Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horseyfries schreef:Als je die vorige pagina's wel gelezen had had je ook kunnen zien dat ik daar op in ben gegaan, nog eens de filmpjes van Totilas en de volgens dezelfde mensen wél goed verruimende Parzival bekeken en wat bleek? Het verschil in het onderbrengen van het achterbeen tussen verzamelde draf en uitgestrekte draf (bekeken door inprint achterhoef te bekijken: achter, op of over de voorhoef?) is van Totilas GROTER dan van Parzival.
Dus jullie kunnen die mening wel hebben, maar als je op video kijkt naar het achterbeen blijkt dat hij die wel degelijk zeer goed onder brengt.
hippa schreef:Om even terug te komen op Totilas.
Is het jullie nog niet opgevallen dat hij bijv. in de uitgestrekte draf alleen zijn voorbenen verheft?
Hij verruimt absoluut niet. Waar een ander paard in de uitgestrekte draf de achterhoef ruim voorbij de voorhoefafdruk zet, presteert Totilas het om er zelfs af en toe achter te blijven! De impuls, welke nodig is om te verruimen, moet toch vanuit het achterbeen komen?? Of zie ik dat nu zo verkeerd??
En zo zijn er nog wel meer dingen die veel beter kunnen.
horseyfries schreef:Als je die vorige pagina's wel gelezen had had je ook kunnen zien dat ik daar op in ben gegaan, nog eens de filmpjes van Totilas en de volgens dezelfde mensen wél goed verruimende Parzival bekeken en wat bleek? Het verschil in het onderbrengen van het achterbeen tussen verzamelde draf en uitgestrekte draf (bekeken door inprint achterhoef te bekijken: achter, op of over de voorhoef?) is van Totilas GROTER dan van Parzival.
Dus jullie kunnen die mening wel hebben, maar als je op video kijkt naar het achterbeen blijkt dat hij die wel degelijk zeer goed onder brengt.
horseyfries schreef:San87, als hij meer omhoog ging maar niet naar voren verruimde is het ONMOGELIJK dat zijn hoefafdruk van een hoef achter zijn voorhoef naar een hoef tot twee hoeven over zijn voorhoef gaat.
Hoe leg je dat uit?
Ze staan gewoon op youtube ja, ik heb de filmpjes van het afgelopen EK in Windsor bekeken.
mickeytje schreef:Maar begrijp ik nu iets verkeerd![]()
Of denken sommige mensen dus, dat Edward zijn paard een soort spaanse kunstjes aanleert?
_San87_ schreef:mickeytje schreef:Maar begrijp ik nu iets verkeerd![]()
Of denken sommige mensen dus, dat Edward zijn paard een soort spaanse kunstjes aanleert?
In de eerste instantie dacht ik dat ja. En met mij ook andere Boktleden en hoogbekleders in de paardensport (aantal keurmeesters KWPN). En dat horende, begin ik me toch het een en ander af te vragen, kan je mij dat kwalijk nemen?
Overigens gaan we er nu vanuit dat Totilas die bewegingen uit zichzelf maakt.
Emilia schreef:ontspannen paard.
horseyfries schreef:Let wel, het gaat dus nu niet meer om het plaatsen van "verkeerde momenten", maar om het bekijken van de lengte van de pas in de gewone draf in de wending ten opzichte van de uitgestrekte draf op de diagonaal.
Ik mag een boon worden als je daar niet op kunt zien dat hij in de verzamelde draf met zijn achterhoef ver achter zijn voorhoef blijft en in de uitgestrekte draf ver erover heen reikt.
Als je dus foto's eruit wilt halen, dan moeten dat dus foto's zijn van het moment dat de achterhoef de grond raakt in de verzamelde draf en moet je dat vergelijken met het moment dat de achterhoef de grond raakt in de uitgestrekte draf.
Bandida schreef:Emilia schreef:ontspannen paard.
Ontspannen?
Moet toch zijn dat dat in dressuur wat anders wil zeggen als in het echte leven.
http://equisearch.com/horses_care/healt ... es_250.jpg