Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karlijn_xx schreef:Waarom rij je dan wel op wedstrijd met sporen als ik vragen mag?
Ik heb op stal een hele verzameling sporen liggen! Op mijn eigen paard gebruik ik gewoon lange rechte sporen. Voor de pony's die ik rij op de handelsstal waar mijn paard staat heb ik van die sporen met een verhoging, ik heb zelfs wieltjes liggen van een hele tijd terug! Verder knopjes, staafjes in verschillende maten, en ga zo maar door.
Steefnie schreef:Ik had altijd hamersporen.
Rijd nu een paard zonder sporen maar merk dat ik voor de oefeningen toch wat extra nodig heb om goed door te komen. Binnenkort maar eens kijken wat voor sporen handig zijn.
Werken het simpelste in. Wielen zijn al snel iets te heftig als je er geen ervaring mee hebt, en staafjes geven net dat kleine beetje extra zonder gelijk heel erg heftig te zijn als je er nog niet vaak mee hebt gewerkt
(zegt de persoon die altijd met staafjes rijdt behalve op haar eigen paard de laatste paar dagen
) newton schreef:Rij thuis meestal zonder sporen op concour meestal met.
Heb nieuwe sporen gekocht met dwasliggende gladde rolletjes/wieltjes zodat de sporen niet meer kunnen prikken in het paard, moet zeggen dat ik ze erg fijn vind en mijn paard veel minder heftig reageerd op de sporen.
Nog meer mensen ervaring met deze sporen?
Maar aangezien ik op een relatief hoog niveau rij reageerde mijn paard er niet goed genoeg op om de wedstrijden door de komen met genoeg impulsie. Dus heb ik ze verruild voor iets scherpere wielen vorige week. Deze week ben ik ermee begonnen in de wedstrijd