Ik rijd concours dus zonder ijzers kan echter niet.
Haar stal hebben we helemaal met rubber beplakt, omdat ze elke keer bokt en stijgerd in haar stal, en dat heeft haar verschillende blesures opgeleverd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lies21 schreef:kimmie1 schreef:@ Arabesk: het valt me eigenlijk zwaar tegen dat jij uberhaubt nog op een paard stapt, tegennatuurlijker kun je niet hebben. Als je dan zo voor het natuurlijke bent wees dan ook consequent, laat je beesten los op de prairie en ga je bezig houden met bomen knuffelen of zo.
![]()
![]()
EENS!!!
![]()
![]()
Twiggy2008 schreef:Larissa3, hmmm, ik vraag me af waarom jouw merrie bokt en steigert in haar stal. Al hoewel, me afvragen.......
Larissa3 schreef:Tja Jazz he...

). piezze schreef:Anoniem schreef:ik heb nog niet t hele topic gelezen ( doek nog wel strax ) en alleen de filmpjes bekeken.
De tranen sprongen me in de ogen, hoe die bitten als messen door die mondjes worden getrokken
Tuurlijk willen mensen het niet in slowmotion zien, als je het gewone filmpje neerzet LIJKT het minder gruwelijk, met de nadruk op lijkt
HOezo als messen Gast9373, wat een vergelijking
piezze schreef:Nou Larissa, das niet best dan dat die ruiters wel een goede dressuurproef kunnen rijden maar niet zonder martingaal de weg op. Dan schort er toch echt wat aan de training van die paarden want volgens mij hoor je je paard t.a.t. in bedwang te hebben. Beetje de omgekeerde wereld eigenlijk toch?
Twiggy2008 schreef:Larissa3 schreef:Tja Jazz he...
Ja hoor. Beestje mag nooit in de wei? Nooit eens gek doen dus? Maar wel aan de hand lopen.......
Tuuuurlijk. Geef Jazz maar weer de schuld.
(Mijn paard is allesbehalve een Jazz en die zou precies hetzelfde doen. Dan eet 'ie je nog op ook, denk ik).

geerke schreef:beste paardenliefhebbers hier....dus jullie vinden die filmpjes prettig om naar te kijken?
Enne....is het heel moeilijk om die filmpjes te zien zonder steeds aan de naam Arabesk te denken?
jullie zien het dus duidelijk niet los van elkaar...
en dan te bedenken dat de jury daar ook nog punten voor geeft hoe bedoel je welzijn van het paard? En dan heb ik het nog niet eens over de paarden die in bijna elke gewricht worden ingespoten om weer zo verder te gaan
. Ik vraag me altijd af wat ze er nou daadwerkelijk inspuiten. Larissa3 schreef:Twiggy2008 schreef:Larissa3, hmmm, ik vraag me af waarom jouw merrie bokt en steigert in haar stal. Al hoewel, me afvragen.......
Tja Jazz he...
En dan hoef je niet met een botte reactie te gaan komen, want ze kán gewoon niet op de wei, het zijn niet allemaal brave knuffels.
Echter hebben we hier ook wel paardjes die de gehele dag op de weide staan, dus nee ik ben zeker niet slecht voor mijn paard.
Alhoewel, ik rijd met slof.
Twiggy2008 schreef:Larissa3 schreef:Tja Jazz he...
Ja hoor. Beestje mag nooit in de wei? Nooit eens gek doen dus? Maar wel aan de hand lopen.......
Tuuuurlijk. Geef Jazz maar weer de schuld.
(Mijn paard is allesbehalve een Jazz en die zou precies hetzelfde doen. Dan eet 'ie je nog op ook, denk ik).
Larissa3 schreef:Wij hebben hier een 6 hectare grond, alle paarden mogen naar buiten, de meesten staan ook de gehele dag buiten.
De Jazz wil ik enkel wel eens los laten in de bak, dan blijf ik er ook echt bij staan.
En ik snap ook best wel dat het voor jullie niet voor te stellen is, dat was het voor mij ook niet totdat ik haar dus kocht.
Ze is echt een verhaal appart.
En ik heb heus het beste met haar voor, maar ze is gewoon appart.
Voor een tijdje geleden heeft er ook een stuk over haar in de paardenkrant gestaan, toen ik wat met haar won.
Lies21 schreef:Wat heb jij dan voor paard Twiggy? Zo'n slome, niets zeggende stamboomloze, bomproof...... hondje?