Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Ik denk dat dat ook de zwaardere ruiters die hier posten vrij star kunnen zijn in hun houding. Die zitten allemaal hun paard niet in de weg en dergelijke. Ook zij geven geen strobreed toe, dus weg open discussie. Bijna niemand uit de 'zwaardere' hoek, zegt dat het misschien niet altijd even goed is voor het paard.
Ik heb in het tinkertopic iets gelezen dat iemand iets zei in de trant van mijn paard heeft me maar te tillen, ongeacht hoe zwaar. Ook in dat topic, zijn degenen die iets zeggen over te zwaar gewicht in het zadel, allemaal maar mensen die star denken volgens de zwaardere ruiters, dus weg open discussie. Mijn kop werd er nog net niet afgehakt. De zwaardere ruiters staan ook niet enigszins open voor een discussie. Niemand zit zijn paard in de weg, ridderpaarden droegen vroeger wel zwaarder en meer van dat soort kulargumenten. Maar niemand die uitlegt waarom zwaar ruitergewicht niet zou tellen, nee, je mag er gewoon niets over zeggen. Ik noem dat je kop in het zand steken in een discussie. Dus zeggen dat de starheid van 1 kant komt, is grote onzin. Je zelf in het verdomhoekje zetten, door constant te klagen over hoe de wespen iedereen wel niet steken, dat men niet durft te posten. Nou kom dan met goede argumenten waarom je wel met te zwaar ruitergewicht op een paard moet plaats nemen. Bewijs iedereen het tegendeel dan en dan iets beters dan ' ik zit mijn paard niet in de weg' en 'mijn paard heeft geen last van de rug' . Dat is allemaal persoonlijk en af te vragen of het ook echt zo is, aangezien men hier niet zo gauw zou posten dat ze het paard wel in de weg zitten.
Dus ipv als een klein kind te dreinen over hoe zielig jullie wel niet weggezet worden in dit topic, kom dan eens met goede argumenten die pleiten voor zwaar ruitergewicht.
marjootje schreef:Ik snap de reactie van @John niet helemaal.........
Maar ook ik ben voorzichtiger geworden met wat ik zeg, lees voornamelijk mee.
En denk zeker niet dat het de bedoeling is dat je wegblijft van dit topic @schrikdraad, iedereen zijn eigen mening toch................!!!
marjootje schreef:Hier 1 van de zwaardere ruiters die absoluut niet star is, je hebt mij nog nergens horen zeggen dat overgewicht goed is, en ik overgewicht goed praat.
Ik werd zelfs door dit topic gemotiveerd om toch weer wat aan mijn gewicht te gaan doen, omdat ik inzie dat ik voor mijn pony wel eens te zwaar zou kunnen zijn.
Maar wat krijg ik dan als reactie van jou @mindim, als als je gemotiveerd moet worden door anderen je je doel toch niet bereikt, en het gedoemd is om te mislukken.
Ik probeer eerlijk en open aan de discussie deel te nemen, maar dat is met jullie mensen die wel slank zijn (altijd geweest of heel hard voor gewerkt) ook niet altijd makkelijk.
En waarom haal je iedere keer dat tinker topic erbij??? dat zijn andere bokkers die niet hier op dit topic zitten, dus maak dan ook niet steeds het vergelijk met ons.
john57 schreef:marjootje schreef:Ik snap de reactie van @John niet helemaal.........
En denk zeker niet dat het de bedoeling is dat je wegblijft van dit topic @schrikdraad, iedereen zijn eigen mening toch................!!!
Probeer het uit te leggen, dit topic is om een discussie te voeren in het belang van het paard dat is de opzet. Als we dit in ogenschouw nemen is het mijnsinziens helemaal niet kwalijk je mening hierover te posten ook al kan die erg afwijken van de mening van iemand anders. Anders wordt het als je persoonlijke mening iemand kwetst, dit is niet in het belang van het paard. Wij marjootje hebben even ter verduidelijking een meningsverschil gehad die is afgedaan. Hier hebben wij het niet meer over dacht ik. Waarom zou jij voorzichtiger in je posts moeten zijn? Ik ben helemaal niet haatdragend integendeel...en ik denk anderen ook niet.
Schrikdaad@ Een milde discussie voert bijna nooit naar de kern van de zaak dat wilde ik hier mee zeggen
Mindim schreef:marjootje schreef:Hier 1 van de zwaardere ruiters die absoluut niet star is, je hebt mij nog nergens horen zeggen dat overgewicht goed is, en ik overgewicht goed praat.
Ik werd zelfs door dit topic gemotiveerd om toch weer wat aan mijn gewicht te gaan doen, omdat ik inzie dat ik voor mijn pony wel eens te zwaar zou kunnen zijn.
Maar wat krijg ik dan als reactie van jou @mindim, als als je gemotiveerd moet worden door anderen je je doel toch niet bereikt, en het gedoemd is om te mislukken.
Ik probeer eerlijk en open aan de discussie deel te nemen, maar dat is met jullie mensen die wel slank zijn (altijd geweest of heel hard voor gewerkt) ook niet altijd makkelijk.
En waarom haal je iedere keer dat tinker topic erbij??? dat zijn andere bokkers die niet hier op dit topic zitten, dus maak dan ook niet steeds het vergelijk met ons.
Ik noem niet voor niets het woord 'kunnen' en 'bijna' dat betekent dat ik niet iedereen bedoel, maar het grote gros.
Motivatie om af te vallen moet helemaal uit je zelf komen, je doel is om het je pony gemakkelijker te maken, omdat je vind dat je te zwaar bent, dat zou je morivatie moeten zijn. Niet omdat een groep bokkers dat vindt. Als motivatie van derden moet komen, dan gaat het idd vaak mis, omdat de drive van uit je zelf moet komen. Hetzelfde met bijvoorbeeld stoppen met roken, dat moet je zelf willen, anders mislukt het. Dat was dus helemaal niet flauw bedoeld, maar zo gaat het heel vaak. Afvallen moet je inbouwen in je leven, het moet een automatisme worden, evenals sporten. Als je stimulstie nodig hebt om het vol te houden, ja dan geloof ik niet dat je met een goede wil en discipline bent begonnen en dat het niet goed gaat.
Als slank iemand loop je evengoed tegen een muur op van onbegrip. Puur en alleen omdat zwaarlijvigheid een taboe is om over te spreken. Net als je niet tegen rokers moet beginnen, dat roken wel erg slecht voor je is. Dan kunnen sommigen ook erg ontwijkend reageren. Je mag over alles rondom het paard wat zeggen, dunne ruiters worden standaard vergeleken met ruk en pluk werk in dit soort topics en mensen die te zwaar rijden, doen dat schijnbaar allemaal niet. Maar helaas is er een erg grote groep zware ruiters die ook niet zo netjes rijdt, maar die kom ik in dit soort topics nooit tegen. Bijna niemand schijnt zijn paard in de weg te zitten met zijn gewicht en ik vind dat ongeloofwaardig. De reden is oa de poster boven je. Raar voorbeeld, ik dacht altijd dat ik prima zag, ik kon alles, liep nergens tegenaan, so whats the problem? Toch met sommige kleine dingetjes merkte ik wel eens iets, dus een bril laten aanmeten en warempel er ging een wereld voor me open. Net zoals de poster boven je had met wat afvallen en dat het paardrijden beter gaat, ook al dacht je dat het altijd al goed ging.
Verder heb ik in totaal 2 keer het tinker topic aangehaald, meer niet. Dat het woord tinker in mijn posts misschien wel eens valt, is omdat ik er zelf een heb. Zoek mijn postgedrag in dit topic maar eens na. Dus voor dat je dit soort dingen zegt, moet je eerst wel even je feiten checken
john57 schreef:marjootje schreef:Ik snap de reactie van @John niet helemaal.........
Probeer het uit te leggen, dit topic is om een discussie te voeren in het belang van het paard dat is de opzet. Als we dit in ogenschouw nemen is het mijnsinziens helemaal niet kwalijk je mening hierover te posten ook al kan die erg afwijken van de mening van iemand anders. Anders wordt het als je persoonlijke mening iemand kwetst, dit is niet in het belang van het paard. Wij marjootje hebben even ter verduidelijking een meningsverschil gehad die is afgedaan. Hier hebben wij het niet meer over dacht ik. Waarom zou jij voorzichtiger in je posts moeten zijn? Ik ben helemaal niet haatdragend integendeel...en ik denk anderen ook niet.
Schrikdaad@ Een milde discussie voert bijna nooit naar de kern van de zaak dat wilde ik hier mee zeggen
marjootje schreef:Wat betreft het tinker topic, vind het niet vervelend dat je het over tinkers hebt, maar dat je de opmerkingen die daar geplaatst worden vergelijkt met de opmerkingen die de zwaardere ruiters hier plaatsen.
phormicola schreef:En over het algemeen ben ik het met je eens, maar ik dit geval toch niet helemaal. Ik denk bijvoorbeeld niet dat ik 1 van m'n zwaardere ruiters ooit zal hebben geholpen met een keiharde opmerking. Ik bedek het ook niet met de mantel der liefde, maar ik weet zelf hoe ik reageerde op dat soort opmerkingen.
Afvallen gaat nu eenmaal niet binnen een paar dagen en om dan keihard te zijn...tja, het voegt gewoon niets toe
De realiteit laten inzien kan op een hoop andere, niet voor de borst stuitende, manieren. Zo is er nog nooit een ruiter hotedebotel bij mij weggelopen na een gesprek over het gewicht. Zo kan het natuurlijk ook
vickers schreef:@Bethje 31 wil jij als je iemand citeerd graag de correcte zin geven? Ik heb op blz 46 gepost. Jij haalt dat op blz 47 gedeeltelijk te voorschijn want het tweede deel van de zin (na de komma) heb ik NIET gepost.
Ik heb nl respect voor iedereen en zou het zeer op prijs stellen dat je dat verandert. Dank je wel.
schrikdraad schreef:bovenstaand bericht was als reactie op sees.
maar beantwoord ook jou vraag.
Ik word vanzelf milder als dat ook de toon van het topic is.
Sees schreef:Ik vind het overigens jammer dat we de afgelopen paar pagina's aan het duscussiëren zijn over het discussiëren en over hoe dingen bij sommige mensen overkomen. Dat kan toch ook gewoon per PB? Daar is dit topic niet voor.
Dus back on-topic: houden jullie de 10 - 15% van het eigen lichaamsgewicht aan als stelregel?
bethje31 schreef:Sees schreef:Ik vind het overigens jammer dat we de afgelopen paar pagina's aan het duscussiëren zijn over het discussiëren en over hoe dingen bij sommige mensen overkomen. Dat kan toch ook gewoon per PB? Daar is dit topic niet voor.
Dus back on-topic: houden jullie de 10 - 15% van het eigen lichaamsgewicht aan als stelregel?
Ehmmm ja, in het geval van mijn paard dan wel...ze weegt ongeveer zo'n 600 kilo schat ik, ze heeft vrij zware bouw, 1,73 hoog ongeveer. Ik zo'n 73, dus dan 12,5% ongeveer, met zadel 13,3%.
Dus ik vind voor mezelf dat ik niet mag aankomen.
Haar eigenaar is overigens wel iets zwaarder.
Trouwens er wordt vaak 20% gebruikt. Dat is wel echt veel...dat betekent dat ze 120 kilo zou moeten kunnen dragen..lijkt me toch erg veel.
Mindim schreef:Ik denk dat dat ook de zwaardere ruiters die hier posten vrij star kunnen zijn in hun houding. Die zitten allemaal hun paard niet in de weg en dergelijke. Ook zij geven geen strobreed toe, dus weg open discussie. Bijna niemand uit de 'zwaardere' hoek, zegt dat het misschien niet altijd even goed is voor het paard.
Ik heb in het tinkertopic iets gelezen dat iemand iets zei in de trant van mijn paard heeft me maar te tillen, ongeacht hoe zwaar. Ook in dat topic, zijn degenen die iets zeggen over te zwaar gewicht in het zadel, allemaal maar mensen die star denken volgens de zwaardere ruiters, dus weg open discussie. Mijn kop werd er nog net niet afgehakt. De zwaardere ruiters staan ook niet enigszins open voor een discussie. Niemand zit zijn paard in de weg, ridderpaarden droegen vroeger wel zwaarder en meer van dat soort kulargumenten. Maar niemand die uitlegt waarom zwaar ruitergewicht niet zou tellen, nee, je mag er gewoon niets over zeggen. Ik noem dat je kop in het zand steken in een discussie. Dus zeggen dat de starheid van 1 kant komt, is grote onzin. Je zelf in het verdomhoekje zetten, door constant te klagen over hoe de wespen iedereen wel niet steken, dat men niet durft te posten. Nou kom dan met goede argumenten waarom je wel met te zwaar ruitergewicht op een paard moet plaats nemen. Bewijs iedereen het tegendeel dan en dan iets beters dan ' ik zit mijn paard niet in de weg' en 'mijn paard heeft geen last van de rug' . Dat is allemaal persoonlijk en af te vragen of het ook echt zo is, aangezien men hier niet zo gauw zou posten dat ze het paard wel in de weg zitten.
Dus ipv als een klein kind te dreinen over hoe zielig jullie wel niet weggezet worden in dit topic, kom dan eens met goede argumenten die pleiten voor zwaar ruitergewicht.