suleilitha schreef:Toch is het waar dat je zonder les niks leert en je posts zeggen niks over het nivo van die privéles.
Ik dacht al dat ik zo'n reactie zou krijgen. Ga eens kijken bij een privéles van Carolien op manege van Poelenburgh in Schoorl.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kazary schreef:Ik denk dat jij en ik heel anders kijken tegen wat goed is.
Op een manege les, ook al is het gevorderd ben je al snel goed als je je best doet. Dat is geen aanval op maneges of de ruiters, maar elke dag rijdt er een ander op die geweldige dieren. Daar kun je nooit echt goed op leren rijden. Ik heb er nog nooit een recht gereden paard gezien dat draagt. Daar ga jij dus ook nooit leren voelen hoe een paard dat wel goed gereden is aanvoelt.
En daarom heb jij een hele andere kijk op wat een paard goed rijden is dan enkele andere hier in dit topic.
Dat kan ik je niet kwalijk nemen, maar neem dan ook van ons aan wat wij zeggen.
lientjeds schreef:Met groepsles is in principe niets verkeerd, maar 10/12 per groep is wel vrij veel. En de instructeur moet zo'n lessen aankunnen.
Je leert het meest door NIET achter elkaar aan te rijden...
Maar daarom is manège toch niet verkeerd hoor!
Belangrijkste voor elke ruiter = les.
Bij ons id piste komt er elke week iemand oefenen, die man gaat enkel wandelen, maar vind dat hij toch ergens moet scholen. En hij huurt een piste met privé lesgever!![]()
Nu heeft niet iedereen de financiële mogelijkheid om zo'n zaken te doen uiteraard.
Maar toen ik 17 was, geen vervoer had en geen baan, betaalde ik toch met mijn vakantiejob een lesgever, die 1x per week aan huis kwam, vr 10 EUR toen. Die man was wel geen gediplomeerd instructeur, maar toch iemand die zelf jonge paarden aanreed en Z ruiter.
Als je wil luisteren, kan je echt van iedereen leren hoor.

Ik kom liever mezelf een keer tegen dan dat ik nu iets aanneem wat ik op een forum lees en wat op mij gewoon ongeloofwaardig overkomt. Citaat:En dat ben ik dan helaas weer niet met jou eens. De manege waar ik normaal gesproken rijd is een handelsstal die bijna geen afgestompte manegepaarden hebben omdat ze er bijna allemaal tijdelijk (heel kort maar eigenlijk) staan en dan meteen weer doorverkocht worden. De meeste komen als (ex-)wedstrijdpaard en worden weer doorverkocht. De meesten staan er nooit lang.
Als je geluk hebt krijg je een heet Jazzje of Gribje onder je billen geparkeerd, ze zullen wel goed verzekerd zijn
suleilitha schreef:Citaat:En dat ben ik dan helaas weer niet met jou eens. De manege waar ik normaal gesproken rijd is een handelsstal die bijna geen afgestompte manegepaarden hebben omdat ze er bijna allemaal tijdelijk (heel kort maar eigenlijk) staan en dan meteen weer doorverkocht worden. De meeste komen als (ex-)wedstrijdpaard en worden weer doorverkocht. De meesten staan er nooit lang.
Jaja, en die zetten ze in bij de lessenAls je geluk hebt krijg je een heet Jazzje of Gribje onder je billen geparkeerd, ze zullen wel goed verzekerd zijn

Juul schreef:Mag ik eigenwijs zijn?Ik kom liever mezelf een keer tegen dan dat ik nu iets aanneem wat ik op een forum lees en wat op mij gewoon ongeloofwaardig overkomt.

suleilitha schreef:Erg onverantwoordelijk van dat bedrijf. En dan zeg ik nog niks over het compleet verrijden van paarden die eerst wel goed waren, dat heb je op deze manier binnen een week voor elkaar. Ik vraag me overigens wel af om welk bedrijf het gaat, vaag heb ik een vermoeden...
kazary schreef:Maar dat is het stukje wat ik dan weer niet geloof. Ja ik ben ook eigenwijs. Dan ligt er elke dag een lesklant op de grond, daar doet geen 1 verzekering aan mee. Dat kan wel iemand vertellen dat het zo is, maar 1 keer logisch denken en je weet gewoon anders.
Juul schreef:Oh dus jij wil beweren dat je op een paard dat finaal uit elkaar valt prima kan leren zitten? Paard valt uit elkaar, ruiter zit niet lekker en is uit evenwicht, paard moet ruiter in evenwicht houden en loopt daardoor nog verrotter.
Juul schreef:Dat is toch précies wat ik zeg?! Alleen ga jij maar eens lekker zitten op een uit elkaar gevallen paard als je nog maar net rijd.
Province schreef:[naam] schreef:Dat is toch précies wat ik zeg?! Alleen ga jij maar eens lekker zitten op een uit elkaar gevallen paard als je nog maar net rijd.
Dat is nou zo grappig, die krijg ik dus heel vaak onder mijn reet. Sterker nog, ik heb leren rijden op zo'n paard.
Ik krijg zovaak van die dieren onder mijn kont, die verziekt zijn door meiden zoals jij!