Professor schreef:pharagirlke schreef:Ik zeg niet dat elke dressuurhouding schadelijk is, terwijl ik werk aan mijn zogenaamde "losse kreten" stel ik voor dat u werkt aan uw lezen. Daar is nl duidelijk nog werk aan. Als dat in orde is, zullen we verder gaan met de discussie.
Nee u schreef onnatuurlijk.
Dat elke dressuurhouding onnatuurlijk is.
Dan schrijf ik, dat u zich niet met de beweging van de paarden uitkend.
Ik verbaas me een klein beetje over je manier van reageren en dan niet inhoudelijk, maar meer de hoffelijkheid en dan heb ik het natuulijk over het woordje u. Ik moet zeggen dat de gemiddelde lezer en gebruiker van bokt elkaar met je of jij aanspreekt, omdat de leeftijd laag ligt en dat daarmee vervolgens gebruikelijk is in Nederland om je dat met je of jij aan te spreken. Daarmee is ook de gemiddelde ervaring van de gebruikers misschien wel lager dan u denkt en daarmee is het lastig discussieren als je misschien zoveel ervaring en kennis hebt, als u misschien wel heeft. Dat gezegd hebbende, vind ik het altijd een interessante discussie, maar wordt de geloofwaardigheid altijd minder als gezegd wordt dat er bewijs is, maar dat dit niet wordt gedeeld met de medegebruikers van het topic.
Ik denk dat er vele manier van slecht paardrijden zijn en ook verschillende manieren van goed paardrijden. Het 1 is volgens mij niet persé slecht, het ander niet persé goed. Ik probeer altijd zo goed mogelijk naar het paard te kijken en richt me dan op het orenspel, de ademhaling, de mond, de huid (overmatig zweten), de ogen, de staart en de algehele indruk van het paard of iets me aanstaat. Mijn maatstaf is daarbij dat hoe vriendelijker, losser en gemakkelijker alles oogt, en hoe moeilijker de oefeningen die correct worden getoont, hoe groter mijn bewondering. En correct is dan ook echt correct, zoals het dus staat geschreven.
LDR en rollkur is iets heel anders.
En de zigzag zit toch nog in Anky haar kür dus 
In hoeverre bewijs je dan dat het peerd kan stilstaan gezien alles vlak op elkaar moet gebeuren? 
Stang gebruik mag idd wat minder. Maar op andere foto's op google zie ik dat dan weer niet terug. Dan ben ik geneigd om "moment opname" te zeggen.