Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Citaat:Super woman
Want wie weet of mijn "gevoel" het goed heeft? Wie weet of een paard meer dan 20% veilig kan dragen?
(En 15 % voor een rank paard)
20 %
dat betekend dat een gemiddeld paard van ongeveer 165, die zullen ongeveer 600 kg wegen, 120 KG mag dragen.
Een paard van 170, weegt al snel 650 of meer dus al 130 KG
Dus ik snap diet hele topic niet.
Ik ken sowieso maar erg weinig mensen die boven de 100 KG wegen.
En dan nog veel minder mensen die daarvan ook nog eens paardrijden.
Dus hoeveel echt te zware mensen zullen er nu rijden op een paard wat er niet bij past?
Zo weinig, dat het aanhalen amper waard is
superwoman schreef:Barmat schreef:Ho ho... dat ben ik niet met je eens!
Ik vind het per definitie aanspreken van iemand op zijn/haar uiterlijk op WELKE VORM DAN OOK niet juist.
SW wilde even wat olie op het vuur gooien door suggestief te zijn in het topic, door dergelijke uitspraken te doen. Hierdoor waarschijnlijk weer een hoop niet te zware mensen in de stress omdat ze onzeker zijn....
Omdat SW klaarblijkelijk een graad heeft verdiend in het bepalen van of iemand te dik/zwaar is voor zijn/har paard, vond ze het nodig om deze uitspraken te doen, maar dan wel zeggen: Oh nee, ik zeg niet WIE...
HOU DAN GEWOON JE MOND IN DE EERSTE PLAATS!
Of heb het lef en zeg het gewoon, dan ben je pas een flinke, nu niet.
Om het op een forum te "durven" zeggen, daar word je niet flink van hoor!
Maar jij kan moeilijk lezen en wil het graag op "de man" spelen.
Ik hou niet van dat soort spelletjes!
superwoman schreef:Eigenlijk wel ja!
Ik zie ze gelukkig niet veel.
Op kleine paardjes zie ik het nog wel eens.
Ik zou zoals eerder gezegd graag wat meer wetenschappelijk bewijs willen zien.
Ook als ik het fout heb! Misschien wel graag zelfs. Omdat ik het een naar gezicht
vind als een paard de dupe is van een ruiter.
En wanneer ze niet correct rijden, zal ik dat ook zeggen, maar daar gaat het nu niet over!
superwoman schreef:Volgens mij beledig jij mij graag Barmat?!
runningkawa schreef:Vraag me af of ik personen ken die 100 kg wegen en rijden.
runningkawa schreef:Op pony's zie ik het ook wel eens
Maar dan heb je het over jonge meiden die toch al best groot zijn en daardoor ook al best wat gewicht hebben.
Hier hoort een ouder wat van te zeggen, omdat ik me voor kan stellen dat een kind niet altijd zelf de juiste beslissingen kan maken.
runningkawa schreef:Op pony's zie ik het ook wel eens
Maar dan heb je het over jonge meiden die toch al best groot zijn en daardoor ook al best wat gewicht hebben.
Hier hoort een ouder wat van te zeggen, omdat ik me voor kan stellen dat een kind niet altijd zelf de juiste beslissingen kan maken.
Maar echt, en dat zeg ik niet voor dit topic, ken ik geen mensen die 120 kg wegen en paardrijden.
Vraag me af of ik personen ken die 100 kg wegen en rijden.
runningkawa schreef:Nee, dat is niet goed bij een pony.
Maar daar moet een ouder ook wat van zeggen.
Wat vaak ook wel gebeurd, er is niet voor niets een topic, ben ik te groot zwaar voor mijn pony.
Ik zou verder ook wel willen weten hoe sterk de rug is.
Maar dan wel verklaard door een DA en fysio uit meerdere klinieken.
Maar bij volwassenen, die hier in dt topiv voorbij komen zijn er niet veel mensen van boven de 120/130 en die mogen volgens die tabel gewoon rijden.
Wat volgens de tabel een pony kan dragen weet ik niet, geen idee wat bijv een B pony weegt
AikePeer schreef:volgens mij gaat dit hele topic over te zwaar zijn voor je pony/paard.
Dus niet over lichaamsbouw, dik zijn of wat dan ook. Zo lang je een paard zoekt wat voor jou geschikt is zal niemand klagen.
Mijn buurjongen ongeveer 1.85 lang en ongeveer 110 kilo reedt voorheen altijd op een arabiertje van 1.47!! Dus barmat ga mij nou niet vertellen dat alle mensen die zwaarder zijn daar rekening mee houden!!!
AikePeer schreef:volgens mij gaat dit hele topic over te zwaar zijn voor je pony/paard.
Dus niet over lichaamsbouw, dik zijn of wat dan ook. Zo lang je een paard zoekt wat voor jou geschikt is zal niemand klagen.
Barmat schreef:AikePeer schreef:volgens mij gaat dit hele topic over te zwaar zijn voor je pony/paard.
Mijn buurjongen ongeveer 1.85 lang en ongeveer 110 kilo reedt voorheen altijd op een arabiertje van 1.47!! Dus barmat ga mij nou niet vertellen dat alle mensen die zwaarder zijn daar rekening mee houden!!!
Je hebt toch wel de dierenbescherming gebeld hoop ik?![]()
Jezus, weet ik VEEL wat mensen op deze aardkloot allemaal uitvreten?
Ga mij dus even geen woorden in de mond leggen wil je....
De keren dat ik op concoursen het bloed uit de mond van het paard zag komen door het geruk en gepluk zijn ontelbaar, evenals het bonken van (dunne) ruiters omdat ze totaal niet weten hoe ze moeten zitten....