doet....

Ook niet in een appuyement.
Bovendien; de pot verwijt de ketel.... Irritant he, als mensen zo gaan reageren? Nu weet je wat ik al het hele topic lang moet doen