op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjeerstien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:51

Haaaai,

Als ik op vakantie ga , komt mijn moeder 3 x per week om te longeren .
En dan rijd mijn vriendin hem bij en brengt hem in de wei .
Het is niet raar hoor, ik had het zelf eerst ook dat ik niemand erop wou hebben , Alleen een goede vriendin van me die ik vertrouw en die goed kan rijden mag erop.
Misschien moet je iemand erop laten rijden die je goed vertrouwt en waarvan je weet dat die gene geen gekke dingen doet.
Graag gedaan. (:

xkusjee.

linites

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:36

ik wil ook niemand op mijn pony hebben hoor al ga ik op vakantie, mn pony is ook erg eenkennig en dominant dus het zal eerder een gevecht worden dan dat de ruiter dan lekker kan rijden.

estell__

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:01

Op die van mij komt niemand, dus niet zo gek! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:07

Ik heb sowieso vaste verzorgsters, dus die helpen mij ook in de vakantie. Nu had ik de pech dat wij alle 3 tegelijk op vakantie waren, dus had mijn pony 1 week vakantie en ging mijn vader regelmatig even controleren of hij nog in de wei stond :)
Nu ben ik aan het werk en te moe om mijn pony beweging te geven (longeren snapt hij helaas niet en zal nog wel even duren voordat hij het doorheeft) en rijd 1 verzorgster er bijna dagelijks op nu :) (andere mag voorlopig niet rijden ivm knie).
Ik vind het echt heerlijk dat ik op de 2 andere meiden aan kan die mijn pony goed kennen en ook met zijn streken (hij is erg dominant, eigenwijs en denkt dat hij nog een hengst is, dus hij probeert je heeeeel graag uit ;) ) dus hij is in zeer goede handen als ik zelf even niet kan :)

Ik zou echter niet alleen voor de vakantie iemand inschakelen om even te rijden, dus snap het wel goed :) Deze meiden zijn goed 'ingewerkt' en het zijn lieverds :)

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:52

ik wil het liefste ook niemand anders op mijn pony, maar longeren kan toch ook als je weg bent :) ?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:05

Onze pony wordt door drie mensen gedaan. Mijn vriend, mijn bijrijder en ik. We hebben het beestje nog niet zo lang, dus meestal gaan de bijrijder (eveneens een goede vriendin) en ik gezellig met zijn tweeen. Van de week moest ze voor het eerst alleen, en dan maak ik mij geen zorgen. Zij heeft net zo veel kennis als ik en is alleen wat nuchterder dan ik! Komt dus helemaal goed!

Dit is een oude manege pony, dus hij is het wel gewend om door verschillende mensen bereden te worden. In de toekomst krijgen we alle drie les van dezelfde instructrice.....dus qua rijstijl verschillen we dan ook minder!

Maar ik snap best dat je niemand anders op je pony laat, ik heb het alleen anders geregeld als ik er ben, dus dan word ik ook niet gemist als ik een keer niet kan!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:15

Ik vind het een beetje aan de situatie liggen of je iemand anders laat rijden of niet. Is je pony/paard braaf bij een ander en ken je iemand die tijd heeft en goed kan rijden, dan kan het prettig zijn.

Mijn paard heeft ook vakantie als ik het heb. Hij kan op z'n tijd de rust wel gebruiken en eigenlijk vertrouw ik 'm ook niet helemaal bij een ander. Hij is braaf, maar kan soms ineens heel rillerig zijn en dan ben ik er toch liever zelf bij.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:17

Mijn pony heeft vakantie als ik er niet ben, al word ze wel gelongeerd. (alleen met halstertje ;) toch wat beweging he)

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:27

ik begrijp je heel goed.
ik laat ook niet vreemde mensen op mijn paard rijden.
ik heb 1 meisje waarvan ik weet dat ze goed rijd, goed verzorgt en niet na het rijden meteen in de stal zet. als ik op vakantie ben dan vraag ik haar.
en het hoeft niet meteen rijden te zijn. als hij maar beweging heeft

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

Ik ga nooit op vakantie :D (paarden he 8-) )

Ik zal nooit iemand anders op mijn paard laten. Vind ik nergens voor nodig, voegt ook niets toe!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:24

M'n instructrise rijdt hem volgende week 2x, ben dan intro begeleiden van m'n opleiding. Vriendin van mij springt met hem maar die was dus ook op vakantie. :) Vind het niet erg als iemand anders hem rijdt, als ik die maar vertrouw. En dat is in bovenstaande gevallen zeker het geval. Verder laat ik absoluut niet zomaar iemand mn paard rijden... Niet meer. Die weet niet waar ik mee bezig ben, hoe m'n paard reageert. No way :+ Als ik er niet ben dus... Soms laat ik wel eens iemand rijden die kan rijden maar er nog nooit op egzeten heeft, dán ben ik er absoluut bij :j

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:49

ik begrijp dat wel dat je er niemand op wil hebben.
maar bijv. dat een vriendin ofzo hem een keer los in de bak doet dat ie toch z'n engergie kwijt kan of longeren. ik zou er ook geen vreemde op laten rijden hoor.;)

rumon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:30

Ik snap je gevoel......ik heb er ook moeite mee als ik op vakantie ga!!
Maar ja dit jaar ben ik vier weken weg geweest en dan heeft hij toch zijn beweging nodig......dus ja dan is het niet anders!!!
Gelukkig is er een meisje bij ons op stal die ik goed kan vertrouwen en die heeft geholpen dat scheelt een hoop!!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:35

Ik laat ook niemand erop, Heb het wel eens gedaan als ik weg was, maar dat is bijna altijd op een drama uitgelopen.
Ik heb een paard dat makkelijk te rijden is míts je weet hoe je haar moet rijden. En daar lopen ze dan tegen aan.
Ik ben zowiezo erg "hebberig" wat betreft mijn paard.

lynnemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:43

alleen mijn leraar mag er op als ik op vakantie ben :d

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:52

Nee.. niet vreemd. Vandaag word mijn pony voor het allereerst sinds 5 jaar gereden door iemand anders. De dochter van de boer waar mijn pony staat. Maar zij rijd minstens even goed als ik (= vergelijking, geen arrogantie) dus ze kan hem wel aan. Maar toch heb ik de laatste uren nergens anders aan gedacht. :o Ik ga dadelijk eens bellen kijken of ze al terug zijn en vragen hoe het gegaan is. Waarschijnlijk prima maar toch .. het gevoel van ongerustheid is er al de hele tijd.. Mijn schatje onderweg met iemand anders, die toch niet hetzelfde rijd als ik, en hem ook heeft opgezadel enz enz... Dus kortom, nee vind het niet vreemd dat je geen andere op je pony wil hebben als je op vakantie bent. Ik kan moest het nodig zijn zo bij hem zijn maar in jou geval is dat moeilijker. Ik heb nu ja gezegd maar toch met een raar gevoel in mijn maag.

edit: even verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 23-08-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:53

Ik begrijp het wel.. ;)
Zou zelf ook niet willen dat iemand op mijn pony zou rijden, :o

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:56

Ik begrijp het zeker!
Als ik op vakantie zou gaan zou ik wel iemand willen die hem gewoon de nodige aandacht geeft maar echt niet iemand die hem gaat rijden.
Radar is nogal eenkennig en met rijden als er iemand anders op gaat, probeert die ze meteen uit en dalijk gebeuren er ongelukken.
Neem het risico liever niet. ;)

BabyBoyJelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:12

ja k snap het best hoor, !
k heb het liever ook niet dat iemand anders op myn paard rijd, mara k ben meestal 2 weken op vakantie , en dan een hele goeie vriendin vn my
die ook opstal staat rijdt hem dan 2 x per week voor de rest staan ze de hele dag op de wij, vind k ook veel fijner hoor ! :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

Ik snap het ook helemaal.
Als ik op vakantie ben is mijn instructeur de enige die op mijn paard mag rijden.
Als hij niet kan dan gaat hij maar gewoon die tijd de wei op.
Mijn instructeur is de enige die ik vertrouw op mijn paard en die op ongeveer dezelfde wijze rijd als ik en eerlijk is tegenover mijn paard.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:50

Nimmy schreef:
maybe2 schreef:
ik laat ook verder niemand op mijn paard,ja misschien even uitstappen met een lange teugel. want wat jij in die jaren hem of haar hebt geleert kan iemand anders het er in 10 min uitrijden en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Dan is er echt iets mis in je basis, als mijn paard door een ander gereden word heb ik m meestal in hoogstens een paar rondjes zoals ik m wil hebben... Is ie echt niet zomaar "vergeten"

Als ik op vakantie ben zoek ik ook altijd iemand die m rijdt, kan dan wel zijn dat ie minder loopt dan dat ie normaal zou doen, maar iig nog wel een beetje doorrijden/ trainen.. Vind ie zelf ook fijner...

er is niks mis met mijn basis maar ik heb een vrij jong paard met een ongeloofelijk eigen karakter.ik heb 1 keer iemand er opgelaten (arm gebroken) en die heeft hem echt verpest. en inderdaad een paard vergeet geen dingen,maar heb er geen zin om eerst een gevecht aan te moeten met mijn paard terwijl ik het kan voorkomen.ik vakantie mijn paard ook vakantie.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:50

Hier nog een die niemand op mijn paard laat als ik er zelf niet ben. Mijn paard heeft toch een beetje een verleden, had een kapotte mond en zeer gevoelige rug. Aangezien dat dat nu redelijk voorbij is en degene die mijn paard doet als ik op vakantie ga nogal stuitert wil ik haar er niet op hebben maar vaak heeft ie ook even en weekje vakantie, want ik ga toch niet langer weg.

Zafinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:56

Ik vind het niet vreemd hoor.
je kan toch ook iemand regelen die je paardje poetst en op de wei zet?
xx

lovemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:55

IK wil ook graag niemand op mijn pony hebben behalve mijn Vriendin die Z1 rijd en mijn kleine broertje die het erg goed met mijn pony kan vinden.

deze 2 mogen er dan ook alleen op als ik er niet ben

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:09

Jeetje ik ben hier echt een uitzondering.
ik wil juist graag dat mijn paard lekker aan de bak blijft als ik er niet ben.
ik zoek altijd voor zoveel mogelijk dagen iemand die haar wil rijden.
Natuurlijk wel alleen mensen die ik ken, die mijn paard kennen en waarvan ik weet dat ze een beetje kunnen rijden, maar vooral een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben (wil niet dat er gekke, risicovolle dingen gedaan worden natuurlijk).
Het helpt wel dat mijn paard erg braaf en 100% verkeersmak is.
Ik vind het gewoon heerlijk voor haar als ze lekkere buitenritjes kan maken, ook als ik er niet ben, omdat ik weet hoe ze daar van geniet.
Het trainingswerk komt dan wel weer als ik terug ben.