Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tanuya schreef:xTitanic schreef:Hier is een foto van de eerste keer na een jaar weer met een slof
[ Afbeelding ]
Hier steekt hij zijn schouder wel uit
Ik hakken naar beneden! Naar voor kijken en laag met die handjes, niet zo streng..
Mijn beugels mogen lager maar ik voel mij beter met die lengte..
klopt er kan zeker wat veranderen. Ik zal zeggen goede begeleiding maakt echt veel verschil en als hij helemaal niet "zelf'' kan ontspannen kan je misschien een keertje een osteopaat laten komen die kijkt ook gelijk je tuig na enz. Ik heb ook veel problemen gehad met het hooft. Maar na anderhalf jaar nu dus loopt hij heerlijk! paard ziet er gezond uit! jij geeft idd zelf jou puntjes al aan maar langere beugels verbeteren je zit echt waar. Sorry ik vind dit persoonlijk ook geen fijn beeld(mond open) wel al actiever. Rijd je ook wel eens zonder slof?? Ik bedoel echt niks boos hoor.![]()
behalve deze keer. En inderdaad.. mond open..
Teddylover schreef:Misschien is het stom maar ik vind het echt zielig, er word zo aan z'n hoofd getrokken.

nienke_teun schreef:Jij bent een voorstander maar is je paard het ook,? Je paard moet er ook plezier in hebben!
[/quote]
[/quote]xvanny schreef:Sorry hoor, Maar waar slaat dit op? Denk je nu serieus dat een paard er nog plezier in heeft met hulpteugel?ik Vind persoonlijk dat als je iets bereikt met je paard dat anderen alleen met hulpteugels kunnen je toch wel beter kan rijden hoor en dat heeft inks met 'penny uitspraken' te maken? Dat is gewoon 'ook kijken of je paard er plezier in heeft'.
xvanny schreef:nienke_teun schreef:Jij bent een voorstander maar is je paard het ook,? Je paard moet er ook plezier in hebben!
Mijn mening.
[/quote]
[/quote]
M_D_H schreef:xvanny schreef:Sorry hoor, Maar waar slaat dit op? Denk je nu serieus dat een paard er nog plezier in heeft met hulpteugel?ik Vind persoonlijk dat als je iets bereikt met je paard dat anderen alleen met hulpteugels kunnen je toch wel beter kan rijden hoor en dat heeft inks met 'penny uitspraken' te maken? Dat is gewoon 'ook kijken of je paard er plezier in heeft'.
denk je uberhaubt dat een paard het leuk vindt om bereden te worden? en kijken of een paard er plezier in heeft is heel leuk een aardig, maar als dat paard gevaarlijk wordt voor de ruiter dan heeft dat paard maar even geen plezier, klaar. jammer voor hem maar helaas.
. Ik ben ook geen echte tegenstander maar meestal is het gelijk het 1ste hulpmiddel waar naar gegrepen word terwijl het probleem vaak ergens anders ligt, soms zelfs in de ruiter. ciskelover schreef:Teddylover slof is niet zielig mits correct gebruikt!
Ik heb hem ook een tijdje gebruikt nadat mijn intstructrice bijna onder mijn jonge paard lag. Was ze het helemaal zat met hem en voordat er ongelukken gingen moest paard eraan geloven. Meneer ging even iets harder volte draaien schoudertje eruit, koppie omhoog en hoppa daar kon die rennen alle kanten waar die maar heen wou. Slof er uit veiligheid aangehangen streng aangepakt en zie binnen 2 maanden, paard zonder slof paard op me pinken te rijden. Daar heeft de slof me toch mooi bij geholpen. En voor nog zulke kleine/gevaarlijke probleempjes heb ik hem nu ergens in een stoffig hoekje van me kast liggen
[/quote]
Melisding schreef:Ik ben niet tegen.
Ik rijd namelijk zelf ook wel eens met slof, want mijn merrie die loopt constant met haar hoofd in de lucht als ze geen zin heeft. En dat houdt ze dan ook twee weken vol. Geloof me iedereen wordt dit gedoe zat op den duur en iedere keer probeer ik het eerst een week zonder.
Maar als ik dan een keertje een slof om doe, dan is het probleem opgelost en kan de daarop volgende keren weer gewoon lekker naar beneden rijden zonder slof.
En owja als ze zo'n bui heeft ga ik altijd al extra veel lessen en alle lesgeefster die ik tot nu toe heb gehad, hebben me aangeraden om een keertje een slof om te doen.
leestmee schreef:Teddylover schreef:Misschien is het stom maar ik vind het echt zielig, er word zo aan z'n hoofd getrokken.
als je ergens geen verstand van hebt, geef dan ook geen commentaar.
een slof is mits correct gebruikt niet zielig.
alleen jammer van die kleine roze pennymeisjes die een slof gebruiken omdat ze denken dat het stoer staat of omdat ze denken dat ze alles zo goed weten en na een paar jaar al zooo goed kunnen rijden.
en de volwasssenen onder ons die een slof gebruiken onder het mom van geen gelul in de krul
xSlvna schreef:Ik ben tegen niks eigenlijk. Ik reed mijn draver soms met slofteugel en dubbelgebroken bitje, vaak rij ik haar met pelham en martingaal die redelijk kort afgesteld is. Nooit dat ik fotos durfde te laten maken want ojee soms was de ketting te strak, en ojee soms liep hij gedwongen, en ja dan ben je gelijk een dierenbeul![]()
Kan er ook niks aan doen dat ik een compleet naar de knoppe gereden paard heb, waarbij ik vaak het idee heb dat zijn mond geen enkele zenuw meer heeft... oftewel gewoon geen rem, geen stuur behalve als het haar net uitkomt.
We mogen niet met hulp rijden want als we hulpteugels od nodig hebben moeten we maar meer en beter lessen want ja hulp heb je eigenlijk niet nodig. Bokkers beseffen vaak niet dat niet iedereen geboren is op zz-zwaar niveau met een sportpaard onder hun reet die reageert op de ligtste druk

Apochewinta schreef:Tja - ik vind het beeld van die foto's er inderdaad niet heel mooi uit zien, maar... weet niet wat de situatie is / wat hier voorafgegaan is. Het is altijd lastig te beoordelen zo.
Echt een voorstander van hulpteugels ben ik niet, maar het kan jou én je paard echt een stapje verder helpen. Vaak is een kortdurende (paar dagen bijv.), strengere correctie effectiever dan maandenlang doortobben. Daar knap je allebei ook niet van op!
Toen ik een merrie zijwaarts wilde leren lopen, snapte ze er niets van. Ze wist niet waar ze haar benen moest laten (verwondde zichzelf). Begreep niet dat je daarin dan ook nog over de rug en ontspannen kan blijven lopen. Na twee maanden tobben, begreep ze het zijwaarts wel, maar het over de rug en ontspannen in aanleuning niet. Het was dus óf rechtuit met de juiste aanleuning óf zijwaarts 'met de kop erop'.
Toen heb ik er inderdaad 2x een slof bijgepakt. Door die slof werd ze gedwongen in de juiste houding toch zijwaarts te gaan. Toen ze dat deed, uitgebreid belonen. Het was alsof ze zuchtte: 'Oooh was dát de bedoeling? Nou snap ik het'. Geen slof meer nodig gehad. Probleem de wereld uit.
Op deze manier was de hulpteugel letterlijk een hulp voor ons!