Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Viel me erg mee, hoe snel hij het oppakte bij de truuk met de leadrope (en mijn heftige lichaamstaal). Helaas als een van de meisjes hem vast houdt bij ons en er komt voer voorbij, dan sleurt hij zo'n grietje zo mee, dus het hangt helaas ook af wie er bij hem staat, haha....... Maar ja, die meiden kennen de lichaamstaal niet en weten ook niet dat ze even met de leadrope moeten schudden, dat hij dan stilstaat. Nee, die gaan hem nog strakker pakken en weg is hij dan.
randie schreef:Vast staan moet inderdaad over het algemeen gewoon kunnen, dat is gewoon een standaard iets.
Horse_djura schreef:Ik sla mijn paardjes nooit.. omdat het ook niet nodig is
. Hij is heel zachtaardig, zit geen kwaad in, maar legt het leiderschap niet zomaar bij je neer. Dat moet je bij hem echt verdienen. Bij ons lessen jonge kinderen, de oudste is een jaar of 14 a 15. Die willen hem wel eens vast houden of even met hem wandelen. Gebeurt vrijwel nooit verder, want het is mijn paard en ik wil niet teveel getut met anderen. Ik maak me niet zo'n zorgen over de kids met mijn paard, zie wel heftigere situaties met de paarden van de eigenaresse van onze stalling (waar zij les op krijgen).
Nadya schreef:Als hij het gewend is, KiWiKo, a la. Maar wist jij dat echt zeker bij dit paard?
ik vraag van de hoed en de rand........ maar geloof er nooit geen pest van 
KiWiKo schreef:Nadya schreef:Als hij het gewend is, KiWiKo, a la. Maar wist jij dat echt zeker bij dit paard?
er is altijd een behoorlijke overdrachtik vraag van de hoed en de rand........ maar geloof er nooit geen pest van
behalve de standaard dingen die geloof ik wel
Citaat:Ik maak me niet zo'n zorgen over de kids met mijn paard, zie wel heftigere situaties met de paarden van de eigenaresse van onze stalling (waar zij les op krijgen).
Citaat:er is altijd een behoorlijke overdracht ik vraag van de hoed en de rand........ maar geloof er nooit geen pest van
behalve de standaard dingen die geloof ik wel

randie schreef:kiwiko nou vraag ik me af, wat was nou het grootste onzin verhaal dat je ooit te horen hebt gekregen? Ben ik wel benieuwd naar
moet ik even over nadenken 
Klopt 
, dat vind ik zo absurd altijd. Mensen die te laf zijn om erop te blijven zitten en hem dan vanaf de grond aftuigen om niks...Zo liepen er bij mijn oude stal ook wat rond. Paard stond te beven als een rietje, en waarom kwam dat dier in opstand. Omdat er gewoon onmogelijke dingen gevraagd werden. Springen met een slof gaat niet

, nou dat wordt dan maar aankopen voor jou kindje
. Maar dat is dus een paard wat nogal graag zijn eigen plan trekt, damn..
. Denk niet dat je daar alles lief aan vraagt of wel
randie schreef:, dat vind ik zo absurd altijd. Mensen die te laf zijn om erop te blijven zitten en hem dan vanaf de grond aftuigen om niks...Zo liepen er bij mijn oude stal ook wat rond. Paard stond te beven als een rietje, en waarom kwam dat dier in opstand. Omdat er gewoon onmogelijke dingen gevraagd werden. Springen met een slof gaat niet
randie schreef:hmm oke, ik zeg ook niet dat je paard gevaarlijk is. Maar je diertje hoeft maar de benen te nemen, zn kind te vallen of iets dergelijks en kunt al een hele vervelende situatie krijgen..Ik laat ook wel eens kinderen "aan" mijn paard, zoals borstelen, daarbij blijf ik altijd ernaast staan zodat de kans dat er iets gebeurd minimaal wordt. Met vasthouden idem, ze mogen hem vast houden maar ik loop naast zijn hoofd zodat ik altijd het halster kan grijpen mocht er iets aan de hand zijn..Verder is het wel zo dat ze meestal veel voorzichtiger zijn met kleinere kinderen..!
). Dat soort dingen. Zo'n paard is hij nou eenmaal, zit misschien in zijn genen (de rassen waarmee hij gekruist is). 
) en dat wil ik sowieso niet hebben de komende jaren. Het eerste kind wat op hem mag rijden in de toekomst is mijn eigen dochter. Het is aan mij om er een fijn rijpaardje van te maken. 
randie schreef:aaah, nou dat wordt dan maar aankopen voor jou kindje
. Maar dat is dus een paard wat nogal graag zijn eigen plan trekt, damn..
. Denk niet dat je daar alles lief aan vraagt of wel
en die heb ik uiteindelijk gekocht... Tyrza zag zichzelf niet met hem op wedstrijd gaan, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen......... want hij kan echt, uit het niks, heel heel eng zijn