Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:48

NOUKERD schreef:
Als mens wil je zelf ook geen klap op je kop.

Mensen en paarden moet je niet vergelijken hè ;) Klopt hier wel wat je zegt, maar bv een mens wil ook niet een hele dag in de wei staan, daar heeft een paard dan weer totaal geen problemen mee :D

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:50

Nee, dat begrijp ik.
Ik wilde er alleen even mee aanduiden dat hun hoofd waarschijnlijk net zo gevoelig is als het onze,
misschien zelfs gevoeliger.
;)

Anoniem

Re: Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:58

Snap ik wel :j ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:36

mijn paard poept haast nooit tijden t rijden ( alleen met een lange bosrit ) maar dan mag ze gewoon even stil staan en haar behoefte doen hoor. Ze maakt er geen misbruik van,.en ik rijd toch geen wedstrijden dat ze bv in de ring ineens stil staat.
Als zij het prtettiger vind om stil staand te poepen mag ze dat!, Ik zouz elf ook niet lopend kunnen poepen :D ok dan krijg je dat verhaal wel weer van je moet paarden niet met mensen vergelijken mara het lijkt me gewoon ook fijner voor een paard ;)

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:38

Een paard tussen oren slaan is not done, hij kan er kopschuw van worden en dat is niet leuk. Als een paard niet doorloopt tijdens het poepen en je krijgt hem niet vooruit dan geef je hem een tik met de zweep, ergens anders dan tussen de oren. Op de schouder of achter je been oid.
Verder vind ik niet dat je een klikspaan bent als je dit tegen de eigenaar vertelt, misschien moet je het eerst met dat meisje er goed over hebben, maar je vind niet dat er eerlijk met Cosmo om wordt gegaan door haar. Is het wel eerlijk tegenover hem van jou dat je zoiets door laat gaan? Je kunt er ook voor kiezen om het met haar bespreekbaar te maken en er wel bij te zeggen dat als ze nog een keer zoiets flikt je er wel iets van gaat zeggen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:53

Not done inderdaad.

Maar over het wel of niet stilstaan he...
Ik rijd een paard wat zelfs als ik gallopeer not nét niet in een sliding stop gaat om te poepen. :roll:

Dus van mij moet dit paard doorlopen, als ik merk dat ze moet poepen en ze gaat op de rem moet ze door en dan houd ik verderop halt zodat ze rustig kan poepen..
Dan luisterd ze iig naar mijn commando, zelf bepalen om maar eens te gaan poepen wil ik niet zomaar.
Met name in het verkeer, Wat als je midden op een drukke oversteek staat ergens en je paard verzet geen stap meer omdat hij of zij moet poepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:04

Was ook mijn kanttekening Moonfish, ik moet regelmatig een drukke voorrangsweg oversteken en ik hou er niet van als een paard midden op de rijbaan gaat staan poepen, veel te gevaarlijk.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:03

ik vind dit toch echt tè ver gaan, een paard moet natuurlijk gewoon doorlopen met poepen (ivm veiligheid) maar dan hoef je hem natuurlijk niet zo te straffen, er zijn genoeg andere manieren om een paard dat af te leren

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:49

Ik zou het wel even melden bij de eigenaar.
Dit is absoluut geen goede manier om het paard te straffen en jij hebt hier ook alleen maar nadeel van, want dan heb je straks een kopschuw paard.

Natuurlijk moet het paard doorlopen tijdens zijn boodschap, maar rijd hem dan voorwaarts (eventueel tik als die niet luistert) en houdt dit consequent vol. Dat is de enige juiste manier.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:59

suleilitha schreef:
Was ook mijn kanttekening Moonfish, ik moet regelmatig een drukke voorrangsweg oversteken en ik hou er niet van als een paard midden op de rijbaan gaat staan poepen, veel te gevaarlijk.

Precies..
Paard snapt er dan toch niks van?
Normaal mag hij/zij wel stilstaan met poepen en nu inneens moet ie doorlopen?
Daar snappen ze toch niks van?
Een paard ziet echt het verschil niet met stilstaan in een bak of midden op een kruispunt.

tamara2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:48

ik vind dit apsolut niet kunnen!!..
maar vreemd genoeg kom je het vaak tegen.
ik vind wel dat een paard prima door kan lopen als hij/zij poept.
maar dit kun je ze zelf ook leren op een vriendelijke manier.
GR Tamara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:10

Vertel eens, hoe zou jij dat aanpakken? :)

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:51

Wie ik, of tamara2009? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:13

Nee, tamara2009. Zij heeft er zo'n duidelijke mening over, namelijk :)

tamara2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:15

mijn paard bleef ook altijd staan met poepen, heb er gewoon op ge oefend ik varnam wel als ze terug viel dan gaf ik er een tikje achter mijn kuit, met longeren ging ik er even met de longeer zweep achter en met vrij springen net zo, en met veel gedult heb ik het wel voor mekaar gekregen :D
dus het kan wel.. nog maals met respect en gedult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:41

Oh, dat is een nette manier idd, gewoon je paard voorwaarts houden. Keurig! +:)+

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Ik vind het echt niet kunnen dat je een paard slaat op het hoofd met een zweep als ie gaat stilstaan om te poepen. Ik zou het er met dat meisje over hebben of anders gewoon met de eigenaar. Ik zou dat als eigenaar echt wel willen weten. Op mijn pony zou dat meisje dan niet meer mogen rijden.

tamara2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:42

vaak gebeurd dit als de ruiter een beetje ge ergert is, dingen die niet willen lukken enzo.
paard doet niet wat zij wil en dan gaan ze stil staan en poepen en dan slaan ze in een op weling, het paard op het hoofd met een zweep, of een flinke klap op hun kond.
zulke mensen verdienen geen paarden!!!
Gr Tamara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:19

Kont schrijf je met een T, het meervoud is konTen, niet konden.

Op weling moet opwelling zijn. Ge ergert moet geërgerd zijn, en als je het over meerdere ruiters hebt, is het "zij willen" en niet "zij wil".

Met de inhoud van je tekst ben ik wel eens.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:09

Als je een kopschuw paard wilt moet je dat vooral doen, een tikje op de kont vindt ik wel kunnen maar dit idd niet.

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:46

Dit vind ik gewoonweg vreselijk.
Als ze bij mij niet doorlopen zet ik gewoon m'n been ertegen, en gebruik ik mijn stem erbij. Willen ze echt niet, verhef ik m'n stem en geef ik een kleine schop. Gaan ze echt niet? Klein tikje met de zweep op de schouder of achter mijn been.
Als ze doorlopen natuurlijk belonen.
Als je een paard zo straft gaat hij helemaal niet meer poepen, omdat ie dan denkt dat ie zo zwaar gestraft word.
Je kan een paard zo echt geestelijk beschadigen door hem zo te bestraffen lijkt mij.
Nee, zulke straffen komen er bij mij niet bij.

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 09:15

Haha gratis Nederlandse les van Yamcha :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:21

Een paard moet je niet tussen de oren slaan, ik vind het belachelijk als mensen dat doen.
Bij ons op de manege was het wekelijkse concours, er reed een man met een jonge hengst die een beetje vervelend was. Hij gaf zijn paard een klap tussen de oren met een zweep. Iemand van de wedstrijdcommisie zag dat en de man is gediskwalificeerd (sorry als ik het verkeerd schrijf) en dat vond ik een zeer goede zaak dat ze dat deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:36

Chanelll schreef:
Haha gratis Nederlandse les van Yamcha :D

Heel af en toe doe ik dat..... dan wordt het me allemaal te erg :D

kroolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:43

Mijne moet ook doorlopen. Een tik is daar niet voor nodig, aansporing is al genoeg. :)