Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
FCSA schreef:Volgens veel mensen (en niet alleen leken) is de FEI van toen de FEI van nu niet meer... Maar dat is een discussie die al op 1000 plaatsen op internet wordt gevoerd
@vur: ik zal de quote van Anja Beran binnenkort ff voor je opzoeken.
oji schreef:FCSA schreef:Volgens veel mensen (en niet alleen leken) is de FEI van toen de FEI van nu niet meer... Maar dat is een discussie die al op 1000 plaatsen op internet wordt gevoerd
@vur: ik zal de quote van Anja Beran binnenkort ff voor je opzoeken.
Ik snap deze reactie eerlijk gezegd niet zo op mijn quote. Sport ontwikkelt zich in de loop van de tijd, niet alleen paardensport maar elke sport. Daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven mof de veranderingen verbeteringen zijn die blijven of met de tijd weer terug veranderen. Maar feit blijft dat de FEI bepaald wat er op topsport niveau getoond dient te worden.
Wat Anja Beran betreft....heb haar nog nooit een paard zonder tactfouten zien presenteren. Totaal niet mijn idee van een goede basis. Mis tact, mis impuls en vindt het getrucked. Meer richting academisch als klassiek.
En inderdaad heeft die stress voor een wedstrijd helemaal niets met de basis goed voor elkaar hebben te maken. Die paarden zijn op dat moment helemaal opgeladen om maximaal te presteren. Zeg je vlak voor de start boe tegen daphne schippers zit die ook tegen het plafond.
knollentuin schreef:Mijn linkje is puur academisch, niks met beran te maken, maar paar jaar terug was ze hier in Lisse en daar reden ze ook met van alles en nogwat, ik was daar wel teleurgesteld over want ik zag nagenoeg geeneen mooi in een stille verbinding en aanleuning gaan. Allemaal nogal heftig kauwend en van de scherpe bitten af,
Het verschil zal m idd daarin zitten
Ja
knollentuin schreef:Ik vind dat ook niks met de basis te maken hebben hoor, ik heb een keer m'n stapgedeelte, verzamelde stap, halthouden achterwaarts keertwendingem en uitgestrekte stap moeten doen, terwijl er in de ring naast me springen prijsuitreiking was, Inc tatatrataaaa muziek gestampt op tribunes en een retteketet ereronde, nou weinig punten in de stapserie....
Is dat dan omdat m'n basis niet in orde is? Lijkt me niet hoor
vur schreef:.Gelukkig hoef je in het M nul verzameling te laten zien, dus dat gaat vast wel goed komen.
knollentuin schreef:Klopt, maar als je dus 4 x start in het l en je hebt al 16 punten...En je moet wachten tot de zomer selecties betekend dat dat ze niet veel meer starten kan, omdat ze dan dus teveel punten heeft. En dan dus niet meer mee mag doen..
Dan maar door naar t m verzamelen waren we al mee aan de slag en dat lukt goed, dus dan weer selectie in t m rijden.
Babootje schreef:vur schreef:.Gelukkig hoef je in het M nul verzameling te laten zien, dus dat gaat vast wel goed komen.
Dat is niet helemaal waar. Maar laten we het dan maar noemen een "begin naar verzameling". Paard moet nu meer gesloten en aan elkaar, meer gedragen dan alleen horizontaal evenwicht. De oefeningen zijn daar ook naar. Dat is voor heel veel een hele grote stap.
https://www.knhs.nl/nieuws/2016/nieuwe- ... -klasse-m/
Babootje schreef:vur schreef:.Gelukkig hoef je in het M nul verzameling te laten zien, dus dat gaat vast wel goed komen.
Dat is niet helemaal waar. Maar laten we het dan maar noemen een "begin naar verzameling". Paard moet nu meer gesloten en aan elkaar, meer gedragen dan alleen horizontaal evenwicht. De oefeningen zijn daar ook naar. Dat is voor heel veel een hele grote stap.
https://www.knhs.nl/nieuws/2016/nieuwe- ... -klasse-m/
vur schreef:Gesloten en aan elkaar, noem ik geen verzameling.