Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:02

EN DIKKE MENSEN HOUDEN NIET VAN DIT TOPIC sommige hebben het al moeilijk genoeg

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:03

Ja als je goed had gelezen had ik ook gezegd dat ik (als stevig iemand) toch ook NIET ga zeggen dat homo's niet mogen rijden laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen zijn plezier hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:05

runningkawa schreef:
Citaat:
Super woman
Want wie weet of mijn "gevoel" het goed heeft? Wie weet of een paard meer dan 20% veilig kan dragen?
(En 15 % voor een rank paard)

20 %
dat betekend dat een gemiddeld paard van ongeveer 165, die zullen ongeveer 600 kg wegen, 120 KG mag dragen.

Een paard van 170, weegt al snel 650 of meer dus al 130 KG

Dus ik snap diet hele topic niet.
Ik ken sowieso maar erg weinig mensen die boven de 100 KG wegen.
En dan nog veel minder mensen die daarvan ook nog eens paardrijden.

Dus hoeveel echt te zware mensen zullen er nu rijden op een paard wat er niet bij past?
Zo weinig, dat het aanhalen amper waard is

Eigenlijk wel ja!
Ik zie ze gelukkig niet veel.
Op kleine paardjes zie ik het nog wel eens.

Ik zou zoals eerder gezegd graag wat meer wetenschappelijk bewijs willen zien.
Ook als ik het fout heb! Misschien wel graag zelfs. Omdat ik het een naar gezicht
vind als een paard de dupe is van een ruiter.
En wanneer ze niet correct rijden, zal ik dat ook zeggen, maar daar gaat het nu niet over!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:05

superwoman schreef:
Barmat schreef:
Ho ho... dat ben ik niet met je eens!

Ik vind het per definitie aanspreken van iemand op zijn/haar uiterlijk op WELKE VORM DAN OOK niet juist.

SW wilde even wat olie op het vuur gooien door suggestief te zijn in het topic, door dergelijke uitspraken te doen. Hierdoor waarschijnlijk weer een hoop niet te zware mensen in de stress omdat ze onzeker zijn....
Omdat SW klaarblijkelijk een graad heeft verdiend in het bepalen van of iemand te dik/zwaar is voor zijn/har paard, vond ze het nodig om deze uitspraken te doen, maar dan wel zeggen: Oh nee, ik zeg niet WIE...

HOU DAN GEWOON JE MOND IN DE EERSTE PLAATS!

Of heb het lef en zeg het gewoon, dan ben je pas een flinke, nu niet.

Om het op een forum te "durven" zeggen, daar word je niet flink van hoor!
Maar jij kan moeilijk lezen en wil het graag op "de man" spelen.
Ik hou niet van dat soort spelletjes!

Spelletjes??? Wie speelt er hier nu een spelletje door eerst te roepen dat er hier echt wel mensen zijn die te zwaar zijn voor hun paard, adhv de foto's die je hebt gezien (klaarblijkelijk) en vervolgens (als er om gevraagd wordt) jezelf terugtrekken?

Wat wilde je er eigenlijk mee bereiken? Mensen zich onzeker laten voelen? Mensen kwetsen? Waarom zég je zoiets als je daarna je keutel weer intrekt?
Wat is jouw hele bedoeling hierachter, buiten jezelf als superieur op te stellen?

Spelletjes? Kom op effe zeg, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:08

Volgens mij beledig jij mij graag Barmat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:09

Op pony's zie ik het ook wel eens
Maar dan heb je het over jonge meiden die toch al best groot zijn en daardoor ook al best wat gewicht hebben.
Hier hoort een ouder wat van te zeggen, omdat ik me voor kan stellen dat een kind niet altijd zelf de juiste beslissingen kan maken.

Maar echt, en dat zeg ik niet voor dit topic, ken ik geen mensen die 120 kg wegen en paardrijden.
Vraag me af of ik personen ken die 100 kg wegen en rijden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:10

superwoman schreef:
Eigenlijk wel ja!
Ik zie ze gelukkig niet veel.
Op kleine paardjes zie ik het nog wel eens.

Ik zou zoals eerder gezegd graag wat meer wetenschappelijk bewijs willen zien.
Ook als ik het fout heb! Misschien wel graag zelfs. Omdat ik het een naar gezicht
vind als een paard de dupe is van een ruiter.
En wanneer ze niet correct rijden, zal ik dat ook zeggen, maar daar gaat het nu niet over!

Wow.... en jij bent zoooo goed? Wie geeft jou het RECHT om over een ander te oordelen? Bemoei je toch gewoon lekker met jezelf!

Ik kan ook wel gaan roepen dat ik jou dan ook van je paard zou slaan omdat je een stoelzit hebt, te ver naar achteren op de lepel hangt van je zadel en ik je armen niet juist geplaatst vind t.o.v. je lichaam....

Ik vind dit inmiddels zó kinderachtig worden... Mensen die de grootste bek hebben over een ander hebben vaak zelf een complex of daar valt vaak zelf het meest op aan te merken.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Barmat op 11-10-06 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:11

superwoman schreef:
Volgens mij beledig jij mij graag Barmat?!

Als jij dat vindt....

Ik geef je gewoon terug wat je geeft

Tanja_dB

Jeetje zeg, is het niemand bijgebracht om respectvol met anderen om te gaan?? Er breekt hier een hele rel uit, waarbij alles uit de kast wordt getrokken om de ander maar te overtuigen van je eigen gelijk. Sorry hoor, maar wat hebben homo's nou ineens weer met dit topic te maken Verward

Kunnen we niet gewoon naar elkaar luisteren, je mening geven, en respecteren dat andere mensen een andere mening hebben? Zo moeilijk lijkt dat mij niet...

Barmat

runningkawa schreef:

Ja, Mark Haha! Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:13

runningkawa schreef:
Maar dan heb je het over jonge meiden die toch al best groot zijn en daardoor ook al best wat gewicht hebben.
Hier hoort een ouder wat van te zeggen, omdat ik me voor kan stellen dat een kind niet altijd zelf de juiste beslissingen kan maken.

Dat is toch ook "gewoon" te zwaar?

Maar is dat wel rieel?

Ik zou zo graag dat willen weten. Hoe sterk is de rug van een paard?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:14

Hallo MENSEN LEER EENS LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan had je het zelf ook gezien dat het nergens op slaat bvan die homo's net zo min als van dikke mensen

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:15

het lijkt me niet meer dan normaal dat je rekening houd met je lengte en gewicht. wat als 1,70 bent ga je niet meer op een shetlander rijden en als je 70 kilo weegt ga je ook niet op een shetlander rijden dus dan kun je ook bij wat grotere paarden rekening houden met je gewicht. een paard is wel sterk maar het houd ergens op. en als je een echte paardenfan bent wil je toch niet dat je paard lijdt vanwege je gewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:16

Nee, dat is niet goed bij een pony.
Maar daar moet een ouder ook wat van zeggen.
Wat vaak ook wel gebeurd, er is niet voor niets een topic, ben ik te groot zwaar voor mijn pony.

Ik zou verder ook wel willen weten hoe sterk de rug is.
Maar dan wel verklaard door een DA en fysio uit meerdere klinieken.

Maar bij volwassenen, die hier in dt topiv voorbij komen zijn er niet veel mensen van boven de 120/130 en die mogen volgens die tabel gewoon rijden.

Wat volgens de tabel een pony kan dragen weet ik niet, geen idee wat bijv een B pony weegt Lachen

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:19

runningkawa schreef:

Maar echt, en dat zeg ik niet voor dit topic, ken ik geen mensen die 120 kg wegen en paardrijden.

Tja, ik ben ook niet al te klein voor m'n leeftijd (1.70 m & weeg plusminus 60 kg) en rij vaak op een steviggebouwde Haflinger.. Ik wilde ook wel weer eens op een ander paardje.. Maar laatst toen gingen we zonder zadel rijden, en gaf de instructeur een voetje. En toen maakte hij hierbij de opmerking "He, Jij bent zwaar, had ik niet verwacht. Dat valt tegen" Nouja.. Dat was dus niet zo'n geslaagde les meer voor mij (ik kan erg met dit soort dingen zitten, ookal stelt het niets voor)..

Dit was tevens de post omdit nog even terug te kunnen vinden..

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:22

ja mywayzidane maar ik heb ook gezegd omdat je homo bent breng jet paard geen extra lasten toe of wel!?!?
Dik zijn is nou eenmaal een emotioneel onderwerp en bij een discussie voelen mensen zich dan ook snel aangevallen.. dat blijkt hier wel!
Er wordt dan door mywayzidane gezegd laat die mensen ook lol hebben.. ow dus ongeacht of de pony eronder lijdt mogen wij mensen lol hebben??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:22

runningkawa schreef:
Nee, dat is niet goed bij een pony.
Maar daar moet een ouder ook wat van zeggen.
Wat vaak ook wel gebeurd, er is niet voor niets een topic, ben ik te groot zwaar voor mijn pony.

Ik zou verder ook wel willen weten hoe sterk de rug is.
Maar dan wel verklaard door een DA en fysio uit meerdere klinieken.

Maar bij volwassenen, die hier in dt topiv voorbij komen zijn er niet veel mensen van boven de 120/130 en die mogen volgens die tabel gewoon rijden.

Wat volgens de tabel een pony kan dragen weet ik niet, geen idee wat bijv een B pony weegt Lachen

Die tabel heb ik niet gezien.

Alleen de 20 % en 15 % sommige zelfs maar 12%

Die heb ik ook gehoord van een D.A uit de buurt, maar nooit verder op in gegaan Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:23

Ik bedoel met tabel jou 20% ding Lachen

Maar ik weet dus niet wat pony's wegen, dus kan ook niets uit rekenen Lachen

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:25

volgens mij gaat dit hele topic over te zwaar zijn voor je pony/paard.
Dus niet over lichaamsbouw, dik zijn of wat dan ook. Zo lang je een paard zoekt wat voor jou geschikt is zal niemand klagen.

Mijn buurjongen ongeveer 1.85 lang en ongeveer 110 kilo reedt voorheen altijd op een arabiertje van 1.47!! Dus barmat ga mij nou niet vertellen dat alle mensen die zwaarder zijn daar rekening mee houden!!!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:25

Ik ben van mening dat er voor (BIJNABIJNABIJNA) ieder persoon wel een paard is.

Ik wéét dat ik met mijn ong 48 kg niet mee kan praten over overgewicht, maar ik kén wel iemand die rijd met overgewicht. Maar die rijd gewoon op een leuk trekpaard, netjes aangereden. Zulke paarden bestaan ook, hoor! En daar word je nou niet snel te zwaar voor. Kijk, ik spreek nu wel over iemad met een hele grote overgewicht.. (130 kg), maar dat ook in lengte 2 meter is. Die rijd nu prima paard. Maar ook dit persoon traint en traint om wat lichter te worden, want natuurlijk wil hij ook wel eens op een paard rijden die 'anders is'. Zoveel aangereden trekpaarden zijn er niet, wat jammer is, want het zijn superstoere recreatiepaarden. Deze mensen moeten gewoon op paarden die voor hun gebouwd zijn rijden, en dan ondertussen proberen af te vallen Lachen

-x- LoveCharly

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:26

Als je goed had gelezen had je ook gemerkt dat het niet zo bedoeld is tegen over homo's maar jullie (sommige) praten ook zo over dikke mensen. en mensen zijn echt niet achterlijk omdat je dik bent om op een ponytje te gaan zitten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:28

AikePeer schreef:
Dus niet over lichaamsbouw, dik zijn of wat dan ook. Zo lang je een paard zoekt wat voor jou geschikt is zal niemand klagen.

Mijn buurjongen ongeveer 1.85 lang en ongeveer 110 kilo reedt voorheen altijd op een arabiertje van 1.47!! Dus barmat ga mij nou niet vertellen dat alle mensen die zwaarder zijn daar rekening mee houden!!!

Je hebt toch wel de dierenbescherming gebeld hoop ik? Rolleyes

Jezus, weet ik VEEL wat mensen op deze aardkloot allemaal uitvreten?
Ga mij dus even geen woorden in de mond leggen wil je....

De keren dat ik op concoursen het bloed uit de mond van het paard zag komen door het geruk en gepluk zijn ontelbaar, evenals het bonken van (dunne) ruiters omdat ze totaal niet weten hoe ze moeten zitten....

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:29

mywayzidane lees mijn vorige post alsjeblieft even daar kun je lezen dat mensen wel zo achterlijk zijn!! Alle opmerkingen die hier gemaakt worden gaan niet over dik zijn!! maar over te zwaar voor je pony/paard dat is iets heel anders hoor!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:29

AikePeer schreef:

idd!

runningkawa: die 20% ding geeft die dan aan dat paarden maar 80 kg ofzo mogen dragen....?
Ik (mijn mening) hou alles gewoon op 20 % en 15 % hoor!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:30

Barmat schreef:
AikePeer schreef:

Je hebt toch wel de dierenbescherming gebeld hoop ik? Rolleyes

Jezus, weet ik VEEL wat mensen op deze aardkloot allemaal uitvreten?
Ga mij dus even geen woorden in de mond leggen wil je....

De keren dat ik op concoursen het bloed uit de mond van het paard zag komen door het geruk en gepluk zijn ontelbaar, evenals het bonken van (dunne) ruiters omdat ze totaal niet weten hoe ze moeten zitten....

Doe alsjeblieft niet zo sarcastisch zeg!
Ik leg jou geen woorden in de mond.. lees je eigen post is terug zou ik zeggen!