LiSSy schreef:ik heb gert echt nog nooit een slof zien gebruiken, hij gebruikt zelfs zelden een hoofdstel als hij er voor de 1e keer op gaat
Meen je niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tuurlijk zijn er rotzakken tussen maar kom op, we zijn niet allemaal de beste van de beste ruiters anders stonden we allemaal aan de top.
Heb wel degelijk de arrogantie om te zeggen dat er mij teveel prutsers rondlopen, meer dan me lief is, en dat ik daarom liever zelf mijn jonkie rijd, zonder bek-hangen of hak-prikken

Wat je geeft zul je ontvangen. Zo is het met alles in het leven.

Ik kriebel er ook weleens mee voor net even wat extra van achter
Of mag dat ook niet
Chiva schreef:Al die mensen die grootspraak hebben over "mijn paard is niet te rijden door een ander" neem ik met een korreltje (nee, ZAK) zout
Negen van de tien keer is het stoerdoenerij en een teken van "kijk mij eens" want zoveel "wilde" paarden zijn er niet op deze wereldTuurlijk zijn er rotzakken tussen maar kom op, we zijn niet allemaal de beste van de beste ruiters anders stonden we allemaal aan de top.
Ik durf te beweren dat iedereen met mijn paard weg zou kunnen rijden. Of ik het toelaat is een tweede want ik heb er geen zin in dat iemand anders er op gaatHeb wel degelijk de arrogantie om te zeggen dat er mij teveel prutsers rondlopen, meer dan me lief is, en dat ik daarom liever zelf mijn jonkie rijd, zonder bek-hangen of hak-prikken
![]()
Fitness doe ik wel in de sportschool en niet met de teugels als jullie begrijpen wat ik bedoel
Maar er op wegrijden? Jawel, beetje handige ruiter die manieren heeft kan er wel mee rondsturen. En anders kom je er vanzel wel achter, zeg ik altijd maarWat je geeft zul je ontvangen. Zo is het met alles in het leven.
Maar binnenkort dus een Sul en Kiwiko "op gevaarlijk paard" meeting? trekken jullie een harnas aan, dames?
Omdat ik zeker weet dat beide dames zo weg rijden op het dier. Daarmee wil ik jouw paard niet onderschatten. Maar al evenmin de beide dames
Doet niet pijn, is gewoon zo van "huppa kleine! Vort!"
(het leven is al zwaar genoeg
)
__Nathalie__ schreef:Niet iedereen zal er mee weg rijden nee. Maar er zullen er genoeg zijn die dat wel doen. Misschien zelfs nog iets makkelijker als jij zelf gedaan hebt?

suleilitha schreef:Ach Chiva, fok de boel niet zo op zeg, het dier is al lang en breed zadelmak en zelfs geklasseerd, moet alleen even weer worden opgepakt....(het leven is al zwaar genoeg
![]()
![]()
)
Alice, het paard gaat liggen omdat jij niet alert genoeg bent om het aan te zien komen en hem voordat ie ook maar zich door één been kan laten zakken een best pak op de donder geeft. Sorry dat ik kort door de bocht overkom maar het is gewoon je eigen fout. Je bent niet in staat om ook in dit geval het paard een slag voor te zijn. Je moet namelijk ingrijpen zodra je merkt dat hij begint te ouwehoeren. En dat lukt je niet want hij gaat toch weer liggen.
Ik zou zeggen zet er eens iemand op die wel snel en adekwaat kan reageren, met andere woorden, een handige ruiter

sjaantje schreef:Ik vind een goede ruiter en een ruiter die overal op 'durft' te stappen totaal niet vergelijkbaar en ook niets met elkaar te maken hebben.. Maar ik neem aan dat jij dat ook niet zo bedoelt Ladygiroc
Ik wil graag heel blijven en zal van de paarden mijn beroep niet maken, dus op rotzakken (die heus wel getemd kunnen worden) stap ik bij voorkeur niet. Ik zou niet weten waarom. Gelukkig heb ik die luxe.

maar dat is echt zo
Marij schreef:@ Melanii
Waarom jij het er niet mee eens? stukje onderbouwing mist in je stukje....