Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ravel voelt iedere keer weer sterker aan. Hij is soepel en makkelijk in de mond. Ik ga niet nog meer van hem vragen.
NeverGiveUp schreef:Gewoon een truukje.. Welke wedstrijds ruiters dan níet?
Ja maar als je hem leert passageren op de grond met een zweepje, train je hem toch ook, traint hij toch ook zijn spieren? Wat is precies het verschil?
NeverGiveUp schreef:Ja die Marijke ken ik wel ja, maar jij vind dat dus niet helemaal kloppen omdat het dus 'maar' een truukje is.
Veulen84 schreef:Probeer maar eens: Schouderbladen naar achteren en naar elkaar toe. Ellebogen in een hoek. Dan kijk je al de helft minder naar beneden.
Voor wie autorijd is er ook nog een manier. Ga maar eens in je auto zitten (stoel rechtop, niet in hanghouding, zodat jij ook rechtop zit) en druk dan je hoofd tegen de correct afgestelde hoofdsteun.
Je zal zien dat je hele houding langer word, maar dat je ook meer gewicht gaat plaatsen op je kont.
Maar even terug ontopic. Wat zouden jullie doen met een paard dat wel veel achterbeen gebruikt en onderzet. Maar dat z'n hals te ver inbuigt. De nek is dan niet meer het hoogste punt.
bertie schreef:in de piaffe brengt hij de voorbenen iets onder de massa
ik zie een heel klein stukje passage van voren, en daar kruist hij de benen (ongeveer bij 1:50)
mooie uitgestrekte stap bij rond 2:00
tweede piaffe 2:50 - zelfde commentaar
rond de 3:00 zou je haast denken dat de achterhand iets naar binnen komt in de galop
soms heeft'tie wat van die fluffige oortjes
stelling en buiging naar rechts is gemakkelijker dan naar links.
Die wissels op ongeveer 4:00, die zij best wel verschillend. Steffen zit meer naar links, en doet meer moeite voor de wissels naar rechts. Het paard is ook steeds meer naar rechts gesteld, ook in de wissels.
Stanggebruik links-rechts is iets verschillend, bedoel je dat?