is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:56

nienke_teun schreef:
omg idd ts! ik rij met sporen krijg ik ook ladingen commentaar op!

met sporen is ook anders hoor ik rij ook met sporen. ik wissel een beetje af zodat hij ook nog gwn scherp op het been blijft. als je ze goed gebruikt is er idd niks aan de hand hoor :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:07

Tanuya schreef:
xvanny schreef:

Jij bent een voorstander maar is je paard het ook,? Je paard moet er ook plezier in hebben!
Mijn mening.

je hebt heel erg gelijk paardrijden moet je 1 zijn. Als je met hulpteugels/scherpe bitten gaat rijden dan dwing jij gwn alles af bij je paard dan heeft hij er denk ik geen plezier meer in

wat een onzin zeg, waarom heet het hulpteugels denk je??
zo heten ze nou niet bepaald om dingen af te dwingen...
dat veel mensen ze daarvoor wel gebruiken is hun probleem en keuze, maar daar zijn ze niet voor bedoeld ;)

nienke_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:54

Tanuya schreef:
nienke_teun schreef:
omg idd ts! ik rij met sporen krijg ik ook ladingen commentaar op!

met sporen is ook anders hoor ik rij ook met sporen. ik wissel een beetje af zodat hij ook nog gwn scherp op het been blijft. als je ze goed gebruikt is er idd niks aan de hand hoor :D

zo doe ik het dus ook :) maar vind het zo stom dat je daar altijd commentaar op krijgt! laat ons lekker rijden hoe wij willen als een paard er echt zat van zou zijn laat ie het heus wel merken :P zolang er correct mee gereden word is er niets aan de hand!

hehe eidelijk medestanders :P

nienke_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:56

[/quote]Jij bent een voorstander maar is je paard het ook,? Je paard moet er ook plezier in hebben!
Mijn mening.
[/quote]
je hebt heel erg gelijk paardrijden moet je 1 zijn. Als je met hulpteugels/scherpe bitten gaat rijden dan dwing jij gwn alles af bij je paard dan heeft hij er denk ik geen plezier meer in[/quote]
dat veel mensen ze daarvoor wel gebruiken is hun probleem en keuze, maar daar zijn ze niet voor bedoeld ;)[/quote]

idd omg van die typische penny uitspraken :P

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:59

nienke_teun schreef:

Jij bent een voorstander maar is je paard het ook,? Je paard moet er ook plezier in hebben!
Mijn mening.
[/quote]
je hebt heel erg gelijk paardrijden moet je 1 zijn. Als je met hulpteugels/scherpe bitten gaat rijden dan dwing jij gwn alles af bij je paard dan heeft hij er denk ik geen plezier meer in[/quote]
dat veel mensen ze daarvoor wel gebruiken is hun probleem en keuze, maar daar zijn ze niet voor bedoeld ;)[/quote]

idd omg van die typische penny uitspraken :P[/quote]

Ik ben er niet geheel tegen gebruik hem zelf soms ook.
mijn fjord wil soms heel sterk uit de bocht komen, als ik dan even denk dat red ik niet met de pijn in me rug dan gebruik ik hem ook dan reageert ze anders. Maar meestal gebruik ik hem niet.Soms zie je mensen niet meer zonder. en dat vind ik echter wel zonde. Want vind wel dat je zonder zou moeten kunnen rijden. Maar als je hem nou af en toe even gebruikt pff boeien.. Enne gewoon niet letten op wat andere denken en zeggen en je eigen ding doen

nienke_teun

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:51

@ froukjeloves mee eens!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:53

Ik rij met sloft maar op de goede manier.
Ik rij met sloft omdat mijn paard 3 jaar ofz. geen dressuur heeft gehad en hij 1 blok beton is.
En ik niet zo sterk ben.
Maar als hij fijn loopt haal ik de sloft er af of laat hem wat losser zodat hij meer op mijn teugels gaat rijden.
Maar sommige mensen gebruiken ze ook op de verkeerde manier om het paard alleen maar eigenlijk 'in de krul' te trekken dan ben ik er op tegen.
Dit is mijn mening.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:54

nienke_teun schreef:
@ froukjeloves mee eens!

nee klopt ik heb er niks tegen hoor maar ik zie vaak genoeg dat ze altijd worden gebruikt en paard niet meer zonder kan of niet juist worden gebruikt als je ze juist gebruikt is er idd niks aan de hand hoor :D
mensen hier moeten niet alles zo letterlijk nemen ik bedoel er verder niks mee hoor :D :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:47

Ik zit nu met de vraag of ik beter een slofje er kan aanhangen.. dan wil ik dat de mensen reageren die voor zijn :+
Mijn paard is als groentje denk ik nooit netjes beleerd om nagefelijk te lopen, hij liep namelijk in priveé manegelessen rond en werd bereden door kinderen die er helemaal niets van konden zegmaar tot zijn 5/6 jaar. Toen was hij van mij (kmoet zeggen ik wist er toen ook niet veel van af) ik was toen 12 jaar. Ik heb meer dan een jaar dressuurles gehad bij een goede instructrice die alles goed heeft uitgelegd over hoe je het paard correct moet rijden. Na zoveel les ben ik veranderd van stal, maar toen had ik niet zoveel les meer en als het dan eens les was, was het voor het springen en dressuurmatig werd er bijna niet meer verder aan gewerkt. Bij de lessen had mijn instructeur er eens een slofje aangehangen en heb ik daarmee leren rijden, of het correct was weet ik niet meer :P
Maar ik heb dan weer helemaal zonder gereden een jaartje ofzo en sinds kort staat hij weer op de oude stal (4maanden). Ik heb weer een les genomen en we zijn al vooruit gegaan. Maar hij wil nog altijd niet zijn hoofdje naar beneden doen. Ik ben nu al bezig met het rechtrijden, van achter naar voor. Hij begrijpt precies nog altijd de bedoeling niet. Vandaag heb ik er eens een slofje aangehangen, het hing er nog maar aan en hij gaf na.. Ik heb het eerst wat laten doorhangen en naar het midden van het rijden eens wat bijgepakt en naar het einde weer laten doorhangen en hij liep nu echt wel goed. Ik zit zo te denken om eens te beginnen met het slofje rijden en dan weer geleidelijk aan af te bouwen! maar wat zou het beste zijn? (ik heb filmpjes van vandaag, maar ik zal nog moeten wachten met ze dr op te zetten als ik in Amerika ben! :+ )
Hier heb ik een foto van een jaartje geleden, wordt hij hier volgens jullie correct gebruikt? (onthoudt, dit is een jaar geleden)
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:51

Titanic, zo komt het over alsof nageeflijk rijden een soort kunstje is wat je een paard moet leren. Terwijl het gewoon ontstaat door correct te rijden.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:56

Kinke schreef:
Titanic, zo komt het over alsof nageeflijk rijden een soort kunstje is wat je een paard moet leren. Terwijl het gewoon ontstaat door correct te rijden.

Maar hij is nooit correct gereden geweest tot zijn 6 jaar. tjah waar sta je dan? (nu is hij 9, bijna 10)
En ik weet ook dat hij in de correcte houding loopt als jij zelf correct rijdt
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 06-07-12 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:42

foto ziet er goed uit paard loopt netjes in de loodlijn en slof is neit te strak :P

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:55

xTitanic schreef:
Ik zit nu met de vraag of ik beter een slofje er kan aanhangen.. dan wil ik dat de mensen reageren die voor zijn :+
Mijn paard is als groentje denk ik nooit netjes beleerd om nagefelijk te lopen, hij liep namelijk in priveé manegelessen rond en werd bereden door kinderen die er helemaal niets van konden zegmaar tot zijn 5/6 jaar. Toen was hij van mij (kmoet zeggen ik wist er toen ook niet veel van af) ik was toen 12 jaar. Ik heb meer dan een jaar dressuurles gehad bij een goede instructrice die alles goed heeft uitgelegd over hoe je het paard correct moet rijden. Na zoveel les ben ik veranderd van stal, maar toen had ik niet zoveel les meer en als het dan eens les was, was het voor het springen en dressuurmatig werd er bijna niet meer verder aan gewerkt. Bij de lessen had mijn instructeur er eens een slofje aangehangen en heb ik daarmee leren rijden, of het correct was weet ik niet meer :P
Maar ik heb dan weer helemaal zonder gereden een jaartje ofzo en sinds kort staat hij weer op de oude stal (4maanden). Ik heb weer een les genomen en we zijn al vooruit gegaan. Maar hij wil nog altijd niet zijn hoofdje naar beneden doen. Ik ben nu al bezig met het rechtrijden, van achter naar voor. Hij begrijpt precies nog altijd de bedoeling niet. Vandaag heb ik er eens een slofje aangehangen, het hing er nog maar aan en hij gaf na.. Ik heb het eerst wat laten doorhangen en naar het midden van het rijden eens wat bijgepakt en naar het einde weer laten doorhangen en hij liep nu echt wel goed. Ik zit zo te denken om eens te beginnen met het slofje rijden en dan weer geleidelijk aan af te bouwen! maar wat zou het beste zijn? (ik heb filmpjes van vandaag, maar ik zal nog moeten wachten met ze dr op te zetten als ik in Amerika ben! :+ )
Hier heb ik een foto van een jaartje geleden, wordt hij hier volgens jullie correct gebruikt? (onthoudt, dit is een jaar geleden)
[ Afbeelding ]

ja dan is het lastig, paard moet veel meer van achteruit naar voren worden gereden. veel meer voorwaarts, dat is een nadeel van een slof als je je paard niet goed voorwaarts krijgt dan maakt een slof je paardje er zeker niet beter van maar juist heel stijf. en zoals [b]kinke [/b] zij nageefelijk rijden is iets want komt uit ontspanning van het paard. Ik bedoel het helemaal niet slecht hoor :D want het is ook heel lastig (zelf ook veel problemen mee gehad) :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:21

Ik heb geen problemen mee met het paard voorwaarts te rijden! Vroeger wel, maar ik heb in die 3 jaren echt vooruitgang gemaakt. Nu is hij super vooruit te krijgen maar toch nog altijd liever lui. Sommige stukken in draf komt hij wel aar beneden maar die houding blijft hij niet lang aanhouden.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:47

xTitanic schreef:
Ik heb geen problemen mee met het paard voorwaarts te rijden! Vroeger wel, maar ik heb in die 3 jaren echt vooruitgang gemaakt. Nu is hij super vooruit te krijgen maar toch nog altijd liever lui. Sommige stukken in draf komt hij wel aar beneden maar die houding blijft hij niet lang aanhouden.

okee hij ziet er niet echt heel actief uit op de foto (maarja is natuurlijk moment opname) hij mag zijn achterhand wel meer gebruiken hoor, hij hangt nu heel erg op de voorkant.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:09

Tanuya schreef:
xTitanic schreef:

okee hij ziet er niet echt heel actief uit op de foto (maarja is natuurlijk moment opname) hij mag zijn achterhand wel meer gebruiken hoor, hij hangt nu heel erg op de voorkant.

In een jaar kan wel wat veranderen, toch? ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:12

Hier is een foto van de eerste keer na een jaar weer met een slof
Afbeelding
Hier steekt hij zijn schouder wel uit
Ik hakken naar beneden! Naar voor kijken en laag met die handjes, niet zo streng..
Mijn beugels mogen lager maar ik voel mij beter met die lengte..
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 09-07-12 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:14

Prestige___ schreef:
tjeeeeeeeezes, wat merk ik dit zo ontzettend veel op bokt!
Iemand rijd met een slof, word die persoon meteen aangevallen of gevraagd waarom ze er mee rijden!
Iemand rijd met een pelhalm, big drama! Topics met 10 pagina's.. ik snap dit echt niet.
Ik lees overal reacties die zo overdreven zijn.. want iedereen is hier zo pro natuurlijk.. _O- :')
Van waar haalt iedereen die onzin? Als je het juist gebruikt is dit toch geen probleem?
Op den duur durf je gewoon geen topic meer te openen in HAW als je met bijzetteugels rijdt..of je moet je helemaal gaan verklaren en vragen dat er geen commentaar op word gegeven.
Ik ben een voorstander!

Wat mij op valt is dat het niet alleen op Bokt is.. Ik ging laatst naar de ruitersportzaak om er een aan te schaffen en ik moest mij helemaal gaan verantwoorden waarom ik een slof ging kopen. Vond het een zeer aparte reactie, helemaal omdat je wat wil verkopen lijkt mij zo .. Maar blijkbaar heerst er echt een taboe op.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:19

Ow da's raar. Meestal raden ruitersportzaken je dingen aan juist omdat ze het graag willen verkopen. Dat hoor ik tenminste wel eens. Laatst nog van iemand die van de ruitersportzaak een pelham bit moest kopen omdat paard sterk was buiten.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:22

Je kunt beter juist rijden, dan heb je namelijk geen slof nodig.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 01:53

Niemand die mij kan helpen verder?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:01

xTitanic schreef:
http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/539643_474934829201391_637308359_n.jpg
Ik hakken naar beneden! Naar voor kijken en laag met die handjes, niet zo streng..

Je slof lijkt nu lekker los te hangen... omdat hij in een boogje hangt. Maar aan de andere kant loopt je paard (leuk dier trouwens ;) ) veel ste diep. Als hij zijn neus op de loodlijn zou hebben, of zijn neusje er iets voor, dan is de slof wel gespannen.
Ik heb hem altijd zo hangen dat als hij met zijn neusje er iets uit loopt, de slof nog slap hangt, dieper komt hij ook niet, dus er is geen kans op ongelukken met een slof die over de grond heen sleept.
Pas op het moment dat hij zijn hoofd veel te ver voorruit steekt, staat de slof gespannen en op zo'n moment werkt hij dus in. Eigenlijk ongeveer hetzelfde als bij een martingaal, alleen werkt deze ook aan de zijkant als begrenzing.

Edit:spelfout

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:12

Dan denk ik dat hij hier beter loopt maar de slof is dus idd veels te strak |o
Afbeelding
Weet ik het voor de volgende keer..

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:28

xTitanic schreef:
[ Afbeelding ]

klopt er kan zeker wat veranderen. Ik zal zeggen goede begleiding maakt echt veel verschil en als hij helemaal niet "zelf'' kan ontspannen kan je misschien een keertje een oseopaat laten komen die kijkt ook gelijk je tuig na enz. Ik heb ook veel problemen gehad met het hooft. Maar na anderhalf jaar nu dus loopt hij heerlijk! paard ziet er gezond uit! jij geeft idd zelf jou puntjes al aan maar langere beugels verbeteren je zit echt waar. Sorry ik vind dit persoonlijk ook geen fijn beeld(mond open) wel al actiever. Rijd je ook wel eens zonder slof?? Ik bedoel echt niks boos hoor. :o :P

MelissaxRawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:37

Misschien is het stom maar ik vind het echt zielig, er word zo aan z'n hoofd getrokken.