Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babootje schreef:Je zou ook eens kunnen denken aan bijvoeren van een magnesium supplement. Wil ook nog wel eens helpen.
Ik weet niet of je uberhaupt naar voeding hebt gekeken?
knollentuin schreef:Ook verbaas ik me over hoe weinig mensen elkaar confronteren met wat ze ergens van vinden, vaak is het toch de lieve vrede bewaren en mensen maar laten gaan. Hoe zit dat?
Peetstap schreef:knollentuin schreef:Ook verbaas ik me over hoe weinig mensen elkaar confronteren met wat ze ergens van vinden, vaak is het toch de lieve vrede bewaren en mensen maar laten gaan. Hoe zit dat?
Tja alle zwijgen voor de lieve vrede ?
Heb helaas wel afgeleerd om overal mijn neus in te steken wat me niet aanstaat, daar heb je een dagtaak aan
Babootje schreef:Ik denk dat het van een so'n ervaren bijrijdster wel heel fijn is dat ze meedenkt. Zou ik zelf als eigenaar ook vinden. Magnesium is uberhaupt geen grote kostenpost en bewezen rustgevend bij paarden die - zoals die jij nu rijd - flipperig zijn in het hoofd. Als ik het zo hoor heeft die van jou dat wel. Kan zowiezo geen kwaad.
Ik geef het mijne ook nu en dan (vooral bij arbeid + vit E supplement voor de spieren) die heeft het niet zo nodig in t hoofd want daar is ie heel cool (echt bizar cool voor zon voorwaarts en volbloed gefokt paard). Ik lach me echt dood hoe snel hij alles oke vind in vergelijking met sommige andere (veel lager in het bloed staande) paarden als wij weer een wedstrijdje in de bak hebben en er zomaar een kip in de heg zit.
Ook weer snel een filmpje maken. Hals strekken gaat nu echt super en dat bewijst ook maar weer dat je eerst kracht moet opbouwen wil je dat erop kunnen zetten.
Peetstap schreef:S_en_Z:
Geef hier , naast dagelijks magnesium in frisse periode's Kamille (Matricaria chamomilla) gewoon in droge plantjes vorm bij.
bij kruidvat voor een prikkie te koop.
maralyn schreef:Met selenium zou ik niet zomaar doen.
N smalle toxische index namelijk.
Ik gebruik t wel. Máár op basis van bloed onderzoek.
Haar e was ook laag. Niet te laag zoals de selenium.
Sizzle schreef:Gisteren paard verhuist (over 2 weken gaan we zelf ook).
Vandaag gelijk even opgestapt en over het erf en ook een stuk van het erf weggereden.
Op zo'n moment is ze zoooooo braaf.
Dan is ze natuurlijk onzeker en doet dan gewoon alles op vertrouwen (en dat zit wel goed).
Haar boefjes gedrag is dus echt iets wat pas opkomt als ze op haar gemak is.
Maar als ik zie hoe relaxed ze met alles omgaat dan denk ik gelijk weer: zo'n paard moet je niet willen verkopen.
Pfff.
S_en_Z schreef:Maar magnesium en elektrolyten mogen ze best wat van hebben volgens mij (niet te veel natuurlijk). Magnesium zou ze dan dagelijks krijgen en elektrolyten alleen bij veel zweet. Alszijne oppeppertje.
Peetstap schreef:knollentuin schreef:Ook verbaas ik me over hoe weinig mensen elkaar confronteren met wat ze ergens van vinden, vaak is het toch de lieve vrede bewaren en mensen maar laten gaan. Hoe zit dat?
mhh , maar bar weinig response op jou concrete vraag.
knollentuin schreef:Rep blijft hysterisch, hij raakt van slag als de vogels gaan gillen omdat we te dicht lags hun nestjes rijden, ik probeer m uit te leggen Dat ze geen party zijn en dat ie zich druk maakt om niks, maar hij is echt bang voor ze...
knollentuin schreef:Ja maar je zegt t wel b, ik zie best vaak mensen niet echt zeggen wat ze denken of in een gesprek de discussie vermijden.
Dat kan komen doordat er best veel mensen onzeker zijn, en vaak onterecht. En idd door wat jij zegt b, het gevoel hebben dat je tegen een muur praat