Mijn paarden mogen ook van alles willen en van mij ook veel doen in hun eigen straatje, maar ik doe tenslotte ook niet aan paardensport
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Ah, maar Yamcha, jij doet toch ook niet aan paardensport?![]()
Mijn paarden mogen ook van alles willen en van mij ook veel doen in hun eigen straatje, maar ik doe tenslotte ook niet aan paardensport
Yamcha schreef:Huertecilla schreef:Moet het paárd eens wat willen
Zegmijn paard mág bokken, steigeren en weet ik wat, omdat ik wil dat ze vrijwillig meewerkt, en als ze niet mag protesteren, is het meewerken ook niet echt vrijwillig, wel?

Magrathea schreef:Als het trainen van een paard geen sport is, dan vraag ik me af waarom ik als ik thuis ben in coma op de bank neerval
). Geestelijke moeheid snap ik, voortdurend nadenken over wat paard doet, wat jij doet en waarom dat goed dan wel fout gaat is vermoeiend (maar wel leuk, vind ik), maar als je regelmatig paardrijdt en dan nog zo lichamelijk stuk gaat... Bizzybijtje schreef:66666066666 schreef:Eerst twijfelde ik er ook aan of paardrijden nou wel of niet een sport was.
maar nu ik op topniveau rijd met mijn nieuwe paard en ik regelmatig jonge paarden inrijd denk ik dat paardrijden wel degelijk een sport is.
Want? En wat vind je 'topniveau'?
Echt geweldig! Tuurlijk konden ze nog niet lichtrijden, dus ze zaten maar wat te stuiteren, en ze vergaten te sturen, dus al die paarden kriskras door de bak.
Nu zeggen ze niet meer dat paardrijden geen sport is...
) dan gaan paardrijden. Wat betreft je energieverbruik stelt paardrijden dus eigenlijk helemaal niets voor, ik vrees dat het paard sneller door zijn calorieën jast dan jij, in verhouding. Dat neemt overigens de voordelen van het rijden, zoals evenwicht niet weg, maar om het nu als sport op te vatten in de zin van conditie en lijn, nee ik vrees van niet. Als je graag wilt afvallen kan je je beter als stalhulp opofferen
PocoGaucha schreef:Snap ik deze post?paardrijden is voor mij een teamsport. vooral omdat er voor mij ook elke dag een half uur fietsen bijkomt, en een uur tot twee uur poep scheppen.
Froukjeloves schreef:Nou de huisarts heeft mij laatst geadviseert om iets minder met paardenSPORT bezig te zijn, aangezien ik te snel en te veel afviel(woog 47 kilo:P) maar ik rij elke dag, en ook best intensief, dus ja ik vind het wel een sport. de sport is op het paard te blijven zitten, het lukt me nog steeds al is het soms best pittig:P
michelle___ schreef:Als 't geen sport was, had het ook geen Oplympisch kader, of ben ik nou stom?
En het komt nog steeds op euroSPORT.