Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:53

MarcelDufour schreef:
horseyfries schreef:
Hoe zat het ook alweer met dat persoonlijk worden Mindfields? Hier ligt een hele grote uitdaging voor je.

Dat is weer als reactie op die van jou. Iedere keer dat jij met zo'n gifopmerking komt krijg je hem linea recta terug. Zonder uitzondering.

Ik herhaal slechts hetgeen jij zelf zegt: dat je geen ervaring hebt met paarden die van nature veel zweten. Sinds wanneer is dat een gifopmerking??

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:56

horseyfries schreef:
Mindfields schreef:
Nou dat weet ik niet, hij heeft namelijk wel gelijk met zijn opmerking en jij viel hem tenslotte eerst aan over zijn kennis en ervaring. You only get what you give. Je zaait wat je oogst.

Geweldig, op dezelfde manier waarop jullie met oogkleppen op naar bepaalde dingen uit de dressuur kijken, zo meet je hier ook met twee maten. Zegt veel!

MD zei zelf dat hij alleen over zijn eigen ervaring kon praten en dat hij geen paard had gehad wat veel zweette.

Hoe zat het ook alweer met on-topic discussiëren?? Gaat moeilijk als mensen sporten erbij halen die niet over het onderwerp gaan.

Ik meet niet met twee maten. MD zegt iets wat een waarheid als een koe is. Hij draait al heel lang mee in de topsport. Langer dan jij. Dat is een feit. Niet eens een persoonlijke aanval eigenlijk.

En vervolgens wordt jij weer persoonlijk en nu ook naar mij. Dat ik oogkleppen op heb etc. Wou soms dat het zo was hoor, dan hoefde ik al die ellende van de rollkur niet te zien.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:58

horseyfries schreef:
Geweldig, op dezelfde manier waarop jullie met oogkleppen op naar bepaalde dingen uit de dressuur kijken, zo meet je hier ook met twee maten. Zegt veel!
MD zei zelf dat hij alleen over zijn eigen ervaring kon praten en dat hij geen paard had gehad wat veel zweette.
Hoe zat het ook alweer met on-topic discussiëren?? Gaat moeilijk als mensen sporten erbij halen die niet over het onderwerp gaan.

Dat mijn paarden niet zo zweten komt alleen maar omdat ik ze op een manier rij waardoor ze dat niet gaan doen. Als ik wil rij ik er net zo'n mooie zweetkraag op als ieder ander. Maar dat wil ik bewust niet. Dus jouw interpretatie van wat ik schreef is niet correct.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:02

horseyfries schreef:
Ik herhaal slechts hetgeen jij zelf zegt: dat je geen ervaring hebt met paarden die van nature veel zweten. Sinds wanneer is dat een gifopmerking??

Als we dan toch de onschuld gaan spelen, wat is er mis met mijn antwoord? Letterlijk is het een waarheid als een }:0 .
Marcel Dufour schreef:
Als het om topsport gaat heb ik nog altijd busladingen meer ervaring dan jij!

horseyfries

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:05

Dat het totaal niet on-topic is misschien?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:09

MarcelDufour schreef:
horseyfries schreef:

Dat mijn paarden niet zo zweten komt alleen maar omdat ik ze op een manier rij waardoor ze dat niet gaan doen. Als ik wil rij ik er net zo'n mooie zweetkraag op als ieder ander. Maar dat wil ik bewust niet. Dus jouw interpretatie van wat ik schreef is niet correct.

Jouw eerdere schrijven was een antwoord op mijn vraag of je nooit paarden had gehad die van nature veel zweten. Heeft niets met de manier van rijden te maken, maar alles met de werking van het lichaam.
Je kunt niet weten wat "overmatig" is, als je niet weet wat normaal is voor dat bepaalde paard. Bij een paard wat nooit zweet moet je je al zorgen maken als hij een beetje nat wordt, bij een ander moet je je zorgen maken als hij NIET nat wordt....

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:12

horseyfries schreef:
Zeggen dat iemands argumenten zwakker worden is meestal een teken van eigen zwakte P..... niet echt sterk!
De enige manier waarop je kan bewijzen dat die paarden in Neumunster last hadden van hun spieren, is door bloedonderzoek. Het volgen van de proeven op internet is door iedereen te doen dus ja, ook door mij.

Suggereer niet allerlei dingen die niet hard te maken zijn. Vraag anders eens een dierenarts naar tying up en vraag of hetgeen hier gesuggereerd wordt kan.

Nee mevrouw horseyfries net als men kan beoordelen dat een paard overmatig zweet kan men zien bij toppaarden zoals Totilas dat hij werkelijk last heeft van spierverspanningen, zijn rechterachterbeen kon zich geheel niet meer ontplooien, wat niet alleen in de Piaffe duidelijk te zien was, maar ook in de stap en de galopwissels die bij de laatste serie zelfs uitaarde in een kruisgalop meerdere sprongen achter elkaar.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:17

ik moet eerlijk zeggen dat een paard gaat zweeten als hij zich druk maakt en zich opfokt en er veel spanning is. dat is mijn ervaring. soms doe je wel eens iets dat gelijk spanning oproept.het is dan de kunst omdan gelijk weer de ontspanning op te zoeken en je dan het verschil gelijk kunt merken. paard loopt dan weer lekker door de rug :o

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:18

horseyfries schreef:
Jouw eerdere schrijven was een antwoord op mijn vraag of je nooit paarden had gehad die van nature veel zweten. Heeft niets met de manier van rijden te maken, maar alles met de werking van het lichaam.
Je kunt niet weten wat "overmatig" is, als je niet weet wat normaal is voor dat bepaalde paard. Bij een paard wat nooit zweet moet je je al zorgen maken als hij een beetje nat wordt, bij een ander moet je je zorgen maken als hij NIET nat wordt....

Dat ik er nooit een gehad heb (ondanks de ruim 100 paarden die ik door mn stallen gehad heb!) bewijst al dat een paard dat dus heel makkelijk zo zweet dat het schuim er op komt, een uitzondering is. De regels worden niet gemaakt voor de uitzonderingen maar voor de gemiddelden. Er zijn sporters die een hoge testosteron waarde hebben van nature, maar toch gaan ze nat bij de dopingcontrole. Dit ondervangen ze door een onderzoek te laten doen naar deze waarden. Dan krijgen ze een attest wat hun natuurlijke waarden zijn, en daarmee voorkomen ze dus schorsingen. Als iemand een paard heeft dat buitenmatig zweet, zou hij dus een test moeten laten doen en als blijkt dat dit paard inderdaad een uitzondering is, dan kan daar ook een gele kaart mee vermeden worden indien hij bovenmatig zweet. Komt natuurlijk bij dat Friezen ook eigenlijk niet gefokt worden om dressuur mee te rijden, maar horen ze eigenlijk voor de koets met hun beharing. Kiest iemand er voor om toch wedstrijden te rijden met ze dan moet hij maar op de koop toe nemen dat de beharing er af geschoren moet worden. Net als alle wedstrijdpaarden geschoren worden.
Laatst bijgewerkt door Springert op 21-02-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:18

als ik een half uur aan de hand de piaffe train vervolgens er nog rustig een uur op rijd is er nog nauwlijks zweet te ondekken op m'n paard dan op de gebruikelijk plaatsen, onder het zadel en tussen de achter benen een beetje

mol

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:21

horseyfries schreef:
Dat het totaal niet on-topic is misschien?

Nee, dat paarden zo veel of weinig zweten is lekker on-topic! Mocht je het vergeten zijn, dit is het topic;

Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:24

Dat kwam omdat de nieuwe regels, ook daarop van toepassing zijn. Van het een komt men op het ander, omdat het een met het ander te maken heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:25

MD, en wie bracht hier het nieuwe reglement onder de aandacht over dat zweten??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:27

MarcelDufour schreef:
Trouwens, vandaag staat op de site van de FEI een update over de nieuwe regels DIE VOOR ALLE TAKKEN GELDEN (voordat we daar weer gezeur over krijgen!) En de commissie heeft o.a. bepaald dat heftig zweten van een paard ook goed gaat zijn voor een gele kaart. Net als heftig buiten adem zijn. Niet mij aanvallen er op, want ik heb het ook niet verzonnen. Het toont alleen hoe ernstig de FEI de zaak in zn totaliteit opneemt.

Even ter herinnering.... dus als dit volgens jou ook al niet on-topic was, waarom plaats je het dan in vredesnaam? :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:30

Waarom reageerde u dan juist op dat bericht?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:31

horseyfries schreef:
MD, en wie bracht hier het nieuwe reglement onder de aandacht over dat zweten??

Dan had je toen gelijk moeten zeggen dat het off-topic was, maar dat deed je niet. Sterker, je pikte het onderwerp vrolijk op en ging er zelf ook mee aan de gang.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:32

Zoals ik dus al schreef.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:34

FaberSmid schreef:
Waarom reageerde u dan juist op dat bericht?

Precies! Dit is het schoolvoorbeeld van wie een kuil graaft voor een ander, zit nooit zonder werk

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:35

FaberSmid schreef:
Zoals ik dus al schreef.

Klopt, maar toen ik het mijne aan het schrijven was, kon ik het jouwe niet lezen. Maar als we het dus allebei zeggen zal er wel waarheid in zitten.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:41

zijn de 'nieuwe' regels dan echt zo opzienbarend? lijkt me niet...

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:42

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
Zoals ik dus al schreef.

Klopt, maar toen ik het mijne aan het schrijven was, kon ik het jouwe niet lezen. Maar als we het dus allebei zeggen zal er wel waarheid in zitten.

wat fijn dat mensen toch op een lijn kunnen zitten .
eindelijk weer vrienden :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:45

Of even goeden vrienden, even een glas water pakken ik verslik me van het proesten.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:47

Michael1104 schreef:
zijn de 'nieuwe' regels dan echt zo opzienbarend? lijkt me niet...

Voor mij wel. Dat zweten reglementair geregeld gaat worden, evenals heftig ademen is voor mij best wel revolutionair.
Dat vind ik best wel iets aparts, en nooit verwacht.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:48

FaberSmid schreef:
Of even goeden vrienden, even een glas water pakken ik verslik me van het proesten.

kan je niet op je rug slaan maar armen de lucht in helpt ook :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:50

MarcelDufour schreef:

Espie schreef:
wat fijn dat mensen toch op een lijn kunnen zitten .
eindelijk weer vrienden :D

Omdat kwaad worden menselijk is, maar kwaad blijven des }:)
Laatst bijgewerkt door Springert op 21-02-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt