jirina schreef:Evelijn schreef:@kazary: ja dezejammer genoeg onduidelijke foto, lijkt tot nu toe wel het meest.
Die oude foto's zeggen me niet zoveel jirina. Het zijn oefeningen die ik als basisruiter niet interessant vind en zoals Vudress al schrijft echt vriendelijk ogen ze ook niet.
Maar jirina jij beweert dus dat het omhoog klappen van de hoef niet door de ruiter wordt beïnvloed.
@evelijn
Ik beweer het niet.
Misschien onder veel spanning; als de been omhoog wordt gewipt, dan gaat de hoef ook mee.
Ik weet het niet.
En ik ben van mening dat het komt door niet genoeg schoudervrijheid.
Ze willen/moeten het been ver naar voren brengen, maar door de strenge hand zit de schouder vast. Het been moet dan voornamelijk de beweging maken, met in dit geval de hoef.
Ik heb nog nooit een paard onder het zadel gezien wat de hoef uitklapte en wat vriendelijk werd gereden en veel schoudervrijheid had. Wat ik zie is vaak op de voorhand lopende paarden, strakke armen/handen van de ruiters, en een paard wat daardoor geen vrijheid meer heeft in de schouder.
Het ene paard doet het sneller dan het andere, maar het gaat mij even om de vorm die je ziet op het eerste plaatje in het topic. Die manier van lopen en uitklappen van de hoef.
En ja, ik denk dat het een rijtechnische fout is.
De houding van het meisje is ook te gespannen, en haar benen vind ik niet zo mooi liggen.
Stel je toch eens voor dat het zou spetteren tegen z'n pootjes zeg... dan loop jij ook niet verzameld meer, als je bang was voor water.