Wat een prachtig filmpje Vur. Hier kijk ik graag naar. Het ziet er allemaal zo gemakkelijk en vriendelijk uit. Paard heeft er plezier in, ruiter heeft er plezier in. Dit mag inderdaad veel hoger gescoord worden.
FCSA, gaaf!! Is je eerste les bevallen? Wanneer weer?
Wij zijn hard aan het werk met reactie op been. Dat werpt buiten al behoorlijk zijn vruchten af. Ik hoef maar even een klein beetje aan te leggen en hij gaat al draven. Hopelijk morgen in de bak hetzelfde resultaat.
Super leuk SCFA Ik wilde dat ik het lef nog had. Wilde toen ik tussen de 20-30 was altijd zo graag maar nooit gelukt. Nu durf ik niet meer
Wij gaan vandaag het frietje inspannen. Er is misschien een maraton ruiter geinteresseerd. Lange teugel en dingen achter de benen kent ze al en is flink bomproef voor haar leeftijd. Ze hebben op stal veel ervaring en een makke koudbloed om ernaast te zetten.
Leuk FCSA. Succes in Ede. Fijn Milkberry dat het zo goed gaat. Hoe simpel kan het zijn dan he? (Het zadel). Succes ook Sizzle. Maraton ruiters hebben toch vaak wel graag de wat hetere kwpn-ers. Ben benieuwd
Sizzle, succes met de verkoop, hoop dat ze het leuk gaat doen voor de wagen, wel zonde dat ze niet past in je huidige levensstijl plaatje, maar ook heel begrijpelijk. Wat op het ene moment in je leven het perfecte paard is, kan in een andere levensfase het soms net niet zijn.
Thanks voor de feedback! Dit is inderdaad in Spanje en zijn jonge paarden waar ik net op zat. En dit waren de filmpjes voor de verkoop dus met duidelijke instructie.
Puck longeren ben ik nog niet mee begonnen. Ik ken haar pas kort en ben de eerste keren voornamelijk bezig geweest met kennis maken. Samen grazen, poetsen en nog meer grazen en poetsen
Ik ben echt een mega Klimke fan! Prachtig om naar te kijken.
elisatjj
Geplaatst: 26-04-16 12:02
Hallo allemaal,
Een héle stille meelezer hier Normaal reageer ik nooit op bokt, maar ik vind het zooo jammer dat dit topic stil is gevallen! Nu kwam ik van de week deze link tegen en ik vind hem hier wel passen
Ik ben Elisa, 26 jaar en ik heb een fantastische Haflinger, Aram, van inmiddels bijna 9 jaar. Ik heb hem al ruim 5,5 jaar, gekocht als onbeleerde 3jarige en heb hem zelf alles geleerd. Hij staat al jaren 24/7 buiten in een grote kudde op een paddock Paradise waar hij dol gelukkig is met zijn paarden vrienden en heel de dag loopt te ravotten . Tot vorig jaar heb ik hem voornamelijk recreatief gereden, heb het wel altijd belangrijk gevonden dat hij zijn lichaam goed gebruikt dus veel voorwaarts-neerwaarts ook buiten! Het laatste jaar ben ik de dressuur wat serieuzer gaan oppakken, het lijkt mij namelijk heel gaaf om ooit eens met hem te starten Ik rijd hem max. 2 keer per week dressuur matig in de bak, dan blijft hij het ook leuk vinden en dat is uiteindelijk het belangrijkst, met mooi weer maken we ook nog zo'n 2 keer per week een flinke buitenrit waar hij zowiezo nooit genoeg van krijgt haha en voor de rest doe ik veel grond werk, werken aan de hand en spelen met hem.
Ik heb helaas maar weinig beeld materiaal van het rijden in de bak omdat ik meestal alleen ben, ik heb een paar fototjes van een tijdje geleden, staan nog op mijn mobiel, zal even kijken hoe ik die moet uploaden.
Zelf moet ik nog een hoop leren dus kwa commentaar heb in niet heel veel toe te voegen maar ik hoop dat er weer wat leven in het topic komt en dat misschien meer stille meelezers zich gaan melden! En het zou leuk zijn als Simpleman weer terug komt
Verder Horseware heel veel sterkte met het verlies van je mooie paard En Sizzle succes met de verkoop van jouw knappert!
Aangezien het voorwaarts-neerwaarts al goed bevestigd is vraag ik hem wat vaker iets hoger, maar blijf het afwisselen. Ben benieuwd naar wat jullie vinden en sta open voor kritiek/tips maar wees wel een beetje lief he
Houd er rekening mee dat Aram een stevige jongen is
Netjes Elisa! Dit vind ik een mooi beeld!! Je geeft zelf al aan: ik ben bezig met oppakken. Houdt ons op de hoogte!!
NotYourLine
Geplaatst: 26-04-16 21:03
Welkom Elisa! Ziet er goed uit. Het ziet eruit alsof het hem makkelijk afgaat, maar je geeft zelf aan dat je al bezig bent met wat meer oppakken. Hou ons op de hoogte inderdaad.
Vandaag hadden we echt onwijs harde wind hier vandaag, gelukkig geen sneeuw.. Maar goed, wij hebben dus gereden vandaag. Niet heel serieus, mede door de wind en doordat er nog iemand op de foto moest. Ze zweette dus ook nauwelijks.* Een stalgenootje heeft wat foto's gemaakt:
*Hoe kijken jullie eigenlijk tegen zweten aan tijdens/na het rijden? Ik merk aan Ilse dat ze sneller zweet als het warm is (10/15+ voor haar). Ze zweet vooral als ze 'moet nadenken' en we nieuwe dingen aan het doen zijn.
Spoiler: En even een feestje: m'n zadel is er! Morgen gaan we kijken of hij ook daadwerkelijk goed ligt.
Horseware
Geplaatst: 26-04-16 21:03
Fijne plaatjes van de haf
FCSA
Geplaatst: 26-04-16 21:06
Goed bezig, Elisa, fijne basis! En SarahIlse, die eerste foto is mooi gelift vanuit de schoft
Zweten tijdens het rijden doet mijn paard vrij snel (maar hij is dan ook ruim 60% volbloed, dus dun velletje etc.)
Ik heb vandaag voor het eerst bewust een JU gedaan. Ik had door het vieze weer redelijk weinig gereden en daardoor was mevrouw weer hondsbrutaal (achteruit lopen, drijgen, naar het been slaan en klemmen). Ik heb een JU gedaan tot ze schaspmak met hangende oortjes achter me aanliep en ben toen opgestegen. Geen stap verkeerd!
Nu weet ik gewoon echt zeker dat zo'n freewheeler leventje met weinig werk niet voor dit paard weggelegd is. Dat maakt de beslissing makkelijker.
Ik heb morgen contact met een springruiter, ben benieuwd wat dat oplevert.
Het tuig en de wagen vond nadame allemaal niet zo spannend, maar de staartriem was een ander verhaal. Ze heeft er werkelijk een uur lang naar geslagen en moest en zou er tegen vechten. Druipnat maar daarna gewoon nog 10 ererondjes maken op de wei na het aftuigen. Dag erna zelfde verhaal. Ik weet dat ze met het zadel ook kngeveer zo gedaan heeft dus ik ben benieuwd hoe lang ze het blijft proberen. Een beetje een heks is het wel soms
dresjoepie
Geplaatst: 27-04-16 10:19
Ziet er netjes uit Elisa
Sarah ilse Het kan ook aan het moment van de foto liggen ( dat vind ik altijd zo lastig aan foto s beoordelen)
Maar ik vind hem op je galop foto wat op de voorhand Waardoor die niet genoeg op kan galopperen Maar wat ik al zei misschien als er een halve sec later geklikt was is het weer een ander beeld
Verder likt het of je zadel aan de achterkant wat loskomt Kan dat?
Je draf foto s zijn netjes Probeer wat meer naar voren te kijken Dan wordt je houding beter!
Sizzle wat betekend JU ? Merrie s vinden dat meestal niet zo grappig idd een staartriem ed