[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:15

labionics schreef:
Ja ik zit er omdat ik het eens ben met zijn rijmethode, en jij?????

Dit is een discussietopic schat, geen HK-topic. Hier komen dus mensen die voor en tegen zijn. ;)

Kijk nog even naar de topictitel. :)*

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:31

Betteke schreef:
labionics schreef:
Ja ik zit er omdat ik het eens ben met zijn rijmethode, en jij?????

Dit is een discussietopic schat, geen HK-topic. Hier komen dus mensen die voor en tegen zijn. ;)

Kijk nog even naar de topictitel. :)*

Ik ben het eens met Betteke dat je voor en tegen mag zijn in dit topic (blijft een discussie forum)
Maar Betteke, jij mag ook wel met nieuwe dingen komen, dit hadden we al eerder gehoord ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:39

labionics schreef:
Mensen ik heb geen zin om steeds die stomme discussies aan te gaan om deze rijmethode. Net wat Bets zegt gebruik wat bij je past en als het niet meer past ga je naar een ander.
Als je paard het naar zijn zin heeft en de ruiter daarbij ook wat wil je dan nog meer
Dus vanaf nu alleen nog maar gloria berichten dat je heerlijk gereden hebt, of serieuze vragen als er iets niet lukt.@Bets idd ook heeeerlijk weer gereden, en AR gedaan (nou ja eerst AR en dan AdB)

Hier reageerde ik eigenlijk op. ;)

sjorsie

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:57

misschien een idee om een HK te openen voor de ADB 'sekte' :P ? hihi :D

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:19

Miss best een goed idee *\o/* , maar alleen als je het geen sekte meer noemt! -O-

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:35

I'm in :D

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:36

Ja doe maar

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:38

Betteke schreef:
labionics schreef:
Mensen ik heb geen zin om steeds die stomme discussies aan te gaan om deze rijmethode. Net wat Bets zegt gebruik wat bij je past en als het niet meer past ga je naar een ander.
Als je paard het naar zijn zin heeft en de ruiter daarbij ook wat wil je dan nog meer
Dus vanaf nu alleen nog maar gloria berichten dat je heerlijk gereden hebt, of serieuze vragen als er iets niet lukt.@Bets idd ook heeeerlijk weer gereden, en AR gedaan (nou ja eerst AR en dan AdB)

Hier reageerde ik eigenlijk op. ;)

Dat komt omdat er niemand komt discusieren, alleen jij komt " De Belg" op zijn persoon afkraken
Dus het leek ook een HK topic, maar ja je houdt wel mensen wakker

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:52

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:04

Groot gelijk daar kunnen jullie maar gezellig in kletsen niet dan. Daar is HK forum ook voor.
Have fun zou ik zeggen.

Labionics, mag ik heel even iets zeggen van het feit dat jij zegt dat Betteke iemand afkraakt. Ben ik niet helemaal met je eens, ze heeft ondervonden na haar ervaring met de methode van adbt dat er meer is en daar voelt ze zich beter bij. Oke ze zal hier en daar wel eens iets laten weten over de man zelf, maar dat is zij niet als enige hier in deze topic. Dat weet je zelf ook, er zijn meer mensen die iets over hem zelf zeggen.

En om nog ff te herhalen: "Net wat Bets zegt gebruik wat bij je past en als het niet meer past ga je naar een ander."

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:20

Heb het ook niet over dat ze AdB niet meer volgt, maar over haar aanval op de man zelf.
Het is haar mening over hem en die respecteer, alleen ik hoop dat zij ook mijn mening respecteert en niet steeds blijft schoppen bij alles wat ik schrijf. (heb bijna scheen beschermers nodig)
Ik reageer expres al niet meer, alleen Betteke blijft mij maar quoten
Dus sta nog steeds achter wat ik al zei.
Leer van je leermeester en als het je leermeester niet is zoek dan een ander.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:19

Ik vind het fijn om hier alle meningen te horen (voor of tegen deze methode) en waarom wel of niet.
En in het HK topic te kletsen over de vooruitgang of tegenslag van de anderen en vragen te kunnen stellen of beantwoorden.

Ik vind het nu ook duidelijk dat Betteke een hekel heeft aan AdB, ik denk niet dat dat nog tig keer herhaald hoeft te worden ;)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:31

Ach ja waar je hart van vol zit stroomt je mond van over :=

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:29

Op elke rij methode is altijd wel wat op of aan te merken. En ieder moet doen wat bij zijn eigen gevoel ligt. De 1 vind een bepaalde methode niets en iemand anders kan er veel baat bij hebben. Zeld les ik ook regelmatig volgens de AdeB methode en eigenlijk is het allemaal heel logisch.

Buikspieren en rugspieren zijn antagonisten. Als de ene spier trekt moet de andere ontspannen. Als de buikspier zich sluit moet de rugspier zich ontspannen. Als je dan weet dat een paard zijn hoofd en hals draagt met zijn rugspieren dan kun je voorstellen hoe snel dat paard hoofd en hals naar beneden brengt. Daar komt geen hulpteugel of teugeldruk aan te pas. Als dat in het juiste tempo gebeurd dan neemt dat paard de zogenaamde voorwaarts neerwaartse tendens aan. Wat leidt tot ontspanning van het paard en het doen opbouwen van de spieren. Het nageven van het paard komt dan ook niet van druk van de hand maar door het vergroot aanspannen van de buikspieren.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:56

Super mooi verwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

idd mooi verwoord stanzie

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:45

Bets schreef:
Zie het niet als verwijt mensen echt niet. Maar er zijn meerdere wegen om een paard fijn te rijden. Gelukkig zien enkele uit deze topic dat ook en die doen het ook goed zoals Renske gaat super met d'r paardjes. Kijk en die heeft ook hoog gereden, maar toen ze zo in de problemen zat heb ik haar ook geadviseerd om naar de Bodt te gaan. Waar of niet.

Thnx :D
En je hebt me idd meerdere keren op AdB gewezen toen ik problemen had met de paardjes :)
Voor Q werkt het goed, al rij ik hem minimaal in de bak, ik gebruik wel de manier van longeren voor hem.
Voor Hilde werkt het gewoon super, daar blijkt veel meer in te zitten dan ik had gedacht en voor Wis is alleen AdB niet voldoende, zij zit zichzelf zo in de weg dat dat met alleen training en daarnaast ook nog fysio niet op te lossen is, maar wel is Wis héél erg verbeterd en Mireille heeft echt een wonder verricht met Wis! Heb na de training bij Mireille echt een tijd geweldig fijn met Wis kunnen rijden, terwijl we van heel ver moesten komen want er kon toen amper nog een zadel op voor de training en ik durfde er niet eens meer op ;)
Voor Wis ga ik dus opnieuw (medisch) verder kijken, en dan een beslissing maken maar dat ligt dus niet aan de manier van rijden of dat ik niet tevreden ben, maar aan Wis zelf die om de een of andere reden zoveel stress heeft dat ze zichzelf letterlijk in de problemen werkt en de vernieling in helpt en ik denk dat als de oorzaak van die stress en pijn niet te achterhalen is dat ik niet met Wis doorga omdat ik het niet eerlijk vind om een paard dat duidelijk (spier)pijn heeft toch te dwingen om te moeten lopen.
Zo'n paard moet je niet mee willen rijden of fokken of wat dan ook, daar doe je ze echt geen plezier mee...

Ik had idd al Z1 gereden met Q op de 'gewone' manier, die beslist niet slecht was want mijn instructeur lette ook echt op het rechtrichten en veel dingen die ik bij Mireille in de les doe herken ik uit de tijd dat ik bij die man lestte, al zit er in sommige dingen juist ook weer groot verschil.

Vandaar ook dat ik niet per definitie alles wat niet-AdB is slecht vind, en op welke methode je ook rijdt zolang je je paard maar in zn waarde laat en er geen dingen van vraagt/doet die simpelweg onmogelijk zijn waarna je je frustratie's op je paard afreageerd dan zal er van mijn kant niet snel commentaar komen ;)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:04

Zo denk ik er ook over Renske, alleen heb ik hiervoor dan geen instructrices gehad die me veel konden vertellen over het rechtrichten ;)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:05

Succubi schreef:
Ik vind het fijn om hier alle meningen te horen (voor of tegen deze methode) en waarom wel of niet.
En in het HK topic te kletsen over de vooruitgang of tegenslag van de anderen en vragen te kunnen stellen of beantwoorden.

Ik vind het nu ook duidelijk dat Betteke een hekel heeft aan AdB, ik denk niet dat dat nog tig keer herhaald hoeft te worden ;)

Ja maar bekijk het ook eens van andere kant. Het is ook geen heilige of een afgod of wat dan ook, maar word zo wel vaak ook omschreven, althans zo komt het er op neer, die kant komt in deze topic namelijk ook voor ;) .
Dus het heeft twee kanten dames. :D

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:08

Renske_ schreef:
Vandaar ook dat ik niet per definitie alles wat niet-AdB is slecht vind, en op welke methode je ook rijdt zolang je je paard maar in zn waarde laat en er geen dingen van vraagt/doet die simpelweg onmogelijk zijn waarna je je frustratie's op je paard afreageerd dan zal er van mijn kant niet snel commentaar komen ;)

Precies dat bedoel ik dus ook...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:09

Naomi_Star schreef:
Zo denk ik er ook over Renske, alleen heb ik hiervoor dan geen instructrices gehad die me veel konden vertellen over het rechtrichten ;)

Nee en daarom kunnen we onze horizon ook verbreden en er nog meer van leren,

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:14

Bets schreef:
Ja maar bekijk het ook eens van andere kant. Het is ook geen heilige of een afgod of wat dan ook, maar word zo wel vaak ook omschreven, althans zo komt het er op neer, die kant komt in deze topic namelijk ook voor ;) .
Dus het heeft twee kanten dames. :D

Afgod?? Lol, ik vind het een grappige man maar dat is dan ook wel alles.
Ik les zelfs liever bij Laura, die is echt met jou bezig en AdB zelf geeft ook aan de mensen om de bak aan wat je doet en waarom. (niks mis mee maar dan liever niet van mijn centjes ;))
Maar de AdB METHODE vind ik wél geweldig!
En daarmee sluit ik andere rij methodes niet uit! Ik blijf om mij geen kijken en bekijk lessen van anderen en verdiep mij ook in andere methodes.
Maar voor het punt waar ik nú ben beland met mijn paard was AdB voor ons een uitkomst! (en de methode, niet de man zelf ;))

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:17

Nou dat is je goed recht, ging even ook om dat er hier anders gepraat werd en over de man himself. Tuurlijk hebben we hier over de ervaring met adbt. Nou die word hier toch ook besproken lijkt me. En wie of hoe het iemand vind, prima.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:21

Ik vindt het erg intressant om te lezen hoe andere over deze methode denken en hoe zij de methode ervaren.
Daardoor kunnen we zeker van elkaar leren.
@Bets: Ik ben het niet altijd eens met wat je schrijft maar Ik moet wel eerlijk zeggen dat jij je commentaar altijd wel onderbouwt.

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:13

Ja daar ben ik het mee eens Lagency! :j
Vind het ook leuk om dingen te lezen, ook over andere methodes enzo. Maar vind het dan wel erg belangrijk dat het een beetje onderbouwd is. Bijvoorbeeld over een bepaalde oefening, en waarom dat dan zo zou moeten. Dan kan je er ook iets mee.