Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:53

Perfectie is hooguit een streven :j
Een onhaalbaar streven wel te verstaan :D

Ik heb het 2e filmpje erbij genomen omdat er vrij vaak opgehouden wordt in de ietwat rollende positie omdat de deinende positie zeer lastig uitzitten is.

_Marinke_

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:06

Oh jeej, lastig uit te zitten, in welke zin? Mijn paard is in een normale arbeidsdraf al lastig uit te zitten. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:12

De maximale bewegingsuitslag van de paardenromp in zowel de opwaartse als neerwaartse beweging :D

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:13

marinke... heb met een grote smile de deining in zn rug bekeken op t filmpje... dus kan dr iets bij indenken. Er voor zorgen dat je zelf fit en lenig bent

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:19

mooi om deze discussie etc te lezen, al blijf ik (sorry) graag anoniem.
Dagje Klimke is enorm genieten...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:47

Haha ja hij heeft zo al enorm veel beweging. Poehh uitdaging, maar als dit lukt dan moet een middendraf ook goed te doen zijn toch? Heeft een stille hoop haha!

Zal het wanneer ik weer les heb (momenteel training op laag pitje) eens aan mijn instructrice vragen of ze hier bekend mee is.

Ben heel benieuwd naar de training bij Klimke! Heb haar nog nooit real life zien rijden dus ben echt super nieuwsgierig. :j

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 05:15

dehnen:
oprekken; rekken; spannen; opspannen; uitstrekken; verwijden; wijder maken; krammen; met een kram vastmaken; zich uitrekken
Wiktionary:
dehnen → uitrekken
dehnen → rekken, smeren, besmeren, doorsmeren, spreiden, ontvouwen, uitspreiden, uitbouwen, uitbreiden, vergroten, afwikkelen, ontrollen, uitrollen, ophouden, strekken, uitsteken, uitstrekken, verdunnen, versnijden, verwateren

=Losgelatenheid
=Voorwaarts neerwaarts

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:40

Zo uit het woordenboek simpelman?
Ik heb er altijd meer aan als iet uit de praktijk omschreven wordt en dan nog t liefst in gewone taal.
Als mijn paard in de deining loopt voel ik een elastische regelmatige tred waarin het paard loopt met een naar voren rekkende bovenlijnboog met een duidelijk vallend gevoel van de hals zonder dat hij uit balans raakt.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:31

knollentuin schreef:
Zo uit het woordenboek simpelman?
Ik heb er altijd meer aan als iet uit de praktijk omschreven wordt en dan nog t liefst in gewone taal.
Als mijn paard in de deining loopt voel ik een elastische regelmatige tred waarin het paard loopt met een naar voren rekkende bovenlijnboog met een duidelijk vallend gevoel van de hals zonder dat hij uit balans raakt.

En als ik u nu 100% gelijk geef, denkt men er dan slecht van?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:05

Zou zomaar kunnen Kadankovitch, maar dan denk ik, lekker laten denken.. :D

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:18

Minder gaan :list: denken > voelen _/-\o_ <

Afgelopen maanden in de Cr lessen zelf bijgeleerd: ik denk teveel op linkerhand, dat moet ik durven loslaten.
Komt jullie dat ook bekend voor ?, een voorkeurszijde van jezelf die paard "toevallig" ook heeft ?

(schijnt ieder "normaal" mens te doen... :)) )

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:24

Ja peet, dat heeft ieder paard en mens, ik heb de luxe dat ikzelf meer paarden heb en rijdt elke dag, zodat ik niet iedere keer dat ik rijdt hetzelfde heb. Het ene paard is meer links en t andere meer rechts. Dat triggert me om zelf links en rechts gelijkmatig te ontwikkelen.
Ik roep geregeld dat elke dag op je eigen paard een luxe is maar wel een grote valkuil heeft, je groeit aan elkaar daar bedoel ik mee ; paard accepteert Dingetjes van jou en jij raakt gewend aan dingetjes van je paard.als je geregeld op een ander paard stapt wordt je weer even bewust van hoe je je hulpen geeft, of jezelf scheef zit ( ik noem maar wat)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:10

:)*
8)7
:evaw: :evaw: :evaw: :evaw:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:12

Ach simpelman, nu reageer je wel erg simpel. Ga nou eens schrijven wat je voelt als je op een paard zit.
Geen ellenlange citaten uit een reglement geknipt en geplakt. Eigen bewoordingen en eigen taal. Dan wordt het begrijpelijk voor de normale mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:39

Ik lees graag posts van Sizzle en Kadankovitch; dank jullie (!!!!), ik heb er erg veel aan. +:)+ Over de zadels: ik rijd al jaren verschillende dieren met KN (weleens een uitstapje gemaakt naar Kieffer, Sommer Diplomat en Passier), maar merk dat ik de laatste tijd niet meer lekker zit in het zadel; leeftijd? Zadels worden overigens regelmatig nagekeken en aangepast waar nodig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-16 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:11

Ik krijg 20 oktober de k&m en de fairfax, kn ga ik ook proberen..En wil graag een Ideal dealer vinden..Dus hoop om uit te proberen!!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:18

pol1 schreef:
Ik krijg 20 oktober de k&m en de fairfax, kn ga ik ook proberen..En wil graag een Ideal dealer vinden..Dus hoop om uit te proberen!!

De Fairfax is heel apart! Je voelt duidelijk verschil. Ben benieuwd wat je er van vindt :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:22

knollentuin schreef:
Ja peet, dat heeft ieder paard en mens, ik heb de luxe dat ikzelf meer paarden heb en rijdt elke dag, zodat ik niet iedere keer dat ik rijdt hetzelfde heb. Het ene paard is meer links en t andere meer rechts. Dat triggert me om zelf links en rechts gelijkmatig te ontwikkelen.
Ik roep geregeld dat elke dag op je eigen paard een luxe is maar wel een grote valkuil heeft, je groeit aan elkaar daar bedoel ik mee ; paard accepteert Dingetjes van jou en jij raakt gewend aan dingetjes van je paard, als je geregeld op een ander paard stapt wordt je weer even bewust van hoe je je hulpen geeft, of jezelf scheef zit ( ik noem maar wat)

U bent in vorm vandaag!!!! Mij zomaar het gras voor de voeten wegmaaien. Maar Ik zou Kadankovitch niet zijn, had ik er niets aan toe te voegen: Het eigen paard geeft de ruiter het voordeel, tegenover de persoon die afhankelijk is van paarden van andere eigenaren, dat hij/zij ongestoord door kan werken aan zijn haar ontwikkeling. Heeft men het geluk meerdere rijdieren te hebben, dan is men ook minder afhankelijk van het welbevinden van één paard. Meer dieren maakt dus gelukkiger *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:29

Kadankovitch schreef:
knollentuin schreef:
Ik roep geregeld dat elke dag op je eigen paard een luxe is maar wel een grote valkuil heeft, je groeit aan elkaar daar bedoel ik mee ; paard accepteert Dingetjes van jou en jij raakt gewend aan dingetjes van je paard, als je geregeld op een ander paard stapt wordt je weer even bewust van hoe je je hulpen geeft, of jezelf scheef zit ( ik noem maar wat)

U bent in vorm vandaag!!!! Mij zomaar het gras voor de voeten wegmaaien. Maar Ik zou Kadankovitch niet zijn, had ik er niets aan toe te voegen: Het eigen paard geeft de ruiter het voordeel, tegenover de persoon die afhankelijk is van paarden van andere eigenaren, dat hij/zij ongestoord door kan werken aan zijn haar ontwikkeling. Heeft men het geluk meerdere rijdieren te hebben, dan is men ook minder afhankelijk van het welbevinden van één paard. Meer dieren maakt dus gelukkiger *\o/*

Haha en deze ga ik laten lezen aan mijn man: je kan namelijk nooit genoeg paarden hebben! *D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:39

Kadankovitch schreef:
knollentuin schreef:

Haha en deze ga ik laten lezen aan mijn man: je kan namelijk nooit genoeg paarden hebben! *D[/quote]

Hahahhahaha!!! Het feit dat ik er 3 heb ligt gewoon aan m'n man! Hij beweerd zelf anders, maar het is toch echt zo

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:41

knollentuin schreef:
Hahahhahaha!!! Het feit dat ik er 3 heb ligt gewoon aan m'n man! Hij beweerd zelf anders, maar het is toch echt zo

Waarom? }> jaagt hij je het huis uit met veel geld in de hand? Haha

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:41

Picasso schreef:
Ik lees graag posts van Sizzle en Kadankovitch; dank jullie (!!!!), ik heb er erg veel aan. +:)+ Over de zadels: ik rijd al jaren verschillende dieren met KN (weleens een uitstapje gemaakt naar Kieffer, Sommer Diplomat en Passier), maar merk dat ik de laatste tijd niet meer lekker zit in het zadel; leeftijd? Zadels worden overigens regelmatig nagekeken en aangepast waar nodig.

Nu is het wel genoeg met complimenten, dadelijk ga ik naast mijn schoenen lopen. Weet u wel hoe moeilijk dat is zonder mijn steunzolen??? :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:44

Doet me denken aan een oude meneer instructeur (gok 70+ incl bolhoed..) die ik ooit hoorde roepen tegen zijn pupil (ging over heupen meebewegen met doorzitten).

"Maar mevrouw.. u heeft toch een man? Dan weet u toch hoe u moet rijden!"

Jullie rijden wat af om te trainen voor de man zeker _O- daarom supporten ze het paardrijden ook. Soepele heupjes.. }>

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:46

Dat moet dus het standaard antwoord worden in al die topics waarin het nieuwe vriendje moeite heeft met de hobby van de betreffende Bokker :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:48

Nee, ik begon met een ruin, toen die een poos kampte met blessure na een ongelukje in de wei kwam er een nieuwe, dat moest een merrie worden van m'n man want daar heb je nog wat aan als er niet meer op gereden kan worden, - veulentje aldus man. Dus er kwam een merrie bij, die merrie bleek erg goed aldus de keurmeesters op t stamboek, dus hup veulentje gefokt! ( nou dan schiet je lekker op want niks mag weg... :+
Oudste paard is er ondertussen niet meer en is opgevolgd door... Een merrie, en m'n man zoekt al naar leuke hengsten :)F