Geniet daar ook echt elke dag van hoor!!!
Ben je nog wezen eten bij de plantage fre?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:Maar zag je wel hetzelfde als wat choco zag damian?
Want dat is nl precies wat ik steeds zie en waarom ik grote twijfels heb, de theorie zal best kloppen, maar die staat, eerlijk is eerlijk in elk boek, moet daar een goeroe uit Amerika voor komen om dat te vertellen? En vervolgens niet goed uit te leggen ?
De theorie avond viel volgens iemand die ik gesproken heb behoorlijk tegen, meer een wij tegen zij kamp en adelinde afkraken ( sorry maar dit komt op mij ook erg makkelijk over)
Zij zijn weggegaan.
Vandaag is Will ziek en gaat de organisatie de lessen overnemen begreep ik
ChocooPrins schreef:Ik zou ze proberen uit de state of mond te halen. Van zodra ze iets zakt terug stap. Waar ze wel meer ontspannen was. Nu heeft het dier als een gek bijna een half zittenlopen lopen lopen met de rug weg.
Citaat:En om dan achteraf te zeggen dat de Fries een totaal different horse was
S_en_Z schreef:1 van mijn vorige berichten een stuk onderstreept sanne83. Mijn doel is idd eerst ontspanning bieden op momenten dat zij spant.
Ze is gewend dat als zij spanning heeft de ruiter weerstand bied op de spanning waardoor zij meer spanning krijgt/over de kook raakt. Op dit moment kan ik eigenlijk nog maar zelden aan haar komen met been of hand want ze bouwt direct spanning op. Probeer dan wel zacht contact te behouden zonder te forceren en verder probeer ik haar gedraai gestuif en gevecht te negeren. Kwartje zal vanzelf wel vallen hoop ik.
Peetstap schreef:Vandaar mijn opmerking over de "ivoren toren"
Goede zaak dat alweer de getoonde praktijk alle mooie praatjes uit boekjes inhaalt.
Zat al tijden op goed basis trainings materiaal te wachten, het is er dus ook niet bij Wf.
Er is blijkbaar bij de kd goeroes bijzonder weinig ruimte voor een ietwat andere insteek, en de aanhangers hebben zich terug getrokken in hun eigen torentje.
Mij best hoor, geef net zoals paar andere in dit topic het signaal af om out off the box te durven denken en handelen.
Edit:
En inderdaad Vur, Ingrid en Fam. durven dat.
sanne83 schreef:S_en_Z schreef:1 van mijn vorige berichten een stuk onderstreept sanne83. Mijn doel is idd eerst ontspanning bieden op momenten dat zij spant.
Ze is gewend dat als zij spanning heeft de ruiter weerstand bied op de spanning waardoor zij meer spanning krijgt/over de kook raakt. Op dit moment kan ik eigenlijk nog maar zelden aan haar komen met been of hand want ze bouwt direct spanning op. Probeer dan wel zacht contact te behouden zonder te forceren en verder probeer ik haar gedraai gestuif en gevecht te negeren. Kwartje zal vanzelf wel vallen hoop ik.
De clinic van Will ben ik niet heen geweest. Alles wat ik goed vind aan hem, vind ik ook bij anderen mensen, maar dan beter. Ik vind hem iets te veel een één-oplossing-voor-alles-man.
damian23 schreef:Citaat:De clinic van Will ben ik niet heen geweest. Alles wat ik goed vind aan hem, vind ik ook bij anderen mensen, maar dan beter. Ik vind hem iets te veel een één-oplossing-voor-alles-man.
Alleen wonen die mensen niet in Nederland en komen ook zelden deze kant op.
damian23 schreef:sanne83 schreef:De clinic van Will ben ik niet heen geweest. Alles wat ik goed vind aan hem, vind ik ook bij anderen mensen, maar dan beter. Ik vind hem iets te veel een één-oplossing-voor-alles-man.
Alleen wonen die mensen niet in Nederland en komen ook zelden deze kant op.
knollentuin schreef:Ik ben er niet bijgeweest, maar als ik de verhalen hoor van de mensen die ik ken, wat die gezien hebben word ik er niet enthousiast van.
Wat vind jij dan van paarden die niet rad zijn en gewoon doorgereden worden damian? Heb jij dat ook gezien fcsa?
sanne83 schreef:S_en_Z schreef:1 van mijn vorige berichten een stuk onderstreept sanne83. Mijn doel is idd eerst ontspanning bieden op momenten dat zij spant.
Ik zie het nu staan inderdaad, maar ik baseerde mijn bericht op de filmpjes. Ik hoor oa. de instructeur zeggen dat het paard onder het werk uit wil komen.
Maar als ik lees dat dit paard voorheen met veel druk door spanning heen gereden werd, dan denk ik dat je al een hele grote stap verder bent![]()
Ik zou zelf nog wat meer stappen terug zetten. Honderd procent ontspanning als doel stellen. Meer consistentie geven. Niet galopperen als de draf niet ontspannen is. Niet vlak na de galop van hand veranderen en dan richting enge hoek rijden. Ik zou zelf ook niet in overkruisde galop doorrijden, dat bevestigd dat patroon alleen maar. Veel wendingen om de voorhand, veel consistentie op precies dezelfde volte, veel wijken in stap. Veel simpele gehoorzaamheidsoefeningen in stap. Ik zou de galop zelfs even helemaal laten. Als je draf goed is, dan spring ze vanzelf goed aan.
Ik zou hier zelf heel veel grondwerk in stoppen.
De clinic van Will ben ik niet heen geweest. Alles wat ik goed vind aan hem, vind ik ook bij anderen mensen, maar dan beter. Ik vind hem iets te veel een één-oplossing-voor-alles-man.