Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:56

themuisje schreef:
daar heb ik geen last van... maar het lijkt mij dat zei bitloos rijden wil promoten, mensen te overtuigen om het gewoon eens te proberen en niet iedereen die met bit rijd met de grond gelijk maken. dit werk averechts. en daarbij snap ik de link niet met het rijden met bit en het bedoevende niveau maargoed.

Misschien moet je eens verder kijken dan dat, want het niveau, de manier waarop deze mensen hun paarden rijden, is om te janken. Wat me vooral bijstaat van het 2e filmpje is die Z-ruiter op een mooi zwart bloedpaardje, die niet eens in het zadel zit en bij de beweging aan de teugels hangt. Ik zal zelf nooit bitloos rijden langs de weg (heb wel eens zin om het in de manege te proberen) maar ben niet tegen rijden met bit. Alleen de manier waarop...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:58

joenohoe schreef:
listiglistje schreef:
Werkte het maar het maar zo :Y) in de praktijk ervaar ik dat toch heel anders :))
Ik heb op concour een apart paard qua verschijning met goede bewegingen en mooie spulletjes
maar ik moet er ook echt voor rijden anders scoor ik echt niet, loopt het niet dan scoor ik ook niet!

Apart paard qua verschijning ? Je hebt een simpele grote vos en vrijwel dezelfde spulletjes als ik. Dus daar krijg je geen extra punten voor hoor.

HAHA, dit is geen simpele vos hoor. Je lijkt nu zeker op Arabesk, die noemt alle bruine paarden saai.
Een goed paard heeft geen kleur. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:00

Electra63 schreef:
Ik snap ook wat Arabesk probeert te zeggen, alleen overdrijft ze alles altijd en ik kan dan zo iemand niet meer serieus nemen. Op iedere vraag over ijzers/bekappen, komt Arabesk met "natuurlijk bekappen", nu weer met filmpjes van mensen die gefilmd zijn zonder dat zij dat waarschijnlijk weten.
Niet ieder paard is geschikt om bitloos mee rond te sjokken in het bos en niet iedere ruiter wilt dat.
Dat betekent niet dat alleen de paarden van Arabesk het goed hebben en nooit ziek worden enz.

Maar deze discussie gaat nu een beetje off-topic.

Jij overdrijft nu vreselijk vind ik eerlijk gezegd. Ben het niet met alles eens wat in Arabesk haar profiel staat, maar ben wel onde de indruk. Krijg overigens niet de indruk dat het enige wat Arabesk wil is dat iedereen gaat boshobbelen, snap niet daar je dat vandaan haalt, en ze zegt ook niet dat alleen haar paarden het goed hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:01

Joolien schreef:
Wat wordt er hier weer kinderachtig gedaan zeg. Gaan we nou elk stukje uit lopen melken wat iedereen zegt? Oh en Arabesk maar met zijn allen aanvallen omdat zij precies filmt wat ik bedoel? En nogmaals, als je niet ziet dat er in dat filmpje het een en ander niet klopt, dan denk ik dat je toch echt eens op je hoofd moet gaan krabben of je het allemaal wel zo eerlijk ziet?
Ik sta niet in alles achter Arabesk want ik ben niet voor bitloos rijden, maar ik ben er mee eens dat heleboel mensen hun ogen sluiten of gewoon gewend zijn aan de huidige rijerij, dat baart me zorgen...

Ach, volgens mij wilt Arabesk graag dat zij aangevallen wordt (al vind ik dat een beetje overdreven stelling), ze komt zelf een filmpje in dit topic gooien en heeft Arabesk zelf genoeg medestanders hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:02

Tendance schreef:
@ Arabesk: Sorry hoor, maar wat wil je nu met het eerste filmpje zeggen? En dan die worried eyes? Mijn paard heeft altijd worried eyes. Ook als ze gewoon in de wei staat. Zo is ze nu eenmaal geboren.
Verder zie ik geen grote drama's in het filmpje...

En dat is nu net het probleem, de meeste mensen zijn er blind voor omdat het zo gewoon is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:05

listiglistje schreef:
Air schreef:
Wat is er nou stiekem aan filmen :?
En waarom zou je het als ruiter erg vinden om je paard terug te zien op zo'n filmpje?
De enige reden die ik kan bedenken is dat de ruiter heel goed weet waar ie mee bezig is en het niet erg vind om zijn paard pijn te doen.

Het bit is 1 v/d dingen die wordt misbruikt themuisje. Zelfde als sporen.

Het is veel gemakkelijker om te beweren dat maar een klein deel zo rijdt. Terwijl dat absoluut niet de werkelijkheid is.
En zoals ze in het filmpje al zegt: er zijn veel mensen gewoon blind voor geworden.

Wat is er mis met stiekem filmen? vraag dat maar aan een advocaat :7

van mij kreeg ze een groot proces aan der broek als ik mezelf of mijn paard in een van die filmpjes zou herkennen :Y)

O ja, op wat voor grond dan ??? Je hebt geen poot om op te staan, dat zou je weten als je juridisch geschoold was. En waarom zou jij dat erg vinden als jouw paard op een filmpje zou staan, jij rijdt toch correct dus zal jij nooit in zo'n filmpje te zien zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:06

Tendance schreef:
Er zijn gewoon wetten op privacy, die hier geschonden worden hoor!
Je mag niet zomaar een filmpje van iemand anders plaatsen zonder om toestemming te vragen.

Gewoon een beschreven wet, die zegt, dat je niet zo maar iemand ongevraagd mag filmen of fotograferen.

Vertel a.u.b. (wet + relevante artikelen)... Het is een openbaar evenement...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:07

joenohoe schreef:
Electra63 schreef:
Ik snap ook wat Arabesk probeert te zeggen, alleen overdrijft ze alles altijd en ik kan dan zo iemand niet meer serieus nemen. Op iedere vraag over ijzers/bekappen, komt Arabesk met "natuurlijk bekappen", nu weer met filmpjes van mensen die gefilmd zijn zonder dat zij dat waarschijnlijk weten.
Niet ieder paard is geschikt om bitloos mee rond te sjokken in het bos en niet iedere ruiter wilt dat.
Dat betekent niet dat alleen de paarden van Arabesk het goed hebben en nooit ziek worden enz.

Maar deze discussie gaat nu een beetje off-topic.

Jij overdrijft nu vreselijk vind ik eerlijk gezegd. Ben het niet met alles eens wat in Arabesk haar profiel staat, maar ben wel onde de indruk. Krijg overigens niet de indruk dat het enige wat Arabesk wil is dat iedereen gaat boshobbelen, snap niet daar je dat vandaan haalt, en ze zegt ook niet dat alleen haar paarden het goed hebben.

Ach, overdrijven moet je met overdrijven bestrijden. :D Ik kom Arabesk zo vaak tegen in topics.
Als iemand een vraag stelt over HKO en speciaal beslag, dan komt zij weer tevoorschijn met natuurlijk bekappen. Ze zal best wel eens gelijk hebben, maar een jaar of 5 geleden stelde zij zelf nog allerlei simpele vragen op Bokt, dus om nu te kunnen stellen dat je meer verstand hebt van bijv. bekappen als een gedilpomeerde hoefsmit dat gaat er bij mij niet in.

Zoals ik al eerder stelde, de tegenstanders van bit, sporen etc. zijn vaak mislukte wedstrijdruiters.
Ik zie nl zelden iemand die Z rijdt overstappen op volstrekt bitloos etc. Nu zullen daar wel weer allerlei theorieën over komen door de bitloze brigade, maar ik geloof daar niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:09

themuisje schreef:
Aan filmen is niets stiekem :n
Maar om zomaar mensen te gaan filmen, dit te vertragen, er een zielig muziekje en een zielig tekstje bij te zetten en dan in een discussie neerkwakken zonder dat de persoon op de film hierover is ingelicht vind ik not done.
Ik ga jouw ook niet filmen terwijl je je uitkleed en daar een of ander strip filmpje van maken zonder dat je het weet. Dat heet privacy schending. En ik ben er niet zeker van of dat in dit soort gevallen ook van kracht is aangezien het een openbaar evenement is. Maar netjes is het niet.

Personen zijn niet herkenbaar op het filmpje, er is gefilmd op een openbaar evenement dus geen privacy schending. Is totaal iets anders dan iemand die zich uitkleedt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:11

Elctronica, kun je nu echt geen discussie voeren zonder zo vreselijk kinderachtig, denigrerend en veralgemeniserend te zijn? Bah, dit gaat helemaal nergens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:11

Tendance schreef:
Tussen geweldige rijkunst en bedroevend niveau zit nog al wat verschil!!!
Je plaatst dit in een forum over een bedroevend niveau en dat vind ik dit zeker niet.

Nogmaals: dat is nu net het probleem, het probleem dat jij niet ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:17

themuisje schreef:
Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dus het kan toch niet door de beugel ???

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:18

Het grote probleem is dat voor een hele hoop ruiters het beeld wat je op een gemiddelde wedstrijd ziet gewoon is. Ze kennen niet anders en weten niet beter, eigenlijk kan je het het gros niet eens kwalijk nemen. Zoals ik eerder al aangaf, klopt er imo niet veel van de verschillende opleidingen.
Van oudsher was de dressuur er om een paard in staat te stellen ons te dragen (en ook veel gebruikt tijdens oorlogen). Alle oefeningen die wij nu nog rijden hebben daar hun oorsprong. Hoe beter een paard aan de hulpen stond hoe makkelijker hij in te zetten was. Nu de dag weten een heleboel mensen niet eens waarom wij dingen doen zoals we ze doen en vooral niet de gedachte er achter. De klassieke dressuur (zoals bv de spaanse rijschool) neemt de tijd om een paard op te leiden het kost nou eenmaal tijd om spiergroepen te trainen en ook tussen de oren moet het paard het kunnen volgen.
Wat willen een hoop ruiters tegenwoordig snel het Z in want anders klopt er iets niet. Als je nu een paard koopt die keurig is opgeleid van een jaar of 10 vinden ze het al oud en als hij dan ook nog "maar" in het L of M loopt zal het wel een K knol zijn die het niet in zich heeft om hoger te komen. Laten we mekaar nou geen mietjes noemen maar zo werkt het in de paarden handel. Dit is ook een voorbeeld van het commercieel paarden wereldje.
Maar wie zegt mij dat een paard van 10 die L loopt niet correcter is gereden dan 1 van 7 die door een handige Z ruiter een punt in het Z heeft gehaald.
Ik snap niet zo goed waarom mensen altijd maar haast hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:21

Tendance schreef:
Nee! Tijdens een openbaar evenement bij ons heeft iemand foto's gemaakt en daarvan een foto gebruikt voor op zijn zakken biks.
Dit is een publicatie in het openbaar en dat mag niet!
Hij is daar toen mee naar het bedrijf gegaan en krijgt nu ieder jaar een bepaald hoeveelheid zakken biks, maar volgens de advocaat konden ze ook voor een hoger bedrag naar de rechter gaan, omdat dit schending van de privacy is en daar zelfs het plaatsen van filmpjes van anderen op internet ook bij hoort.
Ik zeg niet iets zonder voorkennis.
Ik vind het jammer, dat jij nog steeds denkt, dat ik een of ander sneu jong meisje ben ofzo...

Zie je dan echt het verschil niet ??? Die foto's zijn gebruikt voor een commercieel doel en dat is weer TOTAAL wat anders. En de rest: die advocaat moet zich echt even verdiepen in zijn vak, als het waar is wat jij zegt. Ga maar eens wat sneupen op www.rechtspraak.nl voor wat betreft uitspraken op dit gebied, dan weet je waar je het over hebt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:23

JoviBan schreef:
Elctronica, kun je nu echt geen discussie voeren zonder zo vreselijk kinderachtig, denigrerend en veralgemeniserend te zijn? Bah, dit gaat helemaal nergens over.

Jovibanana, dit topic verliep redelijk, totdat Arabesk haar filmpjes er op gooide en haar volgelingen te voorschijn kwamen. Maar ik ben niet denigrerend hoor. Als jij mijn berichten goed had gelezen, dan had je geweten dat ik ook vaak bitloos e.d. heb gereden, maar ik veroordeel niemand die wel met een bit of ijzers rijdt. Mijn 1e pony had geen ijzers, mijn 1e paard had geen ijzers, maar mijn 2e paard heeft wel ijzers. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat ieder paard verschillend is.
En ik wil best toegeven, dat ik af en toe in dit topic te ver ben gegaan, maar een aantal bokkers vraagt er ook om. Waarom dressuurruiters of wedstrijdruiters afkraken? Ik ga er van uit, dat de meeste dressuurruiters het beste willen voor hun paard. Zeker diegene die hier deelnemen in dit topic.
De meeste bokkers worden geïrriteerd omdat zij hier afgeserveerd worden als dierenbeulen.
Ik word altijd een beetje moe van mijzelf herhalen, meestal verlaat ik dan zo'n topic, maar overal zijn misstanden. In de wedstrijdsport, maar ook bij de recreatieruiters. Bij paarden die op stal staan, maar ook bij paarden die 24/7 in de wei staan (zonder dagelijkse controle, vergroeide hoeven, geen schuilmogelijkheiden voor zon of regen etc). Als je misstanden ziet, moet je ingrijpen en verder moet je iedereen in zijn/haar waarde laten. Niet alleen naturals willen en/of doen het beste voor hun paard.

En nu, ben ik verder klaar met dit topic, ik heb genoeg van deze sfeer. :wave:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:25

Japeloup schreef:
Het grote probleem is dat voor een hele hoop ruiters het beeld wat je op een gemiddelde wedstrijd ziet gewoon is. Ze kennen niet anders en weten niet beter, eigenlijk kan je het het gros niet eens kwalijk nemen. Zoals ik eerder al aangaf, klopt er imo niet veel van de verschillende opleidingen.
Van oudsher was de dressuur er om een paard in staat te stellen ons te dragen (en ook veel gebruikt tijdens oorlogen). Alle oefeningen die wij nu nog rijden hebben daar hun oorsprong. Hoe beter een paard aan de hulpen stond hoe makkelijker hij in te zetten was. Nu de dag weten een heleboel mensen niet eens waarom wij dingen doen zoals we ze doen en vooral niet de gedachte er achter. De klassieke dressuur (zoals bv de spaanse rijschool) neemt de tijd om een paard op te leiden het kost nou eenmaal tijd om spiergroepen te trainen en ook tussen de oren moet het paard het kunnen volgen.
Wat willen een hoop ruiters tegenwoordig snel het Z in want anders klopt er iets niet. Als je nu een paard koopt die keurig is opgeleid van een jaar of 10 vinden ze het al oud en als hij dan ook nog "maar" in het L of M loopt zal het wel een K knol zijn die het niet in zich heeft om hoger te komen. Laten we mekaar nou geen mietjes noemen maar zo werkt het in de paarden handel. Dit is ook een voorbeeld van het commercieel paarden wereldje.
Maar wie zegt mij dat een paard van 10 die L loopt niet correcter is gereden dan 1 van 7 die door een handige Z ruiter een punt in het Z heeft gehaald.
Ik snap niet zo goed waarom mensen altijd maar haast hebben.

Maar hier insinueer je, dat het paard die jong Z is, niet correct gereden wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:27

Bloem schreef:
Het gros van de reacties is net zo verbijsterend triest als het filmpje.
Ongelooflijk en onbegrijpelijk.

Ik sluit me geheel bij jouw woorden aan!!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:27

Tendance schreef:
@ Arabesk: Ik hoop dat je bijleest.
Ik mag toch ergens wel hopen, dat je deze mensen dan ook even goed de waarheid hebt gezegd?
Want wel al die erge dingetjes filmen, maar er niets van zeggen? Deze mensen weten toch vaak niet beter?
Als je dat niet doet dan moet je toch echt wel een hele grote paardenmishandelaarster zijn in je eigen ogen? Kun je jezelf nog wel in de spiegel aankijken?

Beste Tendance: foto in je profiel, strakke stangteugel...

Verder slaat je post echt nergens op en dat weet je best. Juist door op fora als Bokt dit soort zaken aan te snijden krijg je mensen soms aan het nadenken. Heb ook wel eens op wedstrijd tegen iemand gezegd dat ze haar paard niet zo in zijn bek moest trekken (op een nette manier), moet je kijken wat voor reactie je krijgt... Dynamiet is er niets bij. Trouwens, zolang de instructie niet veranderd, kun je het de ruiters misschien niet eens kwalijk nemen omdat ze niet beter weten. Maar om ze daar op wedstrijd op aan te spreken, terwijl dat al een stress situatie is... Niet verstandig, voor jezelf, voor de ruiter en voor het paard. Bekenden spreek ik er zelf overigens wel op aan, maar naderhand. En dan krijg je vaak van die beschaamde hoofden. En de volgende wedstrijd ? Juist.... heel vaak hetzelfde. Nee geef mij dan mijn hoefsmid maar, die ook nog Z springt met verschillende paarden. Die vent is zo verschrikkelijk relekst en zo rijdt hij zijn paarden ook, zonder troep of bitjes, en hij wint vaak alle prijzen. Zie ook Albert Voorn, die ik uiteraard minder goed ken maar zijn rijstijl en wat ik van hem gezien heb, dat lijkt ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:29

Tendance schreef:
Nee dus! Een vrouw kwam een keer langs de weg bij onze school foto's maken van naar school gaande kinderen voor haar onderzoek.
Geen gezichten te bekennen of wat dan ook, maar van sommige leerlingen kreeg ze geen toestemming om ze te gebruiken en ze moest de foto's van de rechter allemaal wissen. Ja dit is voor de rechter gekomen!

Tsjongejonge je snapt er echt niets van, de crux is dat het hier over KINDEREN gaat... die zijn helemaal beschermd.

demare_rikja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:33

ik was ook zo'n verschrikkelijke mondentrekker, die om de haverklap een tik gaf(een harde ook!) als het niet volgens plan ging.
Maar doordat mijn lieveling erg gevoelig in de mond ligt, leer ik met gewichts- en beenhulpen te rijden. Geen zweephulpen of teugelhulpen, alleen het nageven en het bij elkaar houden voor halt houden. Als ik wat meer vertrouwd ben ga ik bitloos rijden, omdat ze nog jong is lukt dit denk ik wel makkelijk om aan te leren. Je zou eens toestemmign voor een paardenblad moeten krijgen! Je kan heel erg mooi schrijven, wat prettig te lezen is. je boodschap komt superduidelijk over, en insgelijks: DOET JE PAARD 'DWAAS?' ZEKER WETEN DAT HET NIET AAN JOU LIGT?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:39

demare_rikja schreef:
ik was ook zo'n verschrikkelijke mondentrekker, die om de haverklap een tik gaf(een harde ook!) als het niet volgens plan ging.Maar doordat mijn lieveling erg gevoelig in de mond ligt, leer ik met gewichts- en beenhulpen te rijden. Geen zweephulpen of teugelhulpen, alleen het nageven en het bij elkaar houden voor halt houden. Als ik wat meer vertrouwd ben ga ik bitloos rijden, omdat ze nog jong is lukt dit denk ik wel makkelijk om aan te leren. Je zou eens toestemmign voor een paardenblad moeten krijgen! Je kan heel erg mooi schrijven, wat prettig te lezen is. je boodschap komt superduidelijk over, en insgelijks: DOET JE PAARD 'DWAAS?' ZEKER WETEN DAT HET NIET AAN JOU LIGT?

Dan was jouw niveau inderdaad bedroevend, maar tussen mondentrekker (?) en bitloos zit ook nog wel wat hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:39

listiglistje schreef:
Een jong beest van 1.80 m draaien op 10 m valt ook nog niet zo mee :Y)

Ach wat zal ik zeggen, als hij op zijn eigen benen loopt is dat geen probleem...

Electra63

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:42

Joenohoe,
Ga je na Tencence, de volgende afkatten?

PS Ik kan die stangteugel niet zo goed zien, maar Tendance rijdt met redelijk lange teugel, dus het strak staan, zal wel meevallen.

demare_rikja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:42

Electra63 schreef:
demare_rikja schreef:
ik was ook zo'n verschrikkelijke mondentrekker, die om de haverklap een tik gaf(een harde ook!) als het niet volgens plan ging.Maar doordat mijn lieveling erg gevoelig in de mond ligt, leer ik met gewichts- en beenhulpen te rijden. Geen zweephulpen of teugelhulpen, alleen het nageven en het bij elkaar houden voor halt houden. Als ik wat meer vertrouwd ben ga ik bitloos rijden, omdat ze nog jong is lukt dit denk ik wel makkelijk om aan te leren. Je zou eens toestemmign voor een paardenblad moeten krijgen! Je kan heel erg mooi schrijven, wat prettig te lezen is. je boodschap komt superduidelijk over, en insgelijks: DOET JE PAARD 'DWAAS?' ZEKER WETEN DAT HET NIET AAN JOU LIGT?

Dan was jouw niveau inderdaad bedroevend, maar tussen mondentrekker (?) en bitloos zit ook nog wel wat hoor. ;)

jaja, maar ondertussen is er wel 4 jaar voorbij :) Toch wel griezelig, van een echte beginner naar bitloos. Maar bosita is bertrouwbaa en ik durf het wel aan. Trouwens: ik doe niet mee aan dat gebeuren van dressuur en springen. alleen een enkel proefje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:43

JoviBan schreef:
themuisje schreef:
ik hoef die filmpjes niet te zien omdat ze net als alle andere filmpjes zijn. daarbij voegen ze niets toe aan deze discussie.

De filmpjes sluiten jùist aan bij deze discussie "Niveau is bedroevend...".
Wat je op de filmpjes ziet, is het niveau van tegenwoordig op wedstrijden. Deze filmpjes zijn afgelopen weekend tijdens een groot concours gemaakt.

Vreemd dat je meedoet aan een discussie (maar ja, je kwam hier in eerste instantie ook om te vertellen hoeveel puntjes je had gescoord op wedstrijd), en niet de beelden bekijkt of teksten leest die iets aan de discussie toevoegen.

Jij zegt het, ik dacht het. Maar er wordt mij hier zo langzamerhand wel een beetje teveel op de persoon gespeeld (Jasmijn78 breekt Joolien af, anderen Arabesk).