Een onhaalbaar streven wel te verstaan

Ik heb het 2e filmpje erbij genomen omdat er vrij vaak opgehouden wordt in de ietwat rollende positie omdat de deinende positie zeer lastig uitzitten is.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:Zo uit het woordenboek simpelman?
Ik heb er altijd meer aan als iet uit de praktijk omschreven wordt en dan nog t liefst in gewone taal.
Als mijn paard in de deining loopt voel ik een elastische regelmatige tred waarin het paard loopt met een naar voren rekkende bovenlijnboog met een duidelijk vallend gevoel van de hals zonder dat hij uit balans raakt.
knollentuin schreef:Ja peet, dat heeft ieder paard en mens, ik heb de luxe dat ikzelf meer paarden heb en rijdt elke dag, zodat ik niet iedere keer dat ik rijdt hetzelfde heb. Het ene paard is meer links en t andere meer rechts. Dat triggert me om zelf links en rechts gelijkmatig te ontwikkelen.
Ik roep geregeld dat elke dag op je eigen paard een luxe is maar wel een grote valkuil heeft, je groeit aan elkaar daar bedoel ik mee ; paard accepteert Dingetjes van jou en jij raakt gewend aan dingetjes van je paard, als je geregeld op een ander paard stapt wordt je weer even bewust van hoe je je hulpen geeft, of jezelf scheef zit ( ik noem maar wat)
Kadankovitch schreef:knollentuin schreef:Ja peet, dat heeft ieder paard en mens, ik heb de luxe dat ikzelf meer paarden heb en rijdt elke dag, zodat ik niet iedere keer dat ik rijdt hetzelfde heb. Het ene paard is meer links en t andere meer rechts. Dat triggert me om zelf links en rechts gelijkmatig te ontwikkelen.
Ik roep geregeld dat elke dag op je eigen paard een luxe is maar wel een grote valkuil heeft, je groeit aan elkaar daar bedoel ik mee ; paard accepteert Dingetjes van jou en jij raakt gewend aan dingetjes van je paard, als je geregeld op een ander paard stapt wordt je weer even bewust van hoe je je hulpen geeft, of jezelf scheef zit ( ik noem maar wat)
U bent in vorm vandaag!!!! Mij zomaar het gras voor de voeten wegmaaien. Maar Ik zou Kadankovitch niet zijn, had ik er niets aan toe te voegen: Het eigen paard geeft de ruiter het voordeel, tegenover de persoon die afhankelijk is van paarden van andere eigenaren, dat hij/zij ongestoord door kan werken aan zijn haar ontwikkeling. Heeft men het geluk meerdere rijdieren te hebben, dan is men ook minder afhankelijk van het welbevinden van één paard. Meer dieren maakt dus gelukkiger
Kadankovitch schreef:knollentuin schreef:Ja peet, dat heeft ieder paard en mens, ik heb de luxe dat ikzelf meer paarden heb en rijdt elke dag, zodat ik niet iedere keer dat ik rijdt hetzelfde heb. Het ene paard is meer links en t andere meer rechts. Dat triggert me om zelf links en rechts gelijkmatig te ontwikkelen.
U bent in vorm vandaag!!!! Mij zomaar het gras voor de voeten wegmaaien. Maar Ik zou Kadankovitch niet zijn, had ik er niets aan toe te voegen: Het eigen paard geeft de ruiter het voordeel, tegenover de persoon die afhankelijk is van paarden van andere eigenaren, dat hij/zij ongestoord door kan werken aan zijn haar ontwikkeling. Heeft men het geluk meerdere rijdieren te hebben, dan is men ook minder afhankelijk van het welbevinden van één paard. Meer dieren maakt dus gelukkiger
Picasso schreef:Ik lees graag posts van Sizzle en Kadankovitch; dank jullie (!!!!), ik heb er erg veel aan.Over de zadels: ik rijd al jaren verschillende dieren met KN (weleens een uitstapje gemaakt naar Kieffer, Sommer Diplomat en Passier), maar merk dat ik de laatste tijd niet meer lekker zit in het zadel; leeftijd? Zadels worden overigens regelmatig nagekeken en aangepast waar nodig.