Babootje schreef:@Cindybijl Je had zeker zelf de camera ergens neergezet.![]()
Lastig beoordelen, omdat ik je vaak ver weg rijdt. Leuk om weer eens een filmpje te beoordelen. Het rijden ziet er netjes uit; je rechterhand soms wat te streng (dat zie ik doordat je je rechterelleboog optrekt op de lange zijde). Voor jou geldt hetzelfde als bij veel anderen: je paard is "op de voorhand". Dat zie je ook goed, doordat hij bijvoorbeeld bij het halthouden meteen naar achteren "uitstapt". Ook hier geldt weer: "open" zitten, rechtop schouders naar achteren en kijken waar je heen gaat. Meer overgangen rijden (schakelen) en wat meer oefeningen (schouder voor, schouder binnenwaarts, wijken)
Haha ja! het is een probeersel, maar is inderdaad wel lastig te beoordelen zo omdat het evengoed ver weg is.
Bedankt voor je tips! Klopt wat je zegt, ik ga proberen meer de oefeningen te rijden die je aangegeven hebt, die hebben we nog helemaal niet meegepakt.
_iDj_ schreef:cindybijl schreef:Ik probeer ook wat te plaatsen en ben heel benieuwd naar feedback!
Ik zou heel graag tips en hoop dat we op de goed weg zijn..
[ Video ]
Aanvullend op eerder commentaar, zou ik je ook aanraden meer op de buiging te letten. Je paard buigt niet mee in zijn lichaam, waardoor elke wending de aanleuning stug/minder wordt (je paard hangt ook de bocht in i.p.v. rechtop). Probeer eens in een wending stelling en buiging te vragen terwijl je steeds je binnenhand mee naar voren geeft. Oftewel: meer buiging om het binnenbeen en daarin je paard uitschuiven. Ik zou veel voltes en achtjes rijden om hier aan te werken. Je kan bijvoorbeeld ook kunnen proberen voltes te vergroten met je binnenbeen, zodat je paard zijn binnenachterbeen er meer onder leert te zetten (niet vergeten je paard wel te begrenzen met je buitenteugel, zodat hij niet over het schouder weg loopt).
Bedankt! hier ga ik ook mee aan de slag, goeie tips!