Billy schreef:Dus hij mag zn mening niet geven, tenzij hij jubelend over bitloos spreekt?
Ach... 9 van de 10 mensen die jubelend over bitloos en dressuur spreken rijden zelf dressuurmatig gezien amper een deuk in een pakje boter. En niet alleen de proefwedstrijd was daar een bewijs van. Bekijk de profielen van veel pro-bitlozen en je ziet dressuurmatig (LEES: dressuurmatig... als het een andere naam heeft is het prima, maar dressuur mag het meestal niet heten) niet veel soeps. Met alle respect verder hoor, als zij plezier zo hebben dat is dat goed. Maar met alle discussies over bitloos hier op bokt heb ik nog geen EEN filmpje voorbij zien komen van een bitloze combinatie die eens even een flink staaltje dressuur liet zien op enig niveau.
Maar ik begrijp ook wel dat sommige bitlozen zich hier met hand en tand verdedigen. Bij elke foto die zijn plaatsen van zichzelf op een paard met een bitloze optoming begint heel bitloos bokt te soppen, en zijn de oh's en ah's van mensen waarvan elk spoor van echte rijtechnische dressuurmatige kennis lijkt te ontbreken niet van de lucht en wordt elke rijtechnisch kritische noot (van mensen die hun dressuurmatige kennis wel lijken te kunnen onderbouwen) resoluut van tafel geveegd Want: bitloos, dus goed. Tsja, zo wordt een niet reeel beeld van de eigen rijtechnische kwaliteiten bij die pro-bitlozen wel een beetje in de hand gewerkt. En dan is het heel zuur als je dan op zo'n proefwedstrijd met nog geen eens 60% de ring uit komt.... En kunnen meningen van mensen die WEL wat betekenen in de dressuurwereld (op basis van hun kennis en prestaties en ervaring) nogal rauw op je dak vallen. Want bitloos bokt vindt je tenslotte f*cking fantastisch.
Vudress schreef:Uitspraken van mensen als Johan Hamminga neem ik in het algemeen bijzonder serieus, omdat ik weet dat zo'n man weet waar hij over praat. Zo iemand staat bij mij hoger dan een stel amateurs die rond de 50% in de laagste klasses rijden......
Precies