Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:27

Als je die vorige pagina's wel gelezen had had je ook kunnen zien dat ik daar op in ben gegaan, nog eens de filmpjes van Totilas en de volgens dezelfde mensen wél goed verruimende Parzival bekeken en wat bleek? Het verschil in het onderbrengen van het achterbeen tussen verzamelde draf en uitgestrekte draf (bekeken door inprint achterhoef te bekijken: achter, op of over de voorhoef?) is van Totilas GROTER dan van Parzival.
Dus jullie kunnen die mening wel hebben, maar als je op video kijkt naar het achterbeen blijkt dat hij die wel degelijk zeer goed onder brengt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:30

horseyfries schreef:
Als je die vorige pagina's wel gelezen had had je ook kunnen zien dat ik daar op in ben gegaan, nog eens de filmpjes van Totilas en de volgens dezelfde mensen wél goed verruimende Parzival bekeken en wat bleek? Het verschil in het onderbrengen van het achterbeen tussen verzamelde draf en uitgestrekte draf (bekeken door inprint achterhoef te bekijken: achter, op of over de voorhoef?) is van Totilas GROTER dan van Parzival.
Dus jullie kunnen die mening wel hebben, maar als je op video kijkt naar het achterbeen blijkt dat hij die wel degelijk zeer goed onder brengt.

Ja, klopt. Dat was met mij. En zoals ik zei, desondanks dat Totilas zijn achterbeen meer ondertreedt, maakt hij niet dusdanig meer ruimte, maar gaat hij omhoog. En dat doet Parzival niet, hij maakt wel meer ruimte in zijn gangen.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:32

hippa schreef:
Om even terug te komen op Totilas.
Is het jullie nog niet opgevallen dat hij bijv. in de uitgestrekte draf alleen zijn voorbenen verheft?
Hij verruimt absoluut niet. Waar een ander paard in de uitgestrekte draf de achterhoef ruim voorbij de voorhoefafdruk zet, presteert Totilas het om er zelfs af en toe achter te blijven! De impuls, welke nodig is om te verruimen, moet toch vanuit het achterbeen komen?? Of zie ik dat nu zo verkeerd??
En zo zijn er nog wel meer dingen die veel beter kunnen.

Een tijdje geleden heb ik een proef gezien, kan hem ff op youtube zoeken, en toen viel me dit ook heel erg op eigenlijk, dat ik hem niet zag verruimen?

Ik heb het dan niet over elke proef ;)

Maar toen viel me het wel eventjes op indd...

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:33

horseyfries schreef:

Ik sta open voor alle meningen :D

En vind dit allemaal eigenlijk toch wel erg interessant :D

Zou je deze twee filmpjes hier willen neerzetten?
Of kan ik ze opzoeken op youtube?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:34

San87, als hij meer omhoog ging maar niet naar voren verruimde is het ONMOGELIJK dat zijn hoefafdruk van een hoef achter zijn voorhoef naar een hoef tot twee hoeven over zijn voorhoef gaat.
Hoe leg je dat uit?

Ze staan gewoon op youtube ja, ik heb de filmpjes van het afgelopen EK in Windsor bekeken.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:38

Maar begrijp ik nu iets verkeerd :+
Of denken sommige mensen dus, dat Edward zijn paard een soort spaanse kunstjes aanleert?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:39

horseyfries schreef:
San87, als hij meer omhoog ging maar niet naar voren verruimde is het ONMOGELIJK dat zijn hoefafdruk van een hoef achter zijn voorhoef naar een hoef tot twee hoeven over zijn voorhoef gaat.
Hoe leg je dat uit?

Ze staan gewoon op youtube ja, ik heb de filmpjes van het afgelopen EK in Windsor bekeken.

Ik zie die verruiming niet. Dat heb ik eerder ook al aangegeven. En dat kan ook heel goed aan mij liggen, maar als een groot deel van dit topic hetzelfde ziet als ik, zijn we dan allemaal scheel of zie jij dingen? :o

En nee, dit is geen aanval, mocht het zo opgevat worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:41

mickeytje schreef:
Of denken sommige mensen dus, dat Edward zijn paard een soort spaanse kunstjes aanleert?

In de eerste instantie dacht ik dat ja. En met mij ook andere Boktleden en hoogbekleders in de paardensport (aantal keurmeesters KWPN). En dat horende, begin ik me toch het een en ander af te vragen, kan je mij dat kwalijk nemen?

Overigens gaan we er nu vanuit dat Totilas die bewegingen uit zichzelf maakt.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:44

_San87_ schreef:
mickeytje schreef:

In de eerste instantie dacht ik dat ja. En met mij ook andere Boktleden en hoogbekleders in de paardensport (aantal keurmeesters KWPN). En dat horende, begin ik me toch het een en ander af te vragen, kan je mij dat kwalijk nemen?

Overigens gaan we er nu vanuit dat Totilas die bewegingen uit zichzelf maakt.

Nee ik neem je niks kwalijk, integendeel, ik begon die gedachten ook te krijgen :o
Erg genoeg wel ja... Hoop gewoon dat dat niet zo is, zou me wel wat moois zijn...
En nee, ik vind het niet raar dat mensen dat soort gedachten gaan krijgen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:47

San 87, je kunt toch hopelijk zien waar de afdruk van de achtervoet terecht komt? En dan zie je toch verschil?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:48

Ja. Maar ik zie dat verschil dus niet.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:58

Ik heb net voor de "zekerheid" de winnende kür nog eens bekeken, maar de uitgestrekte draf zie ik toch echt anders.

Zijn er stilstaande beelden van Youtube hier te projecteren? Zo ja, hoe moet dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:59

Pauzeren, printscreenen en bijsnijden in paint.

Edit: Ik neem aan dat jij ziet wat ik zie? :+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:02

_San87_ schreef:
Pauzeren, printscreenen en bijsnijden in paint.

Edit: Ik neem aan dat jij ziet wat ik zie? :+

Denk het wel,
Ga bovenstaand eens uitproberen, dank je ;)

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:03

Ik denk altijd maar zo, zij zullen het wel weten. Hun rijden op het EK/ WK en wij dacht ik toch echt niet.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:05

dit topic gaat ook als een razende

ik zei nog in een oud topic van totilas, de eerste keer GP, hopen dat hij heel blijft! dat is ie nog wel, maar vergeleken met toen, weet ik niet hoe het komt dat hij nu zo extreem loopt. toen had hij veel meer rust.
net of is ie gespannen en uit ie diot zich in zijn beweging.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:07

mickeytje schreef:

Nee heeft niets te maken met Spaanse kunstjes.
Totilas heeft natuurlijk wel de aanleg om deze beweging te maken en door training kan je dat extremer maken.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:16

Bij deze foto valt het toch reuze mee? Die foto op de eerste pagina is volgens mij echt een moment opname. Ik zie hier een fijn gereden, ontspannen paard.
Afbeelding

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:17

Natuurlijk is het een momentopname, iedere foto toch?

Gaat echter ook om de filmpjes.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:17

Heb nu wel een foto in een word-doc, maar nu nog hier :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:21

Let wel, het gaat dus nu niet meer om het plaatsen van "verkeerde momenten", maar om het bekijken van de lengte van de pas in de gewone draf in de wending ten opzichte van de uitgestrekte draf op de diagonaal.
Ik mag een boon worden als je daar niet op kunt zien dat hij in de verzamelde draf met zijn achterhoef ver achter zijn voorhoef blijft en in de uitgestrekte draf ver erover heen reikt.
Als je dus foto's eruit wilt halen, dan moeten dat dus foto's zijn van het moment dat de achterhoef de grond raakt in de verzamelde draf en moet je dat vergelijken met het moment dat de achterhoef de grond raakt in de uitgestrekte draf.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:21

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:23

horseyfries schreef:
Let wel, het gaat dus nu niet meer om het plaatsen van "verkeerde momenten", maar om het bekijken van de lengte van de pas in de gewone draf in de wending ten opzichte van de uitgestrekte draf op de diagonaal.
Ik mag een boon worden als je daar niet op kunt zien dat hij in de verzamelde draf met zijn achterhoef ver achter zijn voorhoef blijft en in de uitgestrekte draf ver erover heen reikt.
Als je dus foto's eruit wilt halen, dan moeten dat dus foto's zijn van het moment dat de achterhoef de grond raakt in de verzamelde draf en moet je dat vergelijken met het moment dat de achterhoef de grond raakt in de uitgestrekte draf.

Ik heb een "prachtige" foto van de uitgestrekte draf, maar ook dat zullen wel "moment-opnamen" zijn?
Jammer, ik moet nog even uitvogelen, hoe zoiets hier neer te zetten.
Maar dat komt dus nog :+

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:24

Bandida schreef:
Emilia schreef:
ontspannen paard.

Ontspannen?
Moet toch zijn dat dat in dressuur wat anders wil zeggen als in het echte leven.
http://equisearch.com/horses_care/healt ... es_250.jpg

Nou zoek je het wel heel ver! Het gaat hier toch om het rijden en om de beweging van het paard.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:26

Modie, de discussie gaat hier nu over het wel of niet verruimen in de uitgestrekte draf van het achterbeen. Daarvoor moet je dus de paslengte vergelijken van de gewone draf met de paslengte tijdens de uitgestrekte draf van het achterbeen.
Dat bedoel ik. Al die plaatjes van een fase waarin hij zijn achterbeen intrekt en zijn voorbeen al optilt zeggen daar niets over, dus kom daar alsjeblieft niet weer mee aan. Dat is zinloos voor deze discussie.