Bijvoorbeeld als ze niet op been reageerd, of door mn been heen loopt.
Ook om haar soms bij de les te houden, want ze wil nog wel eens afgeleid zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

A_lette schreef:Voor de muggen vooral
Soms als ze loopt te klieren een tikje.
@ Tamor07: Ligt er eigenlijk aan in welke situatie precies, heb op dit moment een paard onder mijn kont die wil me wel eens uittesten met buitenritjes enzovoorts. Staat er plots iets engs in de tuin waar ze al tig keer langs is gekomen. Meestal werkt mijn stem dan wel, maar als ze echt niet wil dan geef ik wel eens een tikje. Maar ik ga niet slaan.
A_lette schreef:Tuurlijk een paard moet je ook wel doorpakken als ze niet wil, maar ik denk niet dat een zweep daar altijd een goede oplossing voor is. Ja een tikje een keer ok, maar ze hoort ook te luisteren door middel van jouw been, stem en zit. Tinka krijg ik opzich overal ook wel langs zonder dat ik een tikje van een zweep nodig heb terwijl ze aan het klieren is
)

sannnnee schreef:als je een buitenrit maakt en hij wil niet van de blaadjes afblijven
(dan eet ie alsof ie nooit te eten krijgt)
dan is het wel handig om hem van de blaadjes af te houden.
maar om hem sneller te laten lopen hoeft het absoluut niet.
hij gaat al snel genoeg
, je kan dan toch ook met je handen duidelijk maken dan ze dr koppie naar beneden moet houden? Sidney schreef:sannnnee schreef:als je een buitenrit maakt en hij wil niet van de blaadjes afblijven
(dan eet ie alsof ie nooit te eten krijgt)
dan is het wel handig om hem van de blaadjes af te houden.
maar om hem sneller te laten lopen hoeft het absoluut niet.
hij gaat al snel genoeg
'Sla' je dat met je zweepje op dr hoofd ofzo?, je kan dan toch ook met je handen duidelijk maken dan ze dr koppie naar beneden moet houden?