DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:08

kees2 schreef:
Mireille1970 schreef:
IK wil Tyrza ook nog even offtopic feliciteren!!

Dat mag ook gewoon on-topic hoor. Haha!

Dat doe ik tenslotte ook gewoon.

HC

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:10

Met vingerwijzing erbij HC, dat noemen we sociaal zwak. en dat vind ik jammer.

waarom iemand feliciteren, om gelijk een rechtse directe erachteraan te plaatsen ?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:13

KiWiKo schreef:
Met vingerwijzing erbij HC, dat noemen we sociaal zwak. en dat vind ik jammer.

waarom iemand feliciteren, om gelijk een rechtse directe erachteraan te plaatsen ?

Wat mij betreft was die opmerking geen rechtse directe maar een volledige misser!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:17

Opvallend trouwens dat de agressie zich tegen mij richt terwijl Goofy de vraag opperde en ik een antwoord van HorsemanPro citeerde...

Wat LDR betreft, en ook NH!! (denk aan het touwhalster en boomloos zadel), ben ik het wel met deze observatie van HorsemanPro eens trouwens.

Wat het willen winnen in dressuur en het gebruik van LDR daarvoor denk ik dat de aandacht die de vrouwen zelf richten op ringdressuur en hun presteren daarbinnen voortvloeit uit een onderliggend minderwaardigheidcomplex. Eigenlijk dus onvoldoende geemancipeerd zijn.

HC

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:19

Huertecilla schreef:
Wel gefeliciteerd, aangezien dat voor jou belangrijk is.

Trieste, denigrerende opmerking zeg! Wellicht als je je exmamen voor bitloos boscrossen hebt gehaald krijg je wel gemeende felicitaties???

Maar Tyrza; Gefeliciteerd!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:20

Huertecilla schreef:
Opvallend trouwens dat de agressie zich tegen mij richt terwijl Goofy de vraag opperde en ik een antwoord van HorsemanPro citeerde...

Wat LDR betreft, en ook NH!! (denk aan het touwhalster en boomloos zadel), ben ik het wel met deze observatie van HorsemanPro eens trouwens.

Wat het willen winnen in dressuur en het gebruik van LDR daarvoor denk ik dat de aandacht die de vrouwen zelf richten op ringdressuur en hun presteren daarbinnen voortvloeit uit een onderliggend minderwaardigheidcomplex. Eigenlijk dus onvoldoende geemancipeerd zijn.

HC

Dat geldt dan zonder uitzondering ook voor de mannen die LDR gebruiken, of de vrouwen zoals ik die winnen 0,0 belangrijk vinden en zelfs op concours gaan niet leuk vindt......................

Of dat niet? Immers, ik vind het zelfs met kaarten of backgammon leuker om te spelen dan om het winnen, winnen vind ik zo onbelangrijk...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:24

HC de agressie richt zich zeker niet tegen jou....... maar hoe ging die ook al weer.....

Je oogst wat je zaait??

Zolang jij maar om je heen blijft meppen met jouw stellingen en meningen en iedereen voor achtelijk verslijt die er anders over denkt valt er geen discussie te voeren met jou.

Jij beleefd dingen op jouw manier, maar om alle vrouwen gelijk als wezens met minderwaardigheidscomplexen te bestempelen om je eigen gelijk te halen is op zn minst raar.

Misschien moet je eens een wat positievere benadering proberen, wellicht gaan mensen dan ook LEZEN wat je schrijft... Nu is het zo dat er een hele berg mensen gelijk doorklikken als jouw naam erbij staat omdat men het OF onzin OF onaangenaam vind.... terwijl de boodschap helemaal niet onaangenaam hoeft te zijn.

Jouw felicitatiepost naar Tyrza is daar dus een heel duidelijk voorbeeld van

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:24

Ik ben het eindelijk met HC eens!!!!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:30

Huertecilla schreef:

Als vrouwen nu al zo goed kunnen presteren in de dresuursport, zo goed kunnen rijden en zo deskundig paarden op kunnen leiden, moet je nagaan hoe goed ze zouden zijn als ze niet meer gehinderd werden door een minderwaardigheidscomplex en onvoldoende emancipatie. Nu is al het overgrote deel in de wereldranglijst vrouw, maar dan zouden er helemaal geen mannen meer voorkomen op de wereldranglijst!!!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:33

Huertecilla schreef:

HC

Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity
-Martin Luther King

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:37

jasmijn78 schreef:
Huertecilla schreef:

Als vrouwen nu al zo goed kunnen presteren in de dresuursport, zo goed kunnen rijden en zo deskundig paarden op kunnen leiden, moet je nagaan hoe goed ze zouden zijn als ze niet meer gehinderd werden door een minderwaardigheidscomplex en onvoldoende emancipatie. Nu is al het overgrote deel in de wereldranglijst vrouw, maar dan zouden er helemaal geen mannen meer voorkomen op de wereldranglijst!!!

Behalve bij het springen, 10x raden waarom........... Daar komt de domme kracht van de man kijken zeker?
Voor dressuur is gevoel nodig. LDR of Klassiek maakt niets uit, het komt neer op gevoel en de band met je paard...

Wat een gezever.........

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:25

Wel knap dat we de discussie van LDR naar verschil tussen man en vrouw weten om te zetten. Gestoord

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:59

Mireille1970 schreef:
Wat een gezever.........

Hihi, misschien kunnen mannen slecht hebben dat vrouwen ergens beter in zijn? Dat ze dan gelijk een theorie of reden gaan bedenken dat het uiteindelijk toch aan de man te danken is dat vrouwen ergens beter in zijn?

Overigens komen er ook steeds meer vrouwen in de springtop. Zou dat ook door een minderwaardigheidscomplex komen? Is dat dan ook een teken van ongeemancipeerd zijn?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:01

Nee dat komt dan waarschijnlijk doordat men er in de springsport ook achter komt dat met gevoel rijden net zo belangrijk is als de power hebben om over het hout te gaan...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:38

Deze discussie gaat nergens meer over, als je het nu over gebrek aan argumenten hebt, dan is Horsemanpro.com wel het voorbeeld daarvan Gaaaap

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:45

Huertecilla schreef:
Waarom willen winnen?

Wel gefeliciteerd, aangezien dat voor jou belangrijk is.

Ach, sommigen hebben niet alle wijsheid in pacht, jij wel he, HC Haha!

Het gebak is trouwens heeeeerlijk!! Tong uitsteken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:50

HC geeft mij anders altijd wel het gevoel dat hij wel de beste wil zijn, met de meeste kennis, met de hoogste africhtingsgraad, met de beste verstandhouding met zijn paarden en ga maar door Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:52

en het is niet eens 10 over 4 AM

Tyrza

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:52

ach.... "je krijgt wat je beloont".... helaas past ie dat kennelijk alleen bij paarden toe, niet bij zijn eigen soort: de mens....

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:50

Even een berichtje van een volkomen onkundig ruiter Haha! Door deze discussie ben ik wel anders gaan denken over LDR. Ik vond het n.l. helemaal niks. Ik zou het nu nog niet toepassen (daar heb ik gewoon de deskundigheid niet voor) maar zie wel in dat het geen martelmethode is, maar één van de vele trainingsmethodes die je niet zonder begeleiding of ervaring moet doen. Net zo goed als je geen join up moet doen zonder begeleiding en ervaring.

Is dit trouwens LDR genoeg ? Knipoog

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:13

Wat ben ik blij dat al dit oeverloos heen en weer ge... toch nog iets heeft opgeleverd!! Craignethan: you made my day! Knipoog

Met dank aan de volhardende supervrouw Mireille.... Lachen

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:44

horseyfries schreef:
Wat ben ik blij dat al dit oeverloos heen en weer ge... toch nog iets heeft opgeleverd!! Craignethan: you made my day! Knipoog

Met dank aan de volhardende supervrouw Mireille.... Lachen

Idem en ik heb het al eens gezegd en ga het nog eens zeggen,Mireille namens mij en alle andere gezond nadenkende ruiters verdien jij een standbeeld!!! OK dan!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:01

Goofy44 schreef:
@QQQQ Voor het begin in een klasse van dressuur zouden ze ook een proef terrein-rijden, of een echte strand-rit of een spring concoursje vooraf verplicht moeten stellen en daarna pas de omheinde dressuur-ring in.... Pling Pling
Bij een winstpunt dressuur naar 1,20 m, bij twee winstpunten dressuur naar 1,40 m en bij vier winstpunten dressuur naar 1,60 m als opwarmertje. Pling
Dat is goed voor de onafhankelijke zit en je paard wordt er los van (als het dat niet is) ....
Het resultaat is maximaal een jaar geldig, zo niet, dan terugplaatsing in een lagere dressuur klasse.
Dat bestaat toch al? Heet dat niet eventing Verward

@Tyrza: Gefeliciteerd Haha! !

Zeg, als de meeste dressuurmannen gay zijn, geldt dat dan ook voor de meeste springvrouwen ? Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:01

Haha! Haha! Ik zal eens opletten Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:20

IIg hier een die dat vooroordeel ontkracht Haha!