Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xRomanxMir schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind het ook geen dierenmishandeling. Maar ik vind ook niet dat die pony's het daar goed hebben.
Er is te weinig begeleiding, en de begeleiding die er is durft zijn of haar mond niet open te doen. Er wordt 10 uur per dag met die dieren gesleept. 10 uur waarin ze te weinig kans krijgen om te drinken, waarin ze verkeerde dingen te eten krijgen, waarin mensen die geen flauw benul hebben van paarden ermee lopen te slepen, er rustig 6 uur per dag op gereden wordt, ze geen minuutje rust hebben, en als mensen ze eventjes zat zijn worden ze hopsakee zo vastgebonden en niet naar omgekeken.
En tuurlijk gaan ze 's nachts de wei op, of de stal in en komt de dierenarts als ze ziek zijn en krijgen ze genoeg te eten, maar ik vind dit geen paardwaardig bestaan. Een dier hoort niet 10 uur per dag zich als een modepoppetje te moeten gedragen. Daarbij ben ik nogsteeds van mening dat er onmogelijk goed voor 300 paarden gezorgd kan worden, dat is gewoon teveel.
Ja maar dat doen de kleintjes wie weet zijn daar gewoon mensen van 12 á 13 jaar en die doen gewoon goed, niet iedereen daar doet het verkeerd.
loveidefix schreef:ik vind het wel degelijk mishandeling! niet zozeer over hoe die paarden worden gevoert en gestalt, maar wel over WIE en WAT er op die shetlanders rijd!
als ik op youtube naar een filmpje met PPC ponys kijk, dan zie ik vaak meer ruiter dan pony! kinderen met benen tot aan de grond zijn daar geen uitzonderring!
vaak trekken en slaan ze die ponys ook onnodig vaak. ik zeg niet dat iedereen het doet, maar dit is mijn mening. sosm zie je ook wel liefe kleine kinderen,
die samen met hun papa/mama en wandelingetje maken, maar veel vaker zie ik van die veel te grote manege meiden die graag die 'beesten' vooruit willen schoppen.
ze laten ze stijgeren door ze achterover te trekken, en die beestjes moeten de heletijd in galop. volgens mij kan het hun niets schelen want die pony voelt,
als zei maar lekker met hun penny vriendinnetjes kunnen steppen met een shet.
sorry als ik mensen beledig, en echt niet iedereen doet dit (dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen)!
Nou boos dat we waren joh haar moeder was er heen gegaan en er wat van gezegd enzo maar het werd niet veel beter voor het arme beestje
Later kwam ik haar tegen (zij in galop natuurlijk) stopte de pony met lopen en viel ze
En ze worden verder goed verzorgt
deempje_ schreef:nou ik vind het allemaal erg overdreven.
tuurlijk, ze hebben niet een super huis maar mishandeld worden ze niet!
maargoed, dat is mijn mening.
maar... die pony's zijn daar echt niet mager ofzo.
oke, er zijn van die domme kinderen die ze leren stijgeren enzo en dat vind ik ook stom.
maar er zijn ook mensen die wel met paarden overweg kunnen!!!
Maar ik ga altijd met hem wandelen, en op een gegeven moment ga ik er gewoon voor de grap opzitten. meestal begint hij dan te eten, dat mag hij dan van mij. Maar dan ineens zet hij er een sprintje in en dan galopperen we keihard, er komt geen been aan te pas.
Maar dat is toch heel wat anders dan een pony zo hard mogelijk vooruit schoppen waardoor ze boos kijkend gaan galopperen?
ik vind het maar zielig..

loveidefix schreef:volgens mij is daar toch ook uitleg over hoe je met die ponys moet omgaan?
als ze dat niet hebben, moet dat er verplicht komen vind ik!
ze moeten gewoon in elk huisje, in de keuken en geplasitviveerd papier schroeven waar regels op staan
zoals. 'alleen kinderen tot 12 jaar op de ponys rijden', ''laat je pony om het uur wat drinken'' en ''GEEN GALOP, ALLEEN OVER HET SPECIALE PAD''. mischien kunnen ze op de paden ook wel water tonnen neer zetten, zodat je je pony onderweg kan laten drinken.
die 2 laatsten hebben ze daar volens mij niet, maar het zou goed zijn als het er kwam, als je dan ergens anders galopeerd, en je word gesnapt en je doet het daarna weer, mag je je pony inleveren, en niet meer ophalen. dat vin dik een goedde regel. ik snap dat ze geld willen verdienen, maar ik vind dat het daar voor alle mensen en alle dieren leuk moet zijn