Cinnepin schreef:Ik rijd iig niet met sporen en ben dat ook niet van plan! Ik vind t niks om mn paard te moeten prikken!
Ik vind t niet vriendelijk.
Maar het valt mij idd ook op dat steeds mee rmensen t doen! Ik zie zovaak mensne die zelfs geen goede been ligging hebben en het gebruiken. ( met de tenen naar buiten ) en dan zeggen nee ik prik mn paard nieten ze geloven t ook nog!
ik zou t ook nie lekker vinden hoor zo'n punt tussen mn ribben
Als ik een spoor tussen mn ribben geprikt krijg, zou ik me toch een bok geven hihi..............
Nee maar effe serieus als je een spoor goed gebruikt zxou die voor het paard als kietelen moeten aanvoelen, als je hem echt erin moet duwen is dat naar mijn idee meer dierenmishandeling.....dat is ook de reden waarom niet meer naar dressuur wedstr ga daar stikt het vd dierenmishandeling, in mijn ogen dan.
Je kunt de ruiters die subtiel met de spoor omgaan op 1 hand tellen van de ...tig combinaties die er rondlopen op zo'n dag...dat er op dit punt niet meer aandacht is tijdens de lessen en traingen die gegeven worden door zogenaamd kundige en ervaringen instructeurs(trices) is mij een raadsel.
en ze geloven t ook nog!