FaberSmid schreef:Waarom anderen je eigen schrijfwijze opdringen?
PERENBOOMPIE schreef:1.Dan is het allemaal wat overzichtelijker te lezen,hou van weinig woorden met veel betekenis.
Leuk dat u ook quote en het dan ineens wel is toegestaan. Het ligt niet aan uw geheugen, maar aan overzicht behouden.
PERENBOOMPIE schreef:Professor dat gequote kun je gerust achterwege laten want ik weet zelf wel wat ik geschreven heb,heb een goed geheugen en kan het anders zelf wel na lezen in eerder geposte berichten.
FaberSmid schreef:Waarom de dooddoener wat anderen schrijven heeft geen inhoud behalve wat de persoon zelf schrijft?
PERENBOOMPIE schreef:2.Waar dat staat??

Het zal wel aan mij liggen, mijn geheugen is immers niet zo goed als die van u.
PERENBOOMPIE schreef:Ook de zinnen die je op mijn gequote citaten projecteert hebben geen inhoudt en hebben weinig toegevoegde waarden omdat je waarschijnlijk niet goed kan lezen en geen onderscheid kunt maken tussen voorbeelden en werkelijkheid.
FaberSmid schreef:Waarom zelf schrijven kort in de nek en dan eng in de hals nutteloos bestempelen?
PERENBOOMPIE schreef:3.Kort in de nek is in elkaar getrokken nekwervels,Eng in de hals is te algemeen,omschrijf dan wat je eng vindt in de hals.
?
PERENBOOMPIE schreef:Ook de anatomie van het paard hoeft u mij niet uit te leggen en uw uitspraak "eng in de hals" is ook een nutteloze uitspraak en erg algemeen,heeft iemand ooit eens geroepen en nu spreekt men hiervan of het een term is in de paardensport.
Eng in de hals,ik moet er steeds om lachen is toch geen uitspraak.
FaberSmid schreef:Kunt u mij vertellen hoe u een paard dubbel buigt? Ineens is het bij wijze van spreken, geen nutteloze uitspraak zonder termen?
PERENBOOMPIE schreef:4.Kom een keer langs dan laat ik het zien als je wilt

Bedankt voor uw uitnodiging, maar graag schriftelijk uitleg met foto's of filmpjes zou kunnen mocht u dat willen. Het gaat mij om uw theoretische uitleg, omdat ik geen flauw idee meer heb welke weg naar Rome u "3" berijden?.
PERENBOOMPIE schreef:Dat weet ik,maar dat dubbelbuigen was bij wijze van spreken om aan te tonen dat gymnastiseren cm werk is.
FaberSmid schreef:Waarom beschuldigen van citeren, was u hoog persoonlijk daar van getuige?
PERENBOOMPIE schreef:5.Is wel duidelijk aan de hand van de overige geschreven citaten.
Dus uw verdacht is het bewijs voor veroordeling? En als ik u nu zeg dat ik het net zo heb geleerd, dan citeer ik automatisch ook en ben ik dus net zo schuldig en medeplichtig? Stel u eens voor dat alles wat ruiters en hoefsmeden geleerd hebben tegenovergesteld in boeken beschreven zou staan?
PERENBOOMPIE schreef:Dit zinnetje heeft u mooi geciteerd uit een boekje,maar geloof mij ik weet echt wel het verschil tussen stelling aannemen of halslengte of lengte buiging

FaberSmid schreef:Kunt u mij de termen en verschillen van stelling, halslengte en lengte buiging in vaktaal en jip en janneke taal uitleggen?
PERENBOOMPIE schreef:6.Ja dat kan ik.
U schrijft het te kunnen maar u doet het vervolgens niet? Wat een prachtige onderbouwde inhoudelijk antwoord.
PERENBOOMPIE schreef:Dit zinnetje heeft u mooi geciteerd uit een boekje,maar geloof mij ik weet echt wel het verschil tussen stelling aannemen of halslengte of lengte buiging

FaberSmid schreef:Hoe kan het nu beide zij, volgens de termen en volgens de richtlijnen van u, horseyfries en Kadankovitch? Is het niet het een of het ander, gezien het feit dat u alle tegen de richtlijnen in schrijven?
PERENBOOMPIE schreef:7.Deze vraag is wat warrig,probeer het nog eens en dan niet in Jip en Janneke taal om deze vraag te stellen.Inhoudelijk graag.
Mijn vraag is duidelijk genoeg, probeert u de vraag nog eens te lezen.
Speciaal voor u in jip en janneke taal , hoe kan het nu beide zijn is het niet het een of het ander?
PERENBOOMPIE schreef:Inderdaad vandaar dat ik ook erbij gezet heb dat het om de richtlijnen gaat,dat is een ander woord zoals jij met bepaalde voorwaarde bedoeld.
FaberSmid schreef:U rijdt dus een paard op de hoefslag kaarsrecht, dan rijdt u dus op geen van beide handen of op welke hand rijdt u?
FaberSmid schreef:Dan rij ik dus ook de rechtgerichte paarden krom en toch rij ik de kromme paarden rechtgericht?
PERENBOOMPIE schreef:8.Dat maakt niet uit op welke hand je rechtgericht rijdt,daarom is het ook rechtgericht,pas wanneer je voor een bocht komt of voordat je een figuur gaat inzetten is het van belang
Ik zou zeggen rijd eens wat vaker op de tweede hoefslag of ga het bos in en pak lekkere lange paden,dan gaat het er toch ook niet om op welke hand je zit

U zou toch moeten weten dat een rechtgericht paard niet alleen op de lange of korte zijde rechtgericht is, maar ook in de hoeken, wendingen en figuren etc? Volgens u is een paard zo stijf als een plank rechtgericht, zonder stelling?
PERENBOOMPIE schreef:Een rechtgaand paard rijdt u dus met stelling naar binnen,sorry maar dan vergeet je dat de hoofd-en halshouding ook rechtgaand moet zijn om je paard correct op een rechte lijn te rijden,dus dat is niet goed van je als jij hem met stelling naar binnen rijdt.Oei!!
PERENBOOMPIE schreef:Bij de volgende zinnen haalt u rechtrijden op een lange zijde door elkaar en begint ineens over SB en dergelijke

Dit zijn twee heel verschillende dingen hoor.
Ik bedoel aan te geven wanneer je je paard op een rechte lijn in stelling rijdt je het dier krom rijdt,dan zal het op den duur of zijn hoofd gaan kantelen of de achterhand naar binnen gooien.Dus je bent zelf alles door elkaar aan het gooien.
FaberSmid schreef:Nu schrijft u weer nutteloos en zonder termen, eng in de hals?
PERENBOOMPIE schreef:En dan de laatste quote:
Inderdaad de nek en hals zijn 2 verschillende dingen en wat gebeurt er wanneer een ruiter teveel van voren trekt,dan worden ze kort in de nek met als gevolg daarvan om volgens de volksmond te spreken dus "eng in de Hals".
Deze heeft u vast over het hoofd niet gelezen?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 02-01-10 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt