slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:58

corientjuhh schreef:
ik rij soms met slof
omdat de pony niet goed aan de teugel te krijgen is
dankzij de slof loopt ie al een stuk beter :D
soms rij ik ook met bijzet
foto's heb ik niet

dit si dan weer wele een goed voorbeeld van verkeerd met de slof rijden;
maar jonegs kom op,
profielspieken?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:59

sjaantje schreef:
sjaantje schreef:
NIET ALLES WAT IN DE BOEKEN STAAT IS WAAR!

Dressuur onder vuur is een echte aanrader, hij is geschreven door een da die samen met andere mensen het goed weet te onderbouwen, ik weet zeker dat je er dingen uit kan halen waar je wat aan hebt. De dvd is ook goed.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:59

corientjuhh schreef:
ik rij soms met slof
foto's heb ik niet

probeer er eerst eens achter te komen waarom de pony niet aan de teugel loopt.. Dat lost meer op dan een slof of bijzet ;)

Zelfs onder begeleiding kan slof wel verkeerd gebruikt worden, wat is goede begeleiding??

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:00

Celiien schreef:
corientjuhh schreef:
ik rij soms met slof
foto's heb ik niet

dit si dan weer wele een goed voorbeeld van verkeerd met de slof rijden;
maar jonegs kom op,
profielspieken?

ik bedoel als ik zonder iets rij gewoon met zadel en hoofdstel
dat ik hem dan makkelijker bijelkaar krijg

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:00

Ik heb zelf ook al 2x met de slof gereden, niet om hem aan de teugel te krijgen, dat komt vanzelf wel. Maar omdat hij onhandelbaar was op dat moment (rennen de hele tijd). Met goede begleiding en voor tijdelijk vind ik de slof helemaal niet slecht.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:01

ik vindt niet dat je paardrijden uit boek kan leren vindt dat je alles moet leren door in de praktijk te doen en te oefenen en te ondervinden en van je fouten kan je leren!

en ik ben nog steeds van mening dat je best met slof kan rijden maar je wel les of iets er bij moet hebben zodat je deze op de correcte manier kan gebruiken! als ik buiten rij heb ik hem er ook aan hangen.. niet strak totaal niet maar voor geval dat!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:01

corientjuhh schreef:
ik rij soms met slof
foto's heb ik niet

en op deze verkeerde manier wordt de slof veel te vaak naar mijn zin gebruikt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:02

garny95 schreef:
sjaantje schreef:
NIET ALLES WAT IN DE BOEKEN STAAT IS WAAR!

Dressuur onder vuur is een echte aanrader, hij is geschreven door een da die samen met andere mensen het goed weet te onderbouwen, ik weet zeker dat je er dingen uit kan halen waar je wat aan hebt. De dvd is ook goed.

Ik ken het wel?! Het gaat me om het feit dat jullie zo klakkeloos alles quoten en omdat (oké dat zei die andere)'....' het zegt is het goed.. :?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:02

lijntje87 schreef:
bietjuhh schreef:
lijntje. ik snap nu even niet over wie zijn profiel je het hebt..
oke dat je kijkt hoe oud of jong diegen is die tegen over je hebt alla. maar ging hier ook over de rijkunsten van iemand hier dat ze niet denderend vonden op de foto ofz

dat was een reactie, op de reactie: waarom kijk je in iemands profiel.
als ik in iemands profiel kijk is dat om die reden

o oke haha sorry!! vindt ik goeie rede!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:03

corientjuhh schreef:
ik bedoel als ik zonder iets rij gewoon met zadel en hoofdstel
dat ik hem dan makkelijker bijelkaar krijg

met slof?
slof rij je niet om nageeflijk te rijden;
nageeflijk rijden, rij je door je paard goed aan het been te krijgen.

bietjuh; je hebt gelijk
paardrijden is praktijk oefenen
en slofteugel&les horen wat dat betreft bij elkaar.

maar dit betekent niet dat de slof slecht is ;)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:04

Waarom denken mensen een goede reden te hebben om een slof te gebruiken? :roll:

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:05

daarom rij ik een klein beetje met slof
maar het probleem bij hem is ook dat hij anders helemaal uitelkaar valt en z'n kop eigenwijs vooruit houdt
of soms omhoog :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:05

Alabaster schreef:
Waarom denken mensen een goede reden te hebben om een slof te gebruiken? :roll:

Er staat al een zeer mooi voorbeeld in het topic ;)

Citaat:
Je kunt het als een hulpmiddel zien bij (BIJV.) een kijkerig paard dat er steeds tussenuit probeert te knijpen. Op het moment dat zo'n paard het hoofd omhoog slaat houdt de slof dat tegen, ipv dat de ruiter al zagend de kop weer naar beneden probeert te krijgen (het andere uiterste). ALS ik een slof gebruik, doe ik het iig zo. Jullie moeten echt afstappen van het idee dat mensen met een slof (GOED gebruik) het hoofd naar beneden trekken daarmee. Daar is zo'n ding helemaal niet voor bedoeld. Net zo min als dat een elastiek daarvoor bedoeld is.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:06

heel mooi voorbeeld :D hierboven
Laatst bijgewerkt door sethlover op 18-01-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

weet je, er zullen altijd discussies blijven over hulpteugels.
en niet alleen hulpteugels, ook weidegang, hoefbeslag etc.
kan het daar niet eens mee gedaan zijn?
er zijn nooit nieuwe argumenten, altijd het zelfde (ik zelf ben daar ook schuldig aan)
worden jullie er ook nooit eens moe van?

Celiien

casperrr schreef:
Citaat:
Je kunt het als een hulpmiddel zien bij (BIJV.) een kijkerig paard dat er steeds tussenuit probeert te knijpen. Op het moment dat zo'n paard het hoofd omhoog slaat houdt de slof dat tegen, ipv dat de ruiter al zagend de kop weer naar beneden probeert te krijgen (het andere uiterste). ALS ik een slof gebruik, doe ik het iig zo. Jullie moeten echt afstappen van het idee dat mensen met een slof (GOED gebruik) het hoofd naar beneden trekken daarmee. Daar is zo'n ding helemaal niet voor bedoeld. Net zo min als dat een elastiek daarvoor bedoeld is.

Inderdaad!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:07

bietjuhh schreef:
ik vindt niet dat je paardrijden uit boek kan leren vindt dat je alles moet leren door in de praktijk te doen en te oefenen en te ondervinden en van je fouten kan je leren!

en ik ben nog steeds van mening dat je best met slof kan rijden maar je wel les of iets er bij moet hebben zodat je deze op de correcte manier kan gebruiken! als ik buiten rij heb ik hem er ook aan hangen.. niet strak totaal niet maar voor geval dat!

tuurlijk moet je het in praktijk leren, maar het is echt niet verkeerd om nou eens te lezen wat je doet met paardrijden. Je gaat dan nadenken over hoe je een paard traint en wat je daarmee aanricht ;) Voor veel mensen zou dat weleens goed zijn. Veel mensen doen iets zonders echt te weten wat je nou echt aan het doen bent...

En ik ben nog steeds van mening dat je het gewoon rijtechnisch moet oplossen.. Idd daar waar de rijkunst ophoudt komen de hulpteugels... Onkunde van veel ruiters wordt opgelost door een slof wat dan juist negatief gaat werken

Roos_s

lijntje87 schreef:
er zijn nooit nieuwe argumenten, altijd het zelfde (ik zelf ben daar ook schuldig aan)

als je daar zo moe van wordt dan reageer je toch gewoon niet :+

Celiien

lijntje87 schreef:

het is zo, maar sommige mensen kunnen nooit een ander een ietsiepietse gelijk geven

ik geef toel; mij hetzelfde,
maar in principe met gslecht gebruik hebebn jullie gelijk.
maar met goedgebruik zie ik er geen fout is

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:08

Citaat:

Haha das mijn quote. :j

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:08

Bravo Casperrr!!

weet je wat ook probleem is gewoon mensen willen hier volwassen discusie houden
er zijn er altijd bij die wel mee willen delen wat hun vinden maar alleen dat is goed
en lezen ze niet goed wat anderen bedoelen etc!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:09

Soms vallen dingen niet rijtechnisch op te lossen, en is het handig om er een hulpmiddel bij te helpen die je net dat beetje extra kan geven dat het wel lukt.

@Sjaantje: klopt maar vond het een mooi voorbeeld :j

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:09

maar er zijn denk ik wel 100000 van dit soort topics, waarom wordt daar niet op terug verwezen? er staat namelijk precies het zelfde in als dat hier allemaal vermeld staat.

(ja, ik kan gewoon niet, niet reageren)

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:10

Roos_s schreef:
bietjuhh schreef:

tuurlijk moet je het in praktijk leren, maar het is echt niet verkeerd om nou eens te lezen wat je doet met paardrijden. Je gaat dan nadenken over hoe je een paard traint en wat je daarmee aanricht ;) Voor veel mensen zou dat weleens goed zijn. Veel mensen doen iets zonders echt te weten wat je nou echt aan het doen bent...

En ik ben nog steeds van mening dat je het gewoon rijtechnisch moet oplossen.. Idd daar waar de rijkunst ophoudt komen de hulpteugels... Onkunde van veel ruiters wordt opgelost door een slof wat dan juist negatief gaat werken

Roos, ik ben ook van mening dat je op moet lossen rijtechnisch maar bij sommige dingen vindt ik dat je hem wel degelijk nodig kan hebben! en ik ook lees natuurlijk af en toe wel iets.. heb ook boek bewuster paard rijden gelezen is tevens ook heeeeel goed boek!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:11

lijntje87 schreef:
maar er zijn denk ik wel 100000 van dit soort topics, waarom wordt daar niet op terug verwezen? er staat namelijk precies het zelfde in als dat hier allemaal vermeld staat.

(ja, ik kan gewoon niet, niet reageren)

omdat iedereen gewoon zijn eigen mening wil geven.
iedereen, maakt niet uit wie
en heelveel mensne, waaronder ik, willen meestal hun mening doordrijven, wat niet altijd gaat

er is al getemd; dit gaat teveel uit de hand lopen, :n