Een mooie ronde volte is al een hele opgave voor mijn jonkie van 4, verder galoperen we ook veel op de binnenhoefslag zodat hij niet teveel gaat 'leunen' op de zijkant.
@ Bonita_Bon : Dat doe ik ook dágelijks joh, das toch heel gewoon tegenwoordig? moet iedereen kunnen hoor! For the record: Ze staat erom bekend heel vaak dingen te liegen.. Al moet ik wel zeggen dat ik zelf af en toe bezig ben met kleine stukjes appuyement voor de lossigheid, al willen die nog niet echt lukken
voltes voor de rest kan ik dat niet doen want dan gaan mevrouw lekker gezellig er vandoo
opisop_shop
Geplaatst: 27-07-09 14:47
ik rijd over de hoefslag of grote voltes. Verder rijd ik weleens 8jes en dan voor X in draf en na een paar passen draf de andere galop. Meer zijn we nog niet aan toe
R0oszs
Geplaatst: 27-07-09 14:50
meestal grote en kleien voltes maar ook gebroken lijnen en afwenden bij A of C en van hand veranderen en slangenvoltes met 4 bogen maar dan wel van galop naar draf en dan de goede galop als je snapt wat ik bedoel
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 27-07-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
gebroken lijnen en voltes, alleen galop is niet haar sterkste kant, ben dus nu eerst aan het oefenen met middengalop, verzamelde galop, korte stukjes galop etc. zodat ze het wat leuker gaat vinden en ze beter wil galopperen. (ze valt terug na een stukje)
HighFly_
Geplaatst: 27-07-09 15:42
ik maak voltes, hand veranderen, wijken, slangenvoltes en dan in het midden naar de draf en dan naar de andere galop, overgangen in een figuur, contragalop
voltes, gebroken lijn, slangenvolte, van hand veranderen, schouderbinnen en travers.
maybe2
Geplaatst: 29-07-09 07:57
je kunt mij beter vragen welke figuren ik niet rij in galop,bijna alles wel
manegelover
Geplaatst: 29-07-09 08:03
Meestal op de hoefslag.Ik heb een best grote Fjord verzorg pony en ze is best dik ( Wil met der meer gaan rijden kan ze afvallen) En dan is het fijner om op de hoefslag te rijden. maar ik wil nog veel dingen er mee gaan doen. Dressuur( Daar zal ze niet zo ver in komen) en ze loopt ook héél goed voor de kar. alleen ze is eigewijs. Dus.... Maar dit gaat niet over het topic
silfie35
Geplaatst: 29-07-09 08:06
Ik ben voor de kar vooral nog bezig om hem aan de gang te houden en hem iets kleiner te laten galloperen! Maar als ik hem iets meer bij mekaar probeer te rijden valt hij al gauw terug in draf! Nog hard oefenen dus !