Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
minikatje schreef:Mando schreef:Maar goed, we hadden het over dikke mensen en paardrijden...
Nog iemand een nuttige aanvulling hierop.... die nog niet genoemd is...
dikke paarden die mensrijden.

manonnus schreef:en ik vind dit best wel discriminerend om te zeggen dat ze slank moeten zijn omdat het anders niet goed is voor HUN paard
Abiola schreef:Ik vind dat je nogal kort door de bocht en met weinig inlevingsvermogen hebt gepost. En dan vooral reden vier![]()
Daarnaast vind ik dat als je echt (veel) te zwaar bent voor je paard, je ook niet eerlijk bezig bent ten opzichte van dat paard. En er kunnen allerhande redenen zijn waarom iemand te zwaar is, maar het zal het paard zijn schuld vast niet zijn, dus hoeft hij de consequenties imo ook niet te dragen.
Jooon schreef:Ik vind het ook niet eerlijk tegenover het paard, maargoed sommige mensen weten niet (of ze willen niet weten) dat dat slecht is voor hun pony/paard.
MaritAriel schreef:Jooon schreef:Normale paarden 11-13% en stevigere 15%.
ik denk daar anders over
Met zadel weeg ik zo'n 52kg, gok ik.Abiola schreef:Bij mijn beste weten (niet zo'n cowgirl) zijn quarters gefokt voor de sprintsnelheid, niet als lastdier. Ik denk dat ze wel sterk zijn, maar meer dan 85 a 90 kilo (afhankelijk van zijn eigen gewicht en bespiering) lijkt me niet goed. En zeker niet als zo iemand dat paardje dan met twee gaat inrijden, maar dat is weer een ander verhaal
JunkDeLuxe schreef:Abiola schreef:Bij mijn beste weten (niet zo'n cowgirl) zijn quarters gefokt voor de sprintsnelheid, niet als lastdier. Ik denk dat ze wel sterk zijn, maar meer dan 85 a 90 kilo (afhankelijk van zijn eigen gewicht en bespiering) lijkt me niet goed. En zeker niet als zo iemand dat paardje dan met twee gaat inrijden, maar dat is weer een ander verhaal
Heb net vandaag mijn quarter gewogen..
Schoft: 1.55m
Gewicht: 476kg
85 a 90 kg is dus echt te zwaar, in mijn ogen..
JunkDeLuxe schreef:Kun je even zo een schema linken?
Abiola schreef:JunkDeLuxe schreef:Kun je even zo een schema linken?
http://www.rielklumper.nl/zadel.asp
Even een stukje naar beneden scrollen.