Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wollewaps

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:15

Ik vind dat er door te weinig begeleiding nog weleens foute dingen gebeuren, veel te zware mensen die op de ponytjes gaan zitten voor een foto, etc. opzich kan dit niet heel veel kwaad, maar als dit bij elke verblijver zo gaat blijft er niet veel van die beestjes over

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:32

xRomanxMir schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.

Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.

En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.

Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.

Ja dat is wel zo ik en mijn vriedin waren 12 toen we er waren (en we gaan weer in de zomer) wij snapte dus wel wat ze nodig hadden enzo...

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:38

loveidefix schreef:
ik vind het wel degelijk mishandeling! niet zozeer over hoe die paarden worden gevoert en gestalt, maar wel over WIE en WAT er op die shetlanders rijd!
als ik op youtube naar een filmpje met PPC ponys kijk, dan zie ik vaak meer ruiter dan pony! kinderen met benen tot aan de grond zijn daar geen uitzonderring!
vaak trekken en slaan ze die ponys ook onnodig vaak. ik zeg niet dat iedereen het doet, maar dit is mijn mening :P . sosm zie je ook wel liefe kleine kinderen,
die samen met hun papa/mama en wandelingetje maken, maar veel vaker zie ik van die veel te grote manege meiden die graag die 'beesten' vooruit willen schoppen.
ze laten ze stijgeren door ze achterover te trekken, en die beestjes moeten de heletijd in galop. volgens mij kan het hun niets schelen want die pony voelt,
als zei maar lekker met hun penny vriendinnetjes kunnen steppen met een shet.

sorry als ik mensen beledig, en echt niet iedereen doet dit (dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen :P )!

Ja we (vriedin en ik) geven je wel echt gelijk toen wij er waren zat zón kind van 1.70 op een shetje de hele tijd in galop en telkens voorbij ons huisje galoperen :( Nou boos dat we waren joh haar moeder was er heen gegaan en er wat van gezegd enzo maar het werd niet veel beter voor het arme beestje |( Later kwam ik haar tegen (zij in galop natuurlijk) stopte de pony met lopen en viel ze }>

jadekimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:28

Ik ga ook ieder jaar nog naar ppc en de pony's daar worden echt niet mishandelt.
Ik ken ook genoeg meisjes boven de 12 die er nog heen gaan die gewoon goed voor hun pony's zorgen.
De meeste hebben dan ook gewoon een vaste pony die ze nemen en veel van die meisjes weten ook wel
dat ze niet meer de hele dag op hun pony kunnen zitten en gaan ook het grootste deel van de dag met hun
pony wandelen. Er zijn altijd wel meisjes die dit niet begrijpen en dus wel de hele dag op een pony blijven
zitten en veel galoperen. Maar de pony's daar hebben het echt niet slecht.
Ze hebben een grote stal waar ze van half 6 tot 10uur s'ochtends in staan,
ze krijgen elke avond veel vers gras en hooi, ze worden door de meeste erg verwend,
en hebben een super grote wei waar ze in kunnen.
En de helft van het jaar hebben ze vakantie en kunnen ze de hele dag door gras eten.

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:32

Wat is mishandeling? elke week een nieuwe familie die je bijna dood knuffelen en niet echt weten hoe je een pony verzorgt, en dat papa niet zomaar op een shetlander past. Ik vind dat niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:35

Ach dan krijgen ze iniedergeval genoeg aandacht ;) En ze worden verder goed verzorgt ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:08

Mijn mening over PPC?
Het kan natuurlijk altijd beter, maar er zijn honderden, misschien wel duizenden paarden en pony's die het slechter hebben.
Die 24/7 in een stal worden gepropt, om nog maar te zwijgen over paarden in stands.

Deze pony's kunnen het natuurlijk beter hebben, maar buiten hun werkuren staan ze in een ruime stal/wei. En hebben medische zorg wanneer dat nodig is.

deempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:55

nou ik vind het allemaal erg overdreven.
tuurlijk, ze hebben niet een super huis maar mishandeld worden ze niet!
maargoed, dat is mijn mening.
maar... die pony's zijn daar echt niet mager ofzo.
oke, er zijn van die domme kinderen die ze leren stijgeren enzo en dat vind ik ook stom.
maar er zijn ook mensen die wel met paarden overweg kunnen!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:58

deempje_ schreef:
nou ik vind het allemaal erg overdreven.
tuurlijk, ze hebben niet een super huis maar mishandeld worden ze niet!
maargoed, dat is mijn mening.
maar... die pony's zijn daar echt niet mager ofzo.
oke, er zijn van die domme kinderen die ze leren stijgeren enzo en dat vind ik ook stom.
maar er zijn ook mensen die wel met paarden overweg kunnen!!!

Niemand heeft gezegt dat ze mager zijn. Maar dat ze niet mager zijn wil niet zeggen dat ze goed behandeld worden?

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:55

Ik heb wel eens filmpjes gezien van meisjes die filmpjes hadden gemaakt over de pony's in PPC. Ik vind wel dat er vrij grote meisjes/jongens op kleine ponytjes rijden. Crossen kan ik beter zeggen. Die mensen gaan in volle galop door het park en ze zijn vaak zo groot dat ze nog net niet met de benen de grond raken. Ze zijn dan misschien wel niet zwaar maar wel groot en als ik dat dan zie hobbelen op sommige kleine smalle ponytjrs denk ik...uhh is dat wel goed?? De pony's daar zijn voor kinderen tot 12 jaar, maar die mensen zijn echt wel een jaar of 15 of 16.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:26

Ik moet eerlijk zeggen,
ook ik galoppeer nog rond met mn shettie van 81 centimeter. := Maar ik ga altijd met hem wandelen, en op een gegeven moment ga ik er gewoon voor de grap opzitten. meestal begint hij dan te eten, dat mag hij dan van mij. Maar dan ineens zet hij er een sprintje in en dan galopperen we keihard, er komt geen been aan te pas. := Maar dat is toch heel wat anders dan een pony zo hard mogelijk vooruit schoppen waardoor ze boos kijkend gaan galopperen? :(:) ik vind het maar zielig.. :\

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:33

dat vind ik persoonlijk nog niet kunnen dat jij op je shetje van 81 cm gaat zitten.
kijk net in je profiel en zie dat je 14 bent, volgens mij ben je dan ook niet de kleinste meer..

als je gaat wandelen hoef je er toch niet op te zitten??

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:17

Nee dat klopt dat weet ik ook wel. Maar het is écht niet zo dat ik dat dagelijks doe, hoogstens 1x in de week. En zitten kan toch geen kwaad? Hij zet zelf ineenkeer een sprintje, en racet dan zo hard mogelijk als hij kan.. Hij kan zich lekker uitleven, dan gaik niet meer lopen rennen hoor.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:42

Ik ben dr vroeger weleens geweest
en vond het opzig wel grappig.. maar nu
vind k het bestwel zielig! Nooit een vaste berijder.. :(
aan de andere kant, ze krijgen wel veel aandacht! :)

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:46

Een vriendin van mij gaat er best wel vaak heen, die zegt dat het heel leuk is enzo.
Op youtube staan ook wel is filmpjes van ponypc en dan heb ik ook wel zo iets van is dit nou diervriendelijk...

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:39

Ik ben er 1 keertje geweest ik vond het geen dierenmishandeling op zich genoeg ruimte en lekker groot weiland dus en ja dat ze geen vaste bijrijder hebben dat is ook op een manege ;)

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:44

tja, ikzelf ben er nog niet geweest, maar kennissen van mij wel; En heb er al veel van gehoord.
het concept is wel leuk, vooral voor de kinderen. Is het mishandeling? Gisteren keek ik naar een les in de manege waar mijn paarden op wei staan. Daar was een meisje 14-15jaar, ewel, die wou ik gewoon van haar paard aftrekken. Zo brutaal was ze. En dat zie je quasi in elke manege. Dat is dan ook dierenmishandeling. Soms 4-5 uur achter elkaar moeten lopen, met telkens een andere ruiter op je rug, slaan schoppen, om ze toch nog vooruit te krijgen hoewel ze uitgeput zijn, natgezweet in de stal, en de dag erna weer van dat; is dat beter?
Tegenwoordig is er zoveel "ingeburgerde" dierenmishandeling. Heel erg, maar is gewoon de maatschappij. Dierentuinen: zo leuk voor de kinderen, ze leren er ontzettend veel, is heel educatief, maar wel ten koste van de dieren zelf. Quasi elke ruiter begint in een manege, hobbelend, trekken in de mond, schots en scheef rijden. Dat is ook een soort van mishandeling.
Het tragische hiervan is: er is "mishandeling" nodig om te leren. PPC is goed om kinderen leren om te gaan met paarden, hun verantwoordelijkheid aan te leren, enzovoort. Als ze daar ruw met dieren omgaan, ligt het aan hun opvoeding, en moeten ze de ouders aanspreken. Want het begint met de basis: dieren zijn geen speelgoed!! Ik vind het erg voor de dieren daar, is idd geen fijn leven, maar echt rotslecht is het ook niet. We moeten zo denken: ze (de paardjes) weten gewoon niet beter. En is mss beter van het zo te laten, want dan weten ze niet wat voor moois ze allemaal missen...

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:04

ik vind dat ze daaar wel goed verzorgt worden

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:52

Er rijden te veel verschillende mensen op en ook mensen die er te groot/zwaar voor zijn. Iedereen gaat er ook anders mee om. Ze rijden rond met zwepen in de hand of zelf sporen.

bokertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:01

Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.
Die van 12 à 13 jaar lopen er nog veel harder mee te slepen en te crossen, want die moeten stoer zijn. Of die laten papa en mama erop zitten, want dat is zo grappig.

ik ben nu zelf 11 jaar. :)
en heb thuis een iegen pony.
dus ik denk dat de meeste het wel besseffen dat je niet de hele dag op een pony kan rondrijden en dat het ook verzorging nodig
heefdt.
de meeste die daar echt om paarden geven doen zoiets echt niet
(en met een gezond verstand).

maar mijn punt.
ze hebben het daar goed. maar niet geweldig goed.
ze worden weer eends na heel veel rijden op het weiland gepropt.
en daarna er weer opeeends uitgehaald en dan weer heeel veeel op gereden.
spierpijn?
je pony in het echt heel de dag met een bit in staan?
dat doe je je eigen pony thuis tog ook niet aan?

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:25

Ik ben er een hele tijd geleden is geweest.
Ik had daar een hele lieve shet gehuurd.
Gewoon om te poetsen en wandelen.
Ze staan wel met zn alle in 1 hok best klein.
Maar mis is t al anders?..

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:14

nou ik denk dat het wel goed is want anders hadden ze vast niet die pony's mogen houden daar

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:15

het is idd zo dat die beestjes het natuurlijk niet prettig vinden om te zware mensen erop te hebben en idd als dat vaker gebeurd dan blijft er niks over

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:14

volgens mij is daar toch ook uitleg over hoe je met die ponys moet omgaan?
als ze dat niet hebben, moet dat er verplicht komen vind ik!
ze moeten gewoon in elk huisje, in de keuken en geplasitviveerd papier schroeven waar regels op staan
zoals. 'alleen kinderen tot 12 jaar op de ponys rijden', ''laat je pony om het uur wat drinken'' en ''GEEN GALOP, ALLEEN OVER HET SPECIALE PAD''. mischien kunnen ze op de paden ook wel water tonnen neer zetten, zodat je je pony onderweg kan laten drinken.

die 2 laatsten hebben ze daar volens mij niet, maar het zou goed zijn als het er kwam, als je dan ergens anders galopeerd, en je word gesnapt en je doet het daarna weer, mag je je pony inleveren, en niet meer ophalen. dat vin dik een goedde regel. ik snap dat ze geld willen verdienen, maar ik vind dat het daar voor alle mensen en alle dieren leuk moet zijn ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:55

loveidefix schreef:
volgens mij is daar toch ook uitleg over hoe je met die ponys moet omgaan?
als ze dat niet hebben, moet dat er verplicht komen vind ik!
ze moeten gewoon in elk huisje, in de keuken en geplasitviveerd papier schroeven waar regels op staan
zoals. 'alleen kinderen tot 12 jaar op de ponys rijden', ''laat je pony om het uur wat drinken'' en ''GEEN GALOP, ALLEEN OVER HET SPECIALE PAD''. mischien kunnen ze op de paden ook wel water tonnen neer zetten, zodat je je pony onderweg kan laten drinken.

die 2 laatsten hebben ze daar volens mij niet, maar het zou goed zijn als het er kwam, als je dan ergens anders galopeerd, en je word gesnapt en je doet het daarna weer, mag je je pony inleveren, en niet meer ophalen. dat vin dik een goedde regel. ik snap dat ze geld willen verdienen, maar ik vind dat het daar voor alle mensen en alle dieren leuk moet zijn ;)

Dat laatste heb ik ook al over na zitten denken.Lijkt me een heel goed idee :D