Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:24

Raar toch, dat Arabesk wordt aagevallen om de waarheid. Dat er mensen zijn met een bord voor hun kop die willen blijven geloven in dat er maar een klein deel onvriendelijk rijdt en daarom beweren dat Arabesk er maar een paar tussenuit heeft gepikt.....

Ipv. dan naar een ander te wijzen zou je je ook kunnen verdiepen in hoe je dingen kunt zien. Want blijkbaar zijn daar slowmotion filmpjes van nodig om het te zien.

Daarnaast, wat ik op de vorige pagina zei: jullie blijven er dus ook bij dat fotografen die op CC en evenementen fotograferen het grootste gedeelte ook zoeken naar onvriendelijke ruiters/slechtgereden paarden?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:25

Volgens mij is dit een reactie op mijn bericht, dat ik als ik ingespannen bezig ben, ik ook vaak mijn mond open heb staan.
Waarom zou dat bij een paard niet zo kunnen zijn.
Ik snap dus niet wat hier zo kinderachtig aan is. Gewoon een grapje naar aanleiding van mijn post dus.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:28

Air schreef:
Raar toch, dat Arabesk wordt aagevallen om de waarheid. Dat er mensen zijn met een bord voor hun kop die willen blijven geloven in dat er maar een klein deel onvriendelijk rijdt en daarom beweren dat Arabesk er maar een paar tussenuit heeft gepikt.....

Ipv. dan naar een ander te wijzen zou je je ook kunnen verdiepen in hoe je dingen kunt zien. Want blijkbaar zijn daar slowmotion filmpjes van nodig om het te zien.

Daarnaast, wat ik op de vorige pagina zei: jullie blijven er dus ook bij dat fotografen die op CC en evenementen fotograferen het grootste gedeelte ook zoeken naar onvriendelijke ruiters/slechtgereden paarden?

Sowieso snap ik niet wat je met de laatste zin wilt zeggen.... Dus leg het even uit. Je kunt het namelijk op vele manieren lezen.
Zo veel paardonvriendelijke foto's zie ik namelijk eigenlijk nooit van evenementenfotografen.

Verder: Het is blijkbaar jullie waarheid, maar niet de mijne. Je hoeft mij echt niet te verplichten jouw of jullie waarheid te geloven.
En ik heb mij er voldoende in verdiept om te bedenken, dat ik jullie mening nog steeds niet deel.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 19-07-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:35

Dacodaco schreef:
Toe lieve bitgeliefden, hou je in, verlaag je niet tot het rel niveau van de anti bitters.

Jullie hadden een goed onderbouwde discussie! Laat je niet meeslepen door zichzelf benoemde goeroes die denken te weten wat een paard voelt en denkt. Goeroes die het onderbouwen van meningen verwarren met saai en ego posten…. Laat ze gaan!

Zie de voordelen van zonder bit rijden ook eens in: Paardrijden wordt dan opeens heel eenvoudig! Je hoeft niet meer na te denken over basis, als je paard te diep gaat mag je dat gewoon lekker laten hangen op je hand, want er hangt toch geen bit in, is het paard dan vervolgens niet voorwaarts dan mag je stevig doorpakken met behulp van de zweep, geen probleem, maar laat het knop spoortje dan wel af. Hele simpele regels eigenlijk!

Lekker onderuit gezakt, al dan niet tegen de beweging van het paard in, rond crossen over mulle paden zonder daar over na te denken en dat alles, lieve bokkers, omdat er geen bit in zit!

Dat is waar. Ik stond vroeger bij strand/zee en ik ging dan naar het strand zonder zadel met halster om lekker over het strand te crossen en in zee te spelen. Het maakte dan natuurlijk niet uit hoe mijn pony erbij liep. Zonder zadel deed ik om mijn zadel te behouden, zeewater bijt erg uit.

Listinglistje,
Wat een waanzinnige vos heb jij. :D En nog in een mooi setje (oeps), je lijkt mijn dochters wel.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 19-07-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:35

Ik ben van mening dat een paard zijn mond open doet om iets te ontlasten. En niet om inspanning. Dieren kunnen niet op net zoveel manieren als de mens laten zien hoe het zich voelt, of wat het denkt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:38

Air schreef:

Dan verwijs ik nog eens naar mijn bericht van de vorige pagina. Arabesk gaat niet voor haar lol naar een dressuurwedstrijd. Die gaat met als enige doel materiaal verzamelen voor een nieuw filmpje/topic/whatsoever. Als je dan naar een groot concours gaat, geloof ik graag dat je er een paar rotte appels tussen kan vinden waar je een uurtje vol mee kan schieten. Maar als het de algemene gang van zaken zou zijn, had ze tientallen ruiters kunnen laten zien die dit doen, niet slechts 3 of 4. Dus heeft ze geselecteerd om haar punt te maken.

Citaat:

Slowmotion is niets meer dan drama-effect. Niets meer en niets minder. Kijk je wel eens Timewarp op Discovery? Dan weet je wat ik bedoel.

Citaat:

Ik heb hier vorige pagina ook op gereageerd. Daar kan ik alleen aan toevoegen dat ik bij (echte) fotograven geen of nauwelijks dergelijke foto's ben tegengekomen. Selectie? Wellicht, maar aangezien die mensen dan honderden foto's hebben waar niets op aan de hand is, denk ik dat het niet zo slecht is gesteld met het niveau/diervriendelijkheid als Arabesk wil doen geloven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:39

Dus ben jij dat van mening, maar of het ook daadwerkelijk zo is, dat weet je niet.
Bekijk eens foto's van een groep gallopperende hengsten. Die trekken ook met hun mond. Niet naar elkaar, maar gewoon van inspanning.
Een paard dat in zijn eentje aan het rennen is, doet dat trouwens ook.

Edit: Deze was voor Zoewieso

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:41

Tendance schreef:
Dus ben jij dat van mening, maar of het ook daadwerkelijk zo is, dat weet je niet.
Bekijk eens foto's van een groep gallopperende hengsten. Die trekken ook met hun mond. Niet naar elkaar, maar gewoon van inspanning.

Dat denk ik wel, neem foto's van het paardenracen hard tegen de wind in, dat levert ook altijd spectaculaire foto's op :j

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:43

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:43

listiglistje schreef:
Tendance schreef:

Dat denk ik wel, neem foto's van het paardenracen hard tegen de wind in, dat levert ook altijd spectaculaire foto's op :j

Neem je de race als voorbeeld. Hahaha

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:44

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:45

Zoewieso schreef:
Ik zie hier geen open mondjes?

[ITP] Onze kudde hengsten in actie!

Dit zijn momentopnames en de meeste van voren.
Kijk eens filmpjes op animal planet, dan zie je het echt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:46

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:48

Tendance schreef:
Zoewieso schreef:
Ik zie hier geen open mondjes?

[ITP] Onze kudde hengsten in actie!

Dit zijn momentopnames en de meeste van voren.
Kijk eens filmpjes op animal planet, dan zie je het echt wel!

precies alle dieren doen dat :j

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:45

jasmijn78 schreef:
joenohoe schreef:
Mijn vorige paard dat is overleden door een ongeluk met prikkeldraad (wei niet van mezelf, was allang blij dat ik eindelijk wat had), kon ik na het beleren op 3-jarige leeftijd meteen doorsturen naar fysio en ostheopaat, zelfde geldt voor mijn huidige paard.

Dan heb je OF een brakke knol gekocht OF je hebt iets heel erg fout gedaan, want dit zegt imo verder niets over het al dan niet beleren op 3-jarige leeftijd.

Ik heb al mijn paarden met 3 beleerd en zij liepen altijd niveau naar leeftijd (4 L, met 5 M en met 6 Z) en ik heb zelden een paard met een blessure gehad. Wel eentje met droes, een ontstoken kies en eentje die ontsnapt was en op de snelweg heeft gelopen, zich in deze dollemansrit verstapt heeft en toen 4 maanden kreupel is geweest, maar nu weer volledig rad en hij wordt nu vol op belast. Dat is het enige in, zeg, 10 jaar of zo.

Wel zo eerlijk dat je de rest van het geschrevene ook mee neemt... Dit is een uit zijn verband gerukte quote. Mijn paarden hebben nooit blessures gehad na het beleren, maar hadden dusdanig last van hun spieren door het beleren met (bijna) 3 jaar dat ze er gigantisch gremietig en sjacherijnig van werden. Dus fysio en ostheopaat, want ik pas goed op ze. Waar ik dit schreef was als ik het mij goed herinner als reactie op een 4-jarige pony die volop in de wedstrijden liep in de L-1. En IK heb niets fout gedaan, want ik liet het beleren doen door een professional.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:49

pizza64 schreef:
Nou ik heb dus geen niveau, maar ga al een jaar of 5 week in week uit met mijn dochter mee naar les en CC. Ik kijk en luister en heb veel geleerd. De stelling van dit topic ben ik het dus niet mee eens, zoals het gezegd word klinkt het alsof er bijna geen fatsoenlijke ruiters zijn. De verschillen van mening komen ook door een ieders kijk op een paard hoe er mee om te gaan en wat nu het beste is voor zijn welzijn. Kijk wij hebben ons paard voor de sport niet om in de wei te laten lopen en naar te kijken. Ook ben ik van mening dat paarden wel tegen een stootje kunnen. Wij hebben ons paard gekregen als 4 jarige, toen was hij net zadel mak, hij is nu 6 Z1 dressuur en B springen hij is nog nooit een dag kreupel geweest. En als het is zoals iemand hier heeft gesteld, kunnen we hem dus volgend jaar naar de slacht brengen omdat hij kapot is....
Verder vind ik wel dat er altijd iets te leren en verbeteren valt dat houd nooit op. Dat geld denk ik voor alles en iedereen die ook maar wat met de paardensport te maken heeft.

Dat hoeft niet, maar als je om je heen kijkt, hoeveel 7-jarigen gaan niet op die leeftijd hemelen of naar de slacht omdat ze het niet meer doen (lichamelijk of geestelijk). De Weense Rijschool doet niet voor niets zo lang over de opleiding en begint later met de paarden en als je ziet hoe oud de paarden daar worden... Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar een 4- of 5-jarig kind laat je toch ook niet meteen de marathon lopen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:53

Japeloup schreef:
Rhys schreef:
Commercieel interpreteer ik dan als een breed begrip, dus niet alleen in de zin van gericht op geld maar ook op prestige.

Ja zo bedoel ik het ook. Kijk maar naar de hele mikmak er om heen, spullen, kleding, blingbling en blabla. Hoe mooier je paard en je uitrusting, hoe makkelijker het wordt om je punten te halen.

Inderdaad... Niet dat ik ooit te klagen heb gehad over mijn punten, ondanks eenvoudige uitrusting en eenvoudig paard, maar als schrijfster zie ik toch vaak hoe mooier het paard en het beeld, hoe meer punten. En dat doen ze misschien niet bewust, de jury's, maar het gebeurt wel. Andere uiterste heb ik trouwens ook meegemaakt, een jury die de simpele goedlopende combinaties meer punten gaf en de mooien die fouten maken of tegen de hand waren extra afstraften.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:55

joenohoe schreef:
pizza64 schreef:
Nou ik heb dus geen niveau, maar ga al een jaar of 5 week in week uit met mijn dochter mee naar les en CC. Ik kijk en luister en heb veel geleerd. De stelling van dit topic ben ik het dus niet mee eens, zoals het gezegd word klinkt het alsof er bijna geen fatsoenlijke ruiters zijn. De verschillen van mening komen ook door een ieders kijk op een paard hoe er mee om te gaan en wat nu het beste is voor zijn welzijn. Kijk wij hebben ons paard voor de sport niet om in de wei te laten lopen en naar te kijken. Ook ben ik van mening dat paarden wel tegen een stootje kunnen. Wij hebben ons paard gekregen als 4 jarige, toen was hij net zadel mak, hij is nu 6 Z1 dressuur en B springen hij is nog nooit een dag kreupel geweest. En als het is zoals iemand hier heeft gesteld, kunnen we hem dus volgend jaar naar de slacht brengen omdat hij kapot is....
Verder vind ik wel dat er altijd iets te leren en verbeteren valt dat houd nooit op. Dat geld denk ik voor alles en iedereen die ook maar wat met de paardensport te maken heeft.

Dat hoeft niet, maar als je om je heen kijkt, hoeveel 7-jarigen gaan niet op die leeftijd hemelen of naar de slacht omdat ze het niet meer doen (lichamelijk of geestelijk). De Weense Rijschool doet niet voor niets zo lang over de opleiding en begint later met de paarden en als je ziet hoe oud de paarden daar worden... Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar een 4- of 5-jarig kind laat je toch ook niet meteen de marathon lopen ?

Tja ik ken er niet zoveel/geen , en een paard met een kind vergelijken is hetzelfde als appels en peren vergelijken een mens is namelijk veel later uit gegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:56

listiglistje schreef:
Werkte het maar het maar zo :Y) in de praktijk ervaar ik dat toch heel anders :))
Ik heb op concour een apart paard qua verschijning met goede bewegingen en mooie spulletjes
maar ik moet er ook echt voor rijden anders scoor ik echt niet, loopt het niet dan scoor ik ook niet!

Apart paard qua verschijning ? Je hebt een simpele grote vos en vrijwel dezelfde spulletjes als ik. Dus daar krijg je geen extra punten voor hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:58

pizza64 schreef:
@Japeloup Nee je zegt: hoe mooier de spullen en hoe mooier het paard, hoe makkelijker het wordt om je punten te halen.
Nou en dat is in mijn opinie onzin. Je moet echt wel een winstpunt waardige proef rijden om je punten te krijgen. Die krijg je echt niet omdat je de ring in komt met een bepaald merk dekje of cap.
Natuurlijk word er door het bedrijfs leven ingespeeld op de "mode" rond het paard maar door daar aan mee te doen ben je niet verzekerd van een winstpunt of prijs.

Ga maar eens als schrijfster in een auto zitten, dan zul je wel merken dat Japeloup gelijk heeft.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:58

Zo'n simpele vos vind ik het niet hoor. Ik vind het best een gaaf beest. Toch wel wat meer dan gemiddeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:02

listiglistje schreef:
Joolien wat noem jij forceren? Ik train thuis ook anders als dat ik rijd in de proef :)

Training thuis bestaat uit het paard sterker, soepeler, leniger en scherper voor mijn hulpen te maken,
ik rijd thuis altijd laag diep en rond, zorg dat hij loslaat in zijn lijf en achter de kaak,
schakel enorm veel, maak veel overgangen en rijd veel zijgangen en ja ook ik hang er zo'n 2 à 3 x per week een slof aan....
verder sluit ik de training altijd af met lekker laag en lang uitdraven/stappen en/of een ritje om het erf of in het bos...

Je bent toch bezig met het verkrijgen van een sterker en paard, welke los in zijn lijf is en die uit zichzelf loopt!
Een atleet traint toch ook zijn spieren door kracht-en duursporten?
Proefgericht trainen doe ik een aantal dagen voor de wedstrijd of op het einde van mijn training.
Op wedstrijd gaat het front erop en trekt hij er zelf aan :)

Als je goed genoeg kunt rijden hang je er geen slof aan......... over niveau gesproken.

Bloem

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:24

Het gros van de reacties is net zo verbijsterend triest als het filmpje.
Ongelooflijk en onbegrijpelijk.

Anoniem

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:28

Wat wordt er hier weer kinderachtig gedaan zeg. Gaan we nou elk stukje uit lopen melken wat iedereen zegt? Oh en Arabesk maar met zijn allen aanvallen omdat zij precies filmt wat ik bedoel? En nogmaals, als je niet ziet dat er in dat filmpje het een en ander niet klopt, dan denk ik dat je toch echt eens op je hoofd moet gaan krabben of je het allemaal wel zo eerlijk ziet?
Ik sta niet in alles achter Arabesk want ik ben niet voor bitloos rijden, maar ik ben er mee eens dat heleboel mensen hun ogen sluiten of gewoon gewend zijn aan de huidige rijerij, dat baart me zorgen...