Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:27

superwoman schreef:
Barmat schreef:
Ik vind alleen de reacties ergerlijk en niet onderbouwd, aangezien er star en stug vastgehouden wordt aan feiten, zonder daarbij verder te kijken dan de neus lang is Knipoog

Dat is andersom nét zo......

Verklaar je nader (klaarblijkelijk vind je jezelf dus wél geweldig, nu je weer met deze one-liner komt die ik op verschillende manieren kan opvatten, behalve de goede)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:28

Barmat schreef:
Nogmaals, met 26 jaar in de paarden denk ik dat ik wel weet wat ik doe en waar ik mee bezig ben, daar heb ik geen buitenstaander voor nodig die mij "corigeert" omdat ik geen maat 34 heb.

Jij voelt dat zo. Waarom je zo opwinden, wanneer je tegen jezelf in de spiegel kunt zeggen, dat je het allemaal goed doet.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:28

nou sorry hoor barmat, maar in je laatste paar reacties laat je duidelijk merken dat je je er wel degelijk tot aangespraken voelt!

Ik heb al 10x gezegd dat ik vind dat iedereen zelf het best kan bepalen of zijn paard het gewicht aan kan en toch ga je helemaal in de tegen strijd..??
Als jij vind dat jij voor je paard goed kan inschatten wat hij kan hebben waarom voel je je dan aangesproken?
Ik en volgens mij niemand anders heeft tegen jou gezegd dat jij te zwaar zou zijn voor je paard..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:30

opala schreef:
Barmat schreef:
Nogmaals, met 26 jaar in de paarden denk ik dat ik wel weet wat ik doe en waar ik mee bezig ben, daar heb ik geen buitenstaander voor nodig die mij "corigeert" omdat ik geen maat 34 heb.

Jij voelt dat zo. Waarom je zo opwinden, wanneer je tegen jezelf in de spiegel kunt zeggen, dat je het allemaal goed doet.

Waarom? Omdat ik het niet juist vind dat mensen een oordeel hebben over mij en mijn omvang, terwijl de persoon in kwestie mij niet ként, mijn paard niet kent, mijn rijden niet kent... kortom - kortzichtig en dom.

Daarnaast vind ik dat er een hoop mensen onnodig gekwest worden in dit topic, tenminste dat kan ik mij voorstellen. Enkel en alleen omdat ze niet aan de standaard norm voldoen, waar ze het zelf ook heel moeilijk mee zullen hebben lijkt me....
Om dan suggestief dingen te zeggen als: blijf lekker troost zoeken bij elkaar en complimenten geven, terwijl ik wel degelij vind dat sommige combi's echt niet kunnen.... tja, dat vind ik denigrerend naar een ander toe.

En dan heb ik het niet over mijzelf, mij heb je er niet mee.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:32

AikePeer schreef:
nou sorry hoor barmat, maar in je laatste paar reacties laat je duidelijk merken dat je je er wel degelijk tot aangespraken voelt!

Ik heb al 10x gezegd dat ik vind dat iedereen zelf het best kan bepalen of zijn paard het gewicht aan kan en toch ga je helemaal in de tegen strijd..??
Als jij vind dat jij voor je paard goed kan inschatten wat hij kan hebben waarom voel je je dan aangesproken?
Ik en volgens mij niemand anders heeft tegen jou gezegd dat jij te zwaar zou zijn voor je paard..

Ik praat niet eens alleen voor mezelf - ik vind dat anderen behoorlijk gekwest worden als er rücksichtlos gezegd wordt: er zijn er hier een hoop die te dik zijn voor hun paard.

Dat vind ik, hoe dan ook, niet kunnen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:38

Ik ben van mening dat iedereen paard mag rijden ongeacht maat.
MAAR ik vind dat je een paard moet zoeken wat bij je past.
Als je wat slanker bent kun je makkelijker een rank en klein paardje rijden dan dat je wat zwaarder bent.
En met zwaarder bedoel ik dus niet persee dik!ook als je lang bent en daardoor wat zwaarder bent moet je daar rekening mee houden.

Ook vind ik niet dat je moet wachten tot je paard zelf aan geeft dat je TE zwaar voor hem bent want dan ben je te laat.

En barmat.. ik weet niet op wie je doelt met de zin "ik vind dat anderen behoorlijk gekwest worden als er rücksichtlos gezegd wordt: er zijn er hier een hoop die te dik zijn voor hun paard"..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:39

Barmat schreef:
Ik praat niet eens alleen voor mezelf - ik vind dat anderen behoorlijk gekwest worden als er rücksichtlos gezegd wordt: er zijn er hier een hoop die te dik zijn voor hun paard.

Correctie: Te zwaar zijn

Wanneer ik op een shet ga zitten, mogen ze van mij ook zeggen dat ik te zwaar ben......

Tevens is dit een topic waarin zulke dingen besproken mogen worden en mensen die een foto neerzetten "vragen" naar een mening.Alleen mag van jou niet zeggen dat iemand te zwaar is, want dan kwets je mensen......
Dus alleen positief commentaar gevraagd Verward

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:40

AikePeer schreef:
Ik ben van mening dat iedereen paard mag rijden ongeacht maat.
MAAR ik vind dat je een paard moet zoeken wat bij je past.
Als je wat slanker bent kun je makkelijker een rank en klein paardje rijden dan dat je wat zwaarder bent.
En met zwaarder bedoel ik dus niet persee dik!ook als je lang bent en daardoor wat zwaarder bent moet je daar rekening mee houden.

Ook vind ik niet dat je moet wachten tot je paard zelf aan geeft dat je TE zwaar voor hem bent want dan ben je te laat.

En barmat.. ik weet niet op wie je doelt met de zin "ik vind dat anderen behoorlijk gekwest worden als er rücksichtlos gezegd wordt: er zijn er hier een hoop die te dik zijn voor hun paard"..

Zoals ik al zei: dan is de circel toch weer rond? Zie jij ERGENS een dikke op een shet zitten? Of een smalle arab? Ikke niet!
En toch wordt er gezeurd... nah kom op, mensen zijn (over het algemeen) niet achterlijk!)

En de persoon die deze uitspraak deed, weet zelf wel wie ik bedoel.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:41

Ja superwomen dat idee krijg ik ook.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:42

even een post om dit terug te vinden!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:44

superwoman schreef:
Barmat schreef:

Correctie: Te zwaar zijn

Wanneer ik op een shet ga zitten, mogen ze van mij ook zeggen dat ik te zwaar ben......

Tevens is dit een topic waarin zulke dingen besproken mogen worden en mensen die een foto neerzetten "vragen" naar een mening.Alleen mag van jou niet zeggen dat iemand te zwaar is, want dan kwets je mensen......
Dus alleen positief commentaar gevraagd Verward

Te dik, te zwaar... whatever... het punt lijkt me duidelijk gemaakt.

Je mag van mij je mening geven, maar ik zie in dit hele topic, werkelijk nergens iemand die zn paard onherstelbare schade aanbrengt door er op te gaan zitten..... Sterker nog, ik zie compleet normaal gebouwde dames die zich afvragen of ze te dik zijn... kom op, hoe praat je iemand anorexia aan?

Nogmaals, als jij van mening bent dat er hier iemand te dik/zwaar is voor zn knol, heb dan het lef dat gewoon te zeggen, en niet half-half....
Nu ben je suggestief bezig en ondertussen plant je hier wel ongezouten je mening neer, zonder het beestje bij de naam te noemen...
Heb dan gewoon lef en zég het!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:46

barmat ben jij van mening dat je alleen voor een shet of smal diertje te zwaar kan zijn?
Mischien een heel dom voorbeeld maar neem nou een bodybuilder misschien drukt hij wel 300 kilo maar eens wordt het ook te zwaar voor zo'n persoon!Ik bedoel daarmee te zeggen iedereen heeft een max! Ook een paard van 1.90 alleen zal die max hoger liggen dan die van een pony van 1.40..

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:47

barmat nu spreek je jezelf tegen want net zeg je dat je vind dat dat niet gezegd mag worden omdat mensen dan gekwetst worden?!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:49

AikePeer schreef:
barmat ben jij van mening dat je alleen voor een shet of smal diertje te zwaar kan zijn?
Mischien een heel dom voorbeeld maar neem nou een bodybuilder misschien drukt hij wel 300 kilo maar eens wordt het ook te zwaar voor zo'n persoon!Ik bedoel daarmee te zeggen iedereen heeft een max! Ook een paard van 1.90 alleen zal die max hoger liggen dan die van een pony van 1.40..

Nee, ik bedoel er mee aan te geven, dat een dikker iemand zich heus wel bewust is van zijn/haar gewicht.... en DUS niet op een klein, mager of ondermaats dier gaat zitten!!!

Ik heb nog nooit een 120 kilo wegende vent op een Welsh-A zien rijden.... jij wel?
En ik stap ook niet op een paard beneden de 1.70, gewoon omdat ik dat niet prettig vind, en het paard is te klein voor mij.

Ofwel: (nu voor de duizendste keer ongeveer in dit topic)

Mensen wéten van hun gewicht/ bouw en zullen daarna handelen....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:51

AikePeer schreef:
barmat nu spreek je jezelf tegen want net zeg je dat je vind dat dat niet gezegd mag worden omdat mensen dan gekwetst worden?!

Ho ho... dat ben ik niet met je eens!

Ik vind het per definitie aanspreken van iemand op zijn/haar uiterlijk op WELKE VORM DAN OOK niet juist.

SW wilde even wat olie op het vuur gooien door suggestief te zijn in het topic, door dergelijke uitspraken te doen. Hierdoor waarschijnlijk weer een hoop niet te zware mensen in de stress omdat ze onzeker zijn....
Omdat SW klaarblijkelijk een graad heeft verdiend in het bepalen van of iemand te dik/zwaar is voor zijn/har paard, vond ze het nodig om deze uitspraken te doen, maar dan wel zeggen: Oh nee, ik zeg niet WIE...

HOU DAN GEWOON JE MOND IN DE EERSTE PLAATS!

Of heb het lef en zeg het gewoon, dan ben je pas een flinke, nu niet.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:53

Ik denk dat je wel voor jezelf spreekt nu.. dus jij wilt beweren dat er op bokt NIEMAND is die TE zwaar is voor zijn pony/paard? Omdat jij ervan overtuigd ben dat iedereen zich bewust is van zijn gewicht en van de max van zijn paard?

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:53

Ik kom hier laat binnen gevallen maar ga met Barmat mee...

En daarbij vind ik vaak als je een wat dikkere ruiter bent en je zit op een paardje (waarvan sommige vinden dat het absoluut niet kan) dat misschien die wat dikkere ruiter haar paardje/pony minder in de weg zit dan een slankere ruiter die het ritme van een paard niet kan vinden of gewoon niet lekker rijdt.

En inderdaad de mensen weten van hun gewicht en zullen daar zeker naar handelen.
Paardenmensen gaan echt niet op een paard zitten als ze merken dat het paard "last" heeft van hun.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:55

Citaat:
Mensen wéten van hun gewicht/ bouw en zullen daarna handelen....

de meeste wel ja, gelukkig!, maar niet iedereen.....en dat is MIJN mening.

Maar waar het topic over gaat is wanneer is het te zwaar????

Ik zou heel graag wetenschappelijk bewijs zien.
Dan zou ik ook niet een rot gevoel krijgen als ik iets zie,
waarbij ik het idee hebt dat het te zwaar is voor het paard.

Want wie weet of mijn "gevoel" het goed heeft? Wie weet of een paard meer dan 20% veilig kan dragen?
(En 15 % voor een rank paard)

Nu zou ik dat risicio nooit willen nemen. Het paard zit immers met de pijn, als het toch te zwaar was.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:56

Ik word hier nu zo moe van altijd het gediscusieer over dikke mensen ik ga toch ook NIET zeggen dat ik vind dat alle homo's dan geen paard meer mogen rijden. Dat slaat ook nergens op.
Hebben jullie ook weleens nagedacht over jullie uitspraken. Ik heb zelf een afwijking aan mijn schildklier en onderstaand een stukje over wat hier allemaal de gevolgen van kunnen zijn misschien dat jullie er dan iets anders over gaan denken. vind het al erg genoeg dat ik dit heb (bij mij zit het er namelijk ook in dat ik geen kinderen kan krijgen) dus mensen alsjebleift doe iets liever tegen elkaar en respecteer elkaar

Klachten
Hypothyreoïdie kan gepaard gaan met vele klachten, maar lang niet alle klachten komen bij iedereen voor. Daar komt bij dat een lichte (beginnende) hypothyreoïdie vaak maar heel weinig klachten oplevert. Dit maakt het soms voor zowel arts als patiënt moeilijk om de ziekte op basis van de hiergenoemde klachten te diagnosticeren.

Vele van de hiergenoemde verschijnselen, zoals o.a. vermoeidheid en spierpijn, kunnen zich ook voordoen zonder dat er sprake is van een schildklierstoornis. Maar indien meerdere van de genoemde verschijnselen aanwezig zijn zou er sprake kunnen zijn van hypothyreoïdie en is het aan te bevelen een bloedonderzoek te laten doen. Alleen een bloedonderzoek kan uitsluitsel geven of de oorzaak van deze verschijnselen te wijten is aan hypothyreoïdie.

Vermoeidheid

Kouwelijkheid

Droge, koude, bleekgele huid

Traagheid in denken en handelen

Langzame spraak

Geheugenverlies (concentratiestoornissen)

Psychische klachten zoals depressiviteit en apathie

Myxoedeem verdikte huid waarin men geen "putjes" kan drukken, bijv. rond de ogen en op de onderbenen

Spierzwakte

Spierpijn en stijfheid, m.n. in armen, benen en heupen

Gewrichtspijn

Carpale tunnelsyndroom: tintelingen in de handen

Hartklachten

Bros en uitvallend haar

Breekbare, brosse nagels

Wenkbrauwuitval

Gewichtstoename

Kortademigheid (oppervlakkige ademhaling), benauwdheid

Hese, krakende stem

Verstopping

Doofheid

Nervositeit

Oogklachten (Exophthalmus bij ziekte van Hashimoto)

kans op onvruchtbaarheid
Laatst bijgewerkt door mywayzidane op 11-10-06 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:56

Dus omdat andere mensen onzeker zijn over hun uiterlijk mag er niet in zijn algemeenheid gezegd worden dat er mensen te zwaar zijn voor hun paard.
Ik vind dat een topic als dit mensen misschien een keer laat nadenken over wat hun een max vinden voor hun paard ze kunnen dan zelf bepalen of ze daarboven zitten.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:58

AikePeer, denk jij dat mensen die echt TE zwaar zijn voor hun paard ermee doorgaan????

Barmat

AikePeer schreef:
Ik denk dat je wel voor jezelf spreekt nu.. dus jij wilt beweren dat er op bokt NIEMAND is die TE zwaar is voor zijn pony/paard? Omdat jij ervan overtuigd ben dat iedereen zich bewust is van zijn gewicht en van de max van zijn paard?

Ik ken al die leden niet..... Dus dat kan ik niet zeggen... Heb ik geen tijd/zin in om al die profielen te kijken en mijn kundige oog te laten spreken...

Rolleyes

Maar écht..... geloof jij nu zelf dat er mensen zijn die moedwillig hun paard de vernieling in rijden, omdat ze niet in willen/kunnen zien dat ze te zwaar zijn voor hun dier?
Denk jij nu echt dat dikke mensen niet wéten dat ze dik zijn?
Echt, geloof me, ik sta nooit voor de spiegel en denk: Goh, wat ben ik weer lekker slank vandaag.... of het moet ironisch bedoeld zijn maar dat is een ander verhaal....

Net zoals dikke mensen niet gaan proberen te shoppen bij winkels waar maat 40 het grootst is, zullen ze ook niet op een klein/dun/niet geschikt paard stappen.

superwoman

Barmat schreef:
Ho ho... dat ben ik niet met je eens!

Ik vind het per definitie aanspreken van iemand op zijn/haar uiterlijk op WELKE VORM DAN OOK niet juist.

SW wilde even wat olie op het vuur gooien door suggestief te zijn in het topic, door dergelijke uitspraken te doen. Hierdoor waarschijnlijk weer een hoop niet te zware mensen in de stress omdat ze onzeker zijn....
Omdat SW klaarblijkelijk een graad heeft verdiend in het bepalen van of iemand te dik/zwaar is voor zijn/har paard, vond ze het nodig om deze uitspraken te doen, maar dan wel zeggen: Oh nee, ik zeg niet WIE...

HOU DAN GEWOON JE MOND IN DE EERSTE PLAATS!

Of heb het lef en zeg het gewoon, dan ben je pas een flinke, nu niet.

Om het op een forum te "durven" zeggen, daar word je niet flink van hoor!
Maar jij kan moeilijk lezen en wil het graag op "de man" spelen.
Ik hou niet van dat soort spelletjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:59

Citaat:
Super woman
Want wie weet of mijn "gevoel" het goed heeft? Wie weet of een paard meer dan 20% veilig kan dragen?
(En 15 % voor een rank paard)

20 %
dat betekend dat een gemiddeld paard van ongeveer 165, die zullen ongeveer 600 kg wegen, 120 KG mag dragen.

Een paard van 170, weegt al snel 650 of meer dus al 130 KG

Dus ik snap diet hele topic niet.
Ik ken sowieso maar erg weinig mensen die boven de 100 KG wegen.
En dan nog veel minder mensen die daarvan ook nog eens paardrijden.

Dus hoeveel echt te zware mensen zullen er nu rijden op een paard wat er niet bij past?
Zo weinig, dat het aanhalen amper waard is

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:00

mywayzidane ik heb in een ander topic ook al gezegd dik zijn is lang niet voor iedereen een keus WEL hoe je ermee om gaat!
De uitspraak over homo's vind ik ronduit dom! je geslacht huidskleur of wat dan ook is niet belastend voor je paard gewicht wel!
Ik zeg dus niet dat je omdat je zwaarder bent niet mag rijden integendeel! Maar dan zul je wel rekening moeten houden met het kunnen van het paard.