dus moet ik het van het verassingselement hebben..........en inderdaad beter geen goed getimede skup onder de kont dan een misplaatste zachte tik tegen de schouder........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus moet ik het van het verassingselement hebben..........Citaat:ik kan als mensje zijnde met slechts 10% van de kracht van een paard toch nooit sterker zijn dan een paard dus moet ik het van het verassingselement hebben..........
en inderdaad beter geen goed getimede skup onder de kont dan een misplaatste zachte tik tegen de schouder........
.
en voorallll ze klagen en zeuren niet

en ik ben het nog leuk gaan vinden ook, het paard idem. het levert ook altijd wel leuke blikken op en commentaar. So jij hebt een grote hond
haha
KiWiKo schreef:toeters schreef:Hoe straf je een paard dat van een ''grassprietje'' schrikt,(als het niet kleiner is) weg rent in volle galop over een kruising, en vervoilgens na 5 km eindelijk stil staat? Trekken aan de teugels heeft geen zin, ''hoo'' roepen luistert ze op dat moment ook niet naar.. ze stopt wanneer zij het wilt..
ik ben ten einde raad, durfde laatst byna niet meer op te stappen, omdat ze weg blijft rennen..
Niet naar buiten gaan totdat je het in de baan helemaal onder controle hebt
daniella74 schreef:toeters schreef:Hoe straf je een paard dat van een ''grassprietje'' schrikt,(als het niet kleiner is) weg rent in volle galop over een kruising, en vervoilgens na 5 km eindelijk stil staat? Trekken aan de teugels heeft geen zin, ''hoo'' roepen luistert ze op dat moment ook niet naar.. ze stopt wanneer zij het wilt..
ik ben ten einde raad, durfde laatst byna niet meer op te stappen, omdat ze weg blijft rennen..
Angst nooit straffen. Met een paard dat dit gedrag vertoond moet heel specifiek worden getraind in de bak op gehoorzaamheid en controle. Zolang deze twee basisvoorwaarden niet bevestigd zijn kun je niet veilig buiten rijden zonder een gevaar voor jezelf en medeweggebruikers te zijn. Vraag hulp aan een goede instructeur om dit probleem blijvend op te lossen en ga altijd met een superbraaf paard op buitenrit als je ooit weer gaat.
Dat pik echt niet. Ik zie dat zelf door dierenmishandeling.Maar dat zal vast wel wat mee vallen. Maar dat is mijn mening
pennylivurd schreef:Vind dat je paarden niet mag slaan. Mijn (vriendin) nu niet meer zij ook altijd als ze niet luisteren moest je in de neus knijpen.Omdat haar vader dat altijd zei. Ik zij er ook altijd wat van maar ze is veel te eigen wijs. Ze slaat haar pony ook en schoptDat pik echt niet. Ik zie dat zelf door dierenmishandeling.Maar dat zal vast wel wat mee vallen. Maar dat is mijn mening
KiWiKo schreef:Babico........... ga jij mij eens vertellen hoe je het volgende "geweldloos" op gaat lossen.......
je krijgt een belletje....... "mijn paard is levensgevaarlijk, wat nu??"" ik zeg breng hem maar.......
Ding slaat met 4 benen uit, komt met opengesperde bek op je afgestoven als het iets moet doen wat het niet wil...... daarnaast mag je altijd je skies aantrekken als je het dier van stal haalt, want hij gaat gewoon heen waar hij heen wil in het tempo dat hij aangeeft (gewoon een superverwende bok dus, met ook nog eens een naar dominant karakter)
Ding komt het terrein opgereden in de trailer...... je doet het deurtje open en meneer laat gelijk even woedend weten dat het hier niet van gediend is........ goed met 6 man dat dier van de wagen geladen....... en op stal gezet..... lekker met rust gelaten, hooi gegeven en laat het maar even aclimatiseren.......
maargoed de dag erop moet dat dier toch van stal af.......
Je komt aan, doet de staldeur open en heb gelijk al een hoef bijna tegen je hoofd aan......... Nou laat je je niet zomaar afbluffen en zonder al te veel spatjes verder krijg je het halster om en gaat meneer mee........ je zet het tussen de touwen om te poetsen, je bent bij de achterhand.... en krijgt een welgemikte trap tegen je bovenbeen aan...........
WAT ga jij dan doen????

sanne83 schreef:ik ga niet eens meer reageren op wel of niet slaan, daar gaan we het toch niet over eens worden![]()
Ik ben verbaasd over dit stukje:KiWiKo schreef:Babico........... ga jij mij eens vertellen hoe je het volgende "geweldloos" op gaat lossen.......
je krijgt een belletje....... "mijn paard is levensgevaarlijk, wat nu??"" ik zeg breng hem maar.......
Ding slaat met 4 benen uit, komt met opengesperde bek op je afgestoven als het iets moet doen wat het niet wil...... daarnaast mag je altijd je skies aantrekken als je het dier van stal haalt, want hij gaat gewoon heen waar hij heen wil in het tempo dat hij aangeeft (gewoon een superverwende bok dus, met ook nog eens een naar dominant karakter)
Ding komt het terrein opgereden in de trailer...... je doet het deurtje open en meneer laat gelijk even woedend weten dat het hier niet van gediend is........ goed met 6 man dat dier van de wagen geladen....... en op stal gezet..... lekker met rust gelaten, hooi gegeven en laat het maar even aclimatiseren.......
maargoed de dag erop moet dat dier toch van stal af.......
Je komt aan, doet de staldeur open en heb gelijk al een hoef bijna tegen je hoofd aan......... Nou laat je je niet zomaar afbluffen en zonder al te veel spatjes verder krijg je het halster om en gaat meneer mee........ je zet het tussen de touwen om te poetsen, je bent bij de achterhand.... en krijgt een welgemikte trap tegen je bovenbeen aan...........
WAT ga jij dan doen????
Hoe zou iemand hier nu op kunnen antwoorden. Ik weet eigenlijk niet of je dit serieus bedoelt? Zet jij echt een levensgevaarlijk paard tussen de kettingen om hem dan eens lekker te gaan poetsen en dan ben je verbaasd als het paard uithaalt als je bij de achterhand komt? Ik zie het namelijk wel vaker dat mensen dit doen, maar ik begrijp het echt niet. Als jij echt het verschil bent tussen de slager of niet, waarom ga je dan beginnen met poetsen? Lijkt me echt het laaste waar je dan aan denkt?
(ik heb in real life dit exacte geval meegemaakt, vandaar dat ik het even vraag)

.
. Zoals je weet, ga ik echt niet zo met paarden om......

maar die staat prima los stil
. Vast staan moet inderdaad over het algemeen gewoon kunnen, dat is gewoon een standaard iets
.