sanne83 schreef:Miss_Malfoy schreef:Maar owee als we op buitenrit koeien tegen komen, dan zijn ze opeens eng. Ja dan zeg ik amahoela, hoeft hij niet als een gek voor te gaan dribbelen, snuiven, staart omhoog etc. Dat is gewoon aanstellerij.
Die is echt niet doodsbang.
Ik lees alleen wat jij schrijft.
Dus als hij niet doodsbang is, is hij niet bang? Ik ben wel benieuwd wanneer je hem dan wel serieus neemt? Als hij bokkend en stijgerend ervandoor sprint? Wat is dan je grens, waarbij je zegt: nu is hij echt doodsbang, hier ga ik wat mee doen?
Neehoor, hij vind het gewoon wat vreemd. Op z'n oude stal zag hij nooit zoveel koeien. Is een kwestie van wennen, durf te wedden dat hij er over een poosje niet meer naar omkijkt.
Als hij echt bang is, dan stopt hij z'n staart eerder tussen z'n benen, en spant hij al zijn spieren aan, klaar om zich uit de voeten te maken. Maar daar is absoluut geen sprake van.
Maar als hij dat zou doen, dan zou ik wsl afstappen, of een betrouwbaar paard tussen hem en het "onheil" in zetten. Meneer speelt nl graag de baas in de wei, maar zijn nek uitsteken en zijn kudde beschermen is er mooi niet bij. Dan mag het pispaaltje van de groep fijn voorop.

. We hebben hier een gematigd klimaat, geen winters van -30
Had echt zin om er een deken op te leggen. Die maakt nl weinig tot geen wintervacht aan en altijd pas in november.... En eind februari gooit ze hem alweer af.
Dus ja, ik ben er ernstig over aan het denken om een licht deken voor haar te kopen voor volgende winter..
. Of ze nou later sportpaard worden of niet.