[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:09

R_ali_R schreef:
Deze foto's zijn alweer een tijdje geleden gemaakt.
we zijn vooral bezig met tempo cotrole en rechtrichten ook moet ik er op letten dat ik hem niet te diep laat gaan en vooral dat zijn neus op of voor de loodlijn blijft. sommigen dagen gaat dit beter dan andere.
we pakken nu ook in de les wat wijken mee en dit pakt hij erg goed op.
waar ik op moet letten is dat ik niet naar voren keukel en niet te streng word met mijn binnenhand.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

en hoe het eerst ging
[ Afbeelding ]

Ik denk dat je al héél veel kunt verbeteren door te DENKEN. :j
DENK opwaarts.
DENK voorwaarts.
DENK neus voorste punt.
DENK .. eh .. BLIJ *\o/*

En wees ook blij met wat er al is. :+:
Niet teveel miepen over wat zou 'moeten'.

foto 1 - stap
Moeilijk te beoordelen, omdat de impuls niet goed zichtbaar is.
Lijkt ook wel wat weinig impuls, OMDAT wat diep. Met wat meer impuls zou dit beeld er al heel anders uitzien! :j

foto 3 - erg ver weg, ziet er niet verkeerd uit.

foto 2 - fijn beeld! Mooi in het frame.
Kijk jij met een ronde schouder iets naar beneden --> je paard ook.
Er is een correlatie tussen zit van de ruiter en de houding van een paard. Ik ken geen onderzoek, maar ik weet het uit eigen ervaring. :o
Aanpassing van houding betekent 1-op-1 ook verandering van houding van een paard.

foto 4 - weer zo'n bijzonder mooi voorbeeld dat als de ruiter naar voren zit het paard op de voorhand loopt. Ruglijn ruiter = neuslijn paard.
Grappig he? :)*

foto 5 - weer dat beeld: ruiter héél geconcentreerd --> paard te diep.
Ruiter: kijk voor je uit. Rij BLIJ! Kijk de wereld in! :))
Je paard gaat er ECHT beter van lopen! :j

foto 6 - scheve foto

foto 7 - een niet-gebogen paard, niet op het achterbeen. Valt de wending door. Aanleuning niet slecht.(groningse uitdrukking die positief is)

foto 8 - fijn beeld! <3
Nu fototechnisch nog iets beter, zodat het voorbeentje er mooier op komt! :=

hoe het eerst ging
foto 1 - ja, te diep. maar wel een mooie open aanleuning, en over de benen helemaal niet slecht. (weer gronings)

Gianti

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:10

@Bertie, is het goed als ik nog een keer een filmpje plaats, die ik al een keer heb geplaatst, heb er toen 1 reactie op gekregen :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:20

Gianti schreef:
@Bertie, is het goed als ik nog een keer een filmpje plaats, die ik al een keer heb geplaatst, heb er toen 1 reactie op gekregen :)

Van mij mag je alles. :)
Ik kan je geen garantie geven dat ik erop kan of zal reageren.
Op dit forum zijn inmiddels heel veel mensen die ook kunnen reageren.
Je hebt destijds 1 reactie gekregen, heeft je dat niet voldoende geholpen? Was je vraag duidelijk genoeg?
(ik stel maar wat vragen hoor :+ )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:23

Gianti schreef:
Hi, Ik ben er nog niet uit wat ik er mee wil bereiken, met hier een filmpje te plaatsen...

sommige zullen misschien het begin van het filmpje nog herkennen, 2 topics geleden ook geplaatst. Om duidelijk aan te geven hoe het niet moet! Ik schaam me nog steeds als ik zie dat ik toen gewoon ben doorgereden, maar ik wist gewoon niet beter, kwam net van de manege af. dit jaar was een hel voor ons.
half jaar niet gereden, hij zat zo vast in zijn rug, dat die er kreupel van liep. Nu behandeld door de osteo en het gaat zo veel beter! Het 2de deel filmpje is eigenlijk de eerste keer in een maand dat ik er op zat en de eerste keer in een half jaar, dat ik een beetje "dressuurmatig" aan het werk met hem was, gewoon even om te kijken of de rem en stuur der nog op zat (is een enorme heethoofd soms en kan alleen buiten rijden).

[ Video ]

Wat ik eigenlijk vooral zoek, is tips hoe ik het beste hem kan oppakken, zonder dat ik weer dat pad af ga, ik ben daar zo bang voor nml.... en dat is eigenlijk de rede dat ik er nog amper op zit, terwijl ik het zo mis.

Misschien is dit niet het goeie topic ervoor, maar wist niet goed wat ik anders met mijn vraag kon doen.

Dit had ik geplaatst :) Mijn voornaamste vraag is echt, hoe nu doorpakken, zonde weer in die zelfde vicieuze cirkel te belanden met rug problemen en vezet. Ben ik goed bezig, zoals ik hem nu rij en wat moet ik veranderen

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:59

bertie schreef:
Gianti schreef:

Je hebt destijds 1 reactie gekregen, heeft je dat niet voldoende geholpen? Was je vraag duidelijk genoeg?
Gianti schreef:
Gianti schreef:
Hi, Ik ben er nog niet uit wat ik er mee wil bereiken, met hier een filmpje te plaatsen...

sommige zullen misschien het begin van het filmpje nog herkennen, 2 topics geleden ook geplaatst. Om duidelijk aan te geven hoe het niet moet! Ik schaam me nog steeds als ik zie dat ik toen gewoon ben doorgereden, maar ik wist gewoon niet beter, kwam net van de manege af. dit jaar was een hel voor ons.
half jaar niet gereden, hij zat zo vast in zijn rug, dat die er kreupel van liep. Nu behandeld door de osteo en het gaat zo veel beter! Het 2de deel filmpje is eigenlijk de eerste keer in een maand dat ik er op zat en de eerste keer in een half jaar, dat ik een beetje "dressuurmatig" aan het werk met hem was, gewoon even om te kijken of de rem en stuur der nog op zat (is een enorme heethoofd soms en kan alleen buiten rijden).

[ Video ]

Wat ik eigenlijk vooral zoek, is tips hoe ik het beste hem kan oppakken, zonder dat ik weer dat pad af ga, ik ben daar zo bang voor nml.... en dat is eigenlijk de reden dat ik er nog amper op zit, terwijl ik het zo mis.

Misschien is dit niet het goeie topic ervoor, maar wist niet goed wat ik anders met mijn vraag kon doen.

Dit had ik geplaatst :) Mijn voornaamste vraag is echt, hoe nu doorpakken, zonde weer in die zelfde vicieuze cirkel te belanden met rug problemen en vezet. Ben ik goed bezig, zoals ik hem nu rij en wat moet ik veranderen

Oei!
Dit is wel een héél AU filmpje. :brr:
En ook niet. :(:)

Over filmpje: die extreem hoge staartdracht, dat duidt echt op een rugprobleem ..
Ik begrijp dat je daar al naar hebt laten kijken. +:)+

Wat ik bijzonder vind aan je rijden is dat je heel erg je best doet om die iets aan die rugproblemen te doen. Je rijdt heel lang, en laag.
In dit stadium lijkt me dat het beste wat je kunt doen!

Zeg je nou dat je net van manegerijden af komt?
Dan vind ik heel bijzonder wat je doet!

Je vraagt hoe nu verder.
Daar kan ik je op basis van de beelden niet mee helpen.
Je hebt geen paard dat 'zo even' via mail geholpen kan worden.
Ik hoop dat je iemand vindt die je les kan geven. Eh .. misschien beter: iemand die je kan begeleiden. Waarschijnlijk is 'les' nog niet aan de orde. Meer aan de orde is begeleiding. Begeleiding van je paard, zodat die rug een ontspannen rug kan worden.
Het grappige: als die begeleiding van je paard goed is, dan leer JIJ super rijden. Omdat je leert je paard heel goed aan te voelen.
Volgens mij ben je trouwens al bezig met dat paardgericht-voelend rijden. <3

Ergens in je mail zeg je dat je je schaamt dat je gereden hebt op een moment dat je dat misschien niet had moeten doen.
Ik vind dat je je NIET moet schamen. :+:
Mensen moeten zich schamen als ze iets doen terwijl ze beter weten.
Als iemand uit onwetendheid iets doet kan er niets kwalijk genomen worden. :(:)

Niet weten - wél willen leren .. *\%/*
Niet weten - niet willen leren .. _-:(

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

Ik probeer ook wat te plaatsen en ben heel benieuwd naar feedback!
Ik zou heel graag tips en hoop dat we op de goed weg zijn..

http://youtu.be/CtXnAPA5Jc8

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:38

bertie schreef:

Helemaal mee eens Bertie. Niemand is perfect en we moeten allemaal leren van onze fouten.
Ook ik vind het heel goed dat je beseft waar de problemen liggen Gianti en je daar het rijden ook zo goed mogelijk probeert te richten.
Goede les is, zeker met zo'n ruggepaardje (wij hebben er zelf ook eentje) onontbeerlijk.

Succes!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:49

Ik lees al een poosje mee, maar hierbij ook eens wat foto's van mijn kant.
't zijn niet de meest geweldige foto's ever, schemer + mist = bagger kwaliteit maar 't is te doen :D
't zijn foto's van vorige week van ik op m'n bijrijdpaard en 't rijden ging zachtsgezegd niet goed. :o Maargoed, deze keer had ik een fotograaf mee dus dan zal ik die foto's gebruiken ook, haha. :+

Eigen commentaar: handen te breed en te laag, slechte gewoonte en doe ik veel. Mogen dus meer bij elkaar en hoger, hakken mogen ook iets meer uitgedrukt. Dit was net even een halsstrekmomentje, ben verder wel tevreden over het beeld, halsstrekken is iets wat ze moeilijk vind en waar we nog niet zolang mee bezig zijn. Tot mijn grote vreugd gaat het steeds beter en makkelijker! Ze mag hier van mij nog wel lager, maar voor zo'n slechte dag, ben ik tevreden met dit beeld.
Afbeelding

Wazige foto, reed net dicht langs de fotograaf dus ook geen compleet beeld. Kan jullie wel vertellen dat ze actief genoeg is, is ook wel te zien denk ik. :+ Ze mag er van mij hier iets meer doorheen, ik moet mijn teugels korter nemen, niet voorover vallen (groot struikelpunt) en niet mijn polsen knikken, schouders naar achter, hakken mogen ook weer meer uitgedrukt. Handen zijn hier wel hoger en dichter bij elkaar.
Afbeelding

Dat was m'n eigen commentaar, ben daar niet zo goed in dus sorry als 't niet goed genoeg is. :o Ben benieuwd of jullie hier wat mee kunnen, ondanks de mindere kwaliteit foto's!

En ik zal 's kijken of ik binnenkort wat betere foto's kan krijgen. :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:01

cindybijl schreef:

Hallo cindybij

Je hebt me ook per PB gevraagd je filmpje te beoordelen.
Dat is nou juist wat ik niet meer wil doen.
Lees mijn 'terugkom-mail'.

bertie

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:09

UMayDream schreef:
't zijn niet de meest geweldige foto's ever, schemer + mist = bagger kwaliteit maar 't is te doen :D
't zijn foto's van vorige week van ik op m'n bijrijdpaard en 't rijden ging zachtsgezegd niet goed. :o Maargoed, deze keer had ik een fotograaf mee dus dan zal ik die foto's gebruiken ook, haha. :+

Eigen commentaar: handen te breed en te laag, slechte gewoonte en doe ik veel. Mogen dus meer bij elkaar en hoger, hakken mogen ook iets meer uitgedrukt. Dit was net even een halsstrekmomentje, ben verder wel tevreden over het beeld, halsstrekken is iets wat ze moeilijk vind en waar we nog niet zolang mee bezig zijn. Tot mijn grote vreugd gaat het steeds beter en makkelijker! Ze mag hier van mij nog wel lager, maar voor zo'n slechte dag, ben ik tevreden met dit beeld.
[ Afbeelding ]

Wazige foto, reed net dicht langs de fotograaf dus ook geen compleet beeld. Kan jullie wel vertellen dat ze actief genoeg is, is ook wel te zien denk ik. :+ Ze mag er van mij hier iets meer doorheen, ik moet mijn teugels korter nemen, niet voorover vallen (groot struikelpunt) en niet mijn polsen knikken, schouders naar achter, hakken mogen ook weer meer uitgedrukt. Handen zijn hier wel hoger en dichter bij elkaar.
[ Afbeelding ]

Dat was m'n eigen commentaar, ben daar niet zo goed in dus sorry als 't niet goed genoeg is. :o Ben benieuwd of jullie hier wat mee kunnen, ondanks de mindere kwaliteit foto's!

Ik ga (lekker puh!) niet in op de rijtechnische kant van de plaatjes.
Wel: de eerste foto. Wat een fantastische foto! <3 De ruiter scherp, tegen een vage achtergrond. Prachtige foto! Hoe heeft de fotograaf dat gedaan?

Oh, en dat pennyachtig commentaar over handjes, en voetjes, dat hoeft hier niet, hoor! 8)7

Er zijn genoeg pennytopics.
Waar het in DIT topic over gaat is het PAARD. *\o/*
HOE loopt het paard, is het paard BLIJ. En wat kun JIJ doen om een fijn lopend paard te krijgen. *\%/*
Laatst bijgewerkt door bertie op 23-11-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:09

bertie schreef:
bertie schreef:
Gianti schreef:

Oei!
Dit is wel een héél AU filmpje. :brr:
En ook niet. :(:)

Over filmpje: die extreem hoge staartdracht, dat duidt echt op een rugprobleem ..
Ik begrijp dat je daar al naar hebt laten kijken. +:)+

Wat ik bijzonder vind aan je rijden is dat je heel erg je best doet om die iets aan die rugproblemen te doen. Je rijdt heel lang, en laag.
In dit stadium lijkt me dat het beste wat je kunt doen!

Zeg je nou dat je net van manegerijden af komt?
Dan vind ik heel bijzonder wat je doet!

Je vraagt hoe nu verder.
Daar kan ik je op basis van de beelden niet mee helpen.
Je hebt geen paard dat 'zo even' via mail geholpen kan worden.
Ik hoop dat je iemand vindt die je les kan geven. Eh .. misschien beter: iemand die je kan begeleiden. Waarschijnlijk is 'les' nog niet aan de orde. Meer aan de orde is begeleiding. Begeleiding van je paard, zodat die rug een ontspannen rug kan worden.
Het grappige: als die begeleiding van je paard goed is, dan leer JIJ super rijden. Omdat je leert je paard heel goed aan te voelen.
Volgens mij ben je trouwens al bezig met dat paardgericht-voelend rijden. <3

Ergens in je mail zeg je dat je je schaamt dat je gereden hebt op een moment dat je dat misschien niet had moeten doen.
Ik vind dat je je NIET moet schamen. :+:
Mensen moeten zich schamen als ze iets doen terwijl ze beter weten.
Als iemand uit onwetendheid iets doet kan er niets kwalijk genomen worden. :(:)

Dankje voor je reactie <3 !!! Ik ben blij dat ik het helemaal niet slecht doe, ik ben nml verschrikkelijk bang, dat ik nu weer gewoon zo'n blinde dwaas ben :') ik ben op zoek naar begeleiding, helaas erg moeilijk te vinden... Heb wel 1 iemand gevonden waarvan ik volgend jaar wil lessen, maar is voor nu te duur, omdat ik gewoon nog niet een half uur met hem aan de slag kan!

thx voor je oppende bericht!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:24

Gianti schreef:
Dankje voor je reactie <3 !!! Ik ben blij dat ik het helemaal niet slecht doe, ik ben nml verschrikkelijk bang, dat ik nu weer gewoon zo'n blinde dwaas ben :') ik ben op zoek naar begeleiding, helaas erg moeilijk te vinden... Heb wel 1 iemand gevonden waarvan ik volgend jaar wil lessen, maar is voor nu te duur, omdat ik gewoon nog niet een half uur met hem aan de slag kan!
thx voor je oppende bericht!

Nou, zo'n opmerking over 'blinde dwaas' .. dat maakt me BOOS |o
Ben je nou helemaal van de pot gerukt dat je zoiets over jezelf zegt!? 8)7

Hmm .. kun je zeggen wat je met je paard doet, in wat meer positieve woorden? :(:)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:03

bertie schreef:
cindybijl schreef:

Hallo cindybij

Je hebt me ook per PB gevraagd je filmpje te beoordelen.
Dat is nou juist wat ik niet meer wil doen.
Lees mijn 'terugkom-mail'.

bertie

Dat klopt, omdat het me in eerste instantie niet lukte om hier te posten :o
't Was goed bedoeld

Gelukkig lukte het hierna wel zoals te zien :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 09:59

Gianti schreef:
Mijn voornaamste vraag is echt, hoe nu doorpakken, zonde weer in die zelfde vicieuze cirkel te belanden met rug problemen en vezet. Ben ik goed bezig, zoals ik hem nu rij en wat moet ik veranderen

Het filmpje is idd heel erg "AU". Paard is goed kreupel. In het tweede deel is hij wel iets verbeterd, maar nog steeds niet rad. De rug -vooral achter het zadel- nog steeds erg stijf; de achterbenen kort. Het lijkt wel of hij zijn hele achterkant niet kan gebruiken. Zo door blijven rijden, zal niets oplossen vrees ik. Doorpakken zou ik nu niet doen. Mijn advies? Naar de veearts ermee. Wel eentje die ook goed naar ruggen kijkt. Zadel meenemen zodat ze ook die kunnen beoordelen en je eventueel kunt voorrijden. Eventueel nu in het werk houden door te longeren of met dubbele lijnen of met een bijzetje.
Het probleem met "vastzitten" is, dat paarden kreupel kunnen lopen doordat ze vastzitten of vastzitten doordat ze kreupel zijn. Een DA kan dat veel beter beoordelen dan een osteo. Als je een eerlijke osteo hebt (gehad) zal die je dat ook zeggen. Zoals ik het op het filmpje zie heeft de osteo behandeling niet veel gedaan voor de probleemplek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:15

@Cindybijl Je had zeker zelf de camera ergens neergezet. :D :D Lastig beoordelen, omdat ik je vaak ver weg rijdt. Leuk om weer eens een filmpje te beoordelen. Het rijden ziet er netjes uit; je rechterhand soms wat te streng (dat zie ik doordat je je rechterelleboog optrekt op de lange zijde). Voor jou geldt hetzelfde als bij veel anderen: je paard is "op de voorhand". Dat zie je ook goed, doordat hij bijvoorbeeld bij het halthouden meteen naar achteren "uitstapt". Ook hier geldt weer: "open" zitten, rechtop schouders naar achteren en kijken waar je heen gaat. Meer overgangen rijden (schakelen) en wat meer oefeningen (schouder voor, schouder binnenwaarts, wijken)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:47

bertie schreef:
UMayDream schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ga (lekker puh!) niet in op de rijtechnische kant van de plaatjes.
Wel: de eerste foto. Wat een fantastische foto! <3 De ruiter scherp, tegen een vage achtergrond. Prachtige foto! Hoe heeft de fotograaf dat gedaan?

Oh, en dat pennyachtig commentaar over handjes, en voetjes, dat hoeft hier niet, hoor! 8)7

Er zijn genoeg pennytopics.
Waar het in DIT topic over gaat is het PAARD. *\o/*
HOE loopt het paard, is het paard BLIJ. En wat kun JIJ doen om een fijn lopend paard te krijgen. *\%/*

Well, excuse me. :+ Als het zo moet, laat maar hoor. Kun je niet eens meer volwassen reageren? Ik héb toch gezegd dat ik niet goed ben in commentaar geven op foto's? Moet je daar dan zo'n reactie opgeven? Zonder overmatig smileygebruik en HOOFDLETTERS had ik de boodschap ook wel begrepen hoor. ;)
Volgens mij ben ik dus niet de enige, die hier (onbewust) als een penny reageert. :D

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:58

Ik vind het ook een beetje rare reactie.. je kan toch ook gewoon reageren op de foto's? Zonder helemaal uit te leggen waar het topic overgaat, en haar uit te maken voor Penny. Want nu heb je alsnog geen tips en commentaar gegeven op de foto's.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:29

Het is wel duidelijk dat jullie Bertie en de insteek van Bertie niet begrijpen...

Het topic gaat over 'aan de teugel' en niet over of je je handen misschien een cm te hoog of te breed hebt en of je wel precies goed zit.
Als je daar commentaar op wil ben je bij RITP en HAW op het juiste adres.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:01

Dat snap ik, maar het is toch de bedoeling om bij je eigen foto's commentaar te zetten, of begrijp ik dat verkeerd? Imo is je houding óók belangrijk als je je paard nageeflijk wilt rijden, excuse me if i'm wrong. Daarbij vind ik dat Bertie dat echt wel even op een andere manier had mogen zeggen, of zeg ik nu iets raars?
Ik heb er ook nog bij gezegd dat ik niet goed ben in het beoordelen van foto's maar heb iig een poging gedaan. Wat willen jullie nu, kunnen jullie een poging doen mijn foto's te beoordelen of willen jullie dat niet? Moet ik er ander commentaar bijzetten, of word ik dan weer uitgemaakt voor penny? Ik snap het niet hoor.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:48

We willen naast de foto ook horen hoe je zelf tegen de aanleuning aankijkt. Nu weten we niks over de aanleuning. we weten niet of dit normaal is of da dit beter dan normaal is. Of ie vlot is of juist stug, of je hem ontspannen vind of niet. Zo word het commentaar wel erg breed. Jou visie op aan te teugel zorgt er voor dat we gericht kunnen reageren.

Maar het zijn ook nog hele lastige foto's want niet het hele paard staat er op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:55

Jullie kennen idd Bertie niet anders was dit niet zo opgevat. Bertie heeft een groot hart en wil graag helpen. Helaas komt dat via een medium als internet toch vaak anders over dan het bedoeld werd.

M.i. gaat het als eerste om hoe het paard loopt, en daarvandaan kan je heel veel afleiden.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:07

Bedankt voor jullie reacties, ik zal later even ander commentaar geven als ik thuis ben, want mobiel gaat een beetje moeizaam. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:15

Oeh, herken ik, frusterend ook: kan ik wel meelezen op mobiel, maar echt reageren duurt veel te lang.. En later ben ik alweer vergeten wat ik op dat moment wilde zeggen, haha.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:29

Ik ben ook wel heel benieuwd wat jullie van ons vinden:
Info: kwpn-merrie van 7 jaar. 1x per maand les. 2 jaar een combinatie.
Eigen commentaar:
Ze mag vaak wel wat actiever. Ik heb ook een beetje een kapstok-voetje, maar dit is moment-opname. :)

Afbeelding

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:53

Hallo allemaal! Ik wil mij graag aansluiten bij dit topic!
Hopelijk kan ik het wat bijhouden. Bij deel I had ik mijzelf dit al voorgenomen, maar de achterstand was toen al te groot.
Heb nu dus een paar bladzijdes teruggelezen, zodat ik niet weer eindig met slechts bijlezen ;)
Als ik iemand zover heb gekregen rijfoto's van mij te maken, zal ik ook eens wat plaatsen, voor nu hou ik het bij meelezen en feedback/tips geven.

cindybijl schreef:

Aanvullend op eerder commentaar, zou ik je ook aanraden meer op de buiging te letten. Je paard buigt niet mee in zijn lichaam, waardoor elke wending de aanleuning stug/minder wordt (je paard hangt ook de bocht in i.p.v. rechtop). Probeer eens in een wending stelling en buiging te vragen terwijl je steeds je binnenhand mee naar voren geeft. Oftewel: meer buiging om het binnenbeen en daarin je paard uitschuiven. Ik zou veel voltes en achtjes rijden om hier aan te werken. Je kan bijvoorbeeld ook kunnen proberen voltes te vergroten met je binnenbeen, zodat je paard zijn binnenachterbeen er meer onder leert te zetten (niet vergeten je paard wel te begrenzen met je buitenteugel, zodat hij niet over het schouder weg loopt).
Laatst bijgewerkt door _iDj_ op 24-11-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt